arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۵۰۶۵
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۲ - ۲۳ تير ۱۳۹۴

بي بي سي: هيئت داوري درباره بازرسي از مراکز نظامي ايران حکم مي کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بی بی سی مدعی شد توافق هسته ای میان و گروه پنج بعلاوه یک امکان بازرسی از مراکز نظامی را نیز فراهم می کند و این کار به هیئت داوری واگذار شده است.

به گزارش انتخاب به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی، تا ساعتی دیگر خبر توافق هسته ای ایران اعلام می شود. منابع دیپلماتیک به خبرنگاران اعلام کرده اند بین ایران و شش قدرت مطرح جهان، توافق هسته ای حاصل شده است.

گفته می شود بین ایران و آمریکا مصالحه ای صورت پذیرفته است که براساس آن، به بازرسان سازمان ملل متحد اجازه داده می شود درقالب ماموریت بازرسی خود، از مراکز نظامی ایران نیز دیدن کنند اما ایران این حق را خواهد داشت که این درخواست سازمان ملل متحد را به چالش بکشد و در این صورت، هیئتی برای داوری مطرح خواهد بود که متشکل از نمایندگان شش قدرت جهانی در آن حضور خواهند داشت و نظر نهایی را در این خصوص خواهند داد.

بنابراین، بازرسی ها به صورت گسترده و همه جا و همه وقت نخواهد بود بلکه محل بحث خواهد بود. اگر ایران به تعهداتش پایبند باشد، تحریمهای ایران نیز به صورت مرحله ای برداشته خواهد شد. جزییات این تحریم ها که چندلایه است و لایه های مختلف تحریم های اروپا و آمریکا و سازمان ملل متحد را شامل می شود به چه صورت خواهد بود.
نظرات بینندگان