arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۹۲۱۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۴ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۴

آتش‌سوزی جنگل‌های کوهدشت عمدی بوده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرکل بحران استان لرستان گفت: آتش‌سوزی جنگل‌های کوهدشت کاملاً عمدی بوده و در چندین منطقه آتش‌سوزی شروع و گسترش‌یافته است.

به گزارش تسنیم از خرم‌آباد، رضا آریایی ظهر امروز در جلسه مدیریت بحران آتش‌سوزی که در سالن جلسات امور عمرانی لرستان برگزار شد، اظهار داشت: در کشور سیستم اطفاء حریق از طریق هوایی نداریم و بالگردهایی که وجود دارند بیشتر کار هلی‌بورد نیرو را انجام می‌دهند که این هلیکوپترها هم در اختیار شرکت نوید است.

وی با بیان اینکه سازمان جنگل‌ها متولی اطفاء حریق در جنگل‌ها و منابع طبیعی است، افزود: هماهنگی‌هایی با سازمان جنگل‌ها انجام‌شده و شب گذشته با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به توافق رسیدیم که یک سری هواپیماها که اولین پرواز را انجام می‌دهند به منطقه اعزام شود.

آریایی عنوان کرد: با سازمان جنگل‌ها در تهران، شرکت نوید و هلال‌احمر هماهنگ شده و هلیکوپتر آب‌پاش که 40 هزار لیتر آب را با خود حمل می‌کند به منطقه اعزام‌ و در بحث اطفاء حریق شرکت می‌کند.

وی بیان کرد: فرمانداری، مردم بومی، سپاه بسیج و ارتش نقش خوبی جهت مهار آتش ایفا کردند و در حال حاضر 100 نیرو از طرف ارتش به منطقه اعزام‌شده است.

مدیرکل بحران لرستان بابیان اینکه منطقه آتش‌سوزی فوق‌العاده صعب‌العبور است به‌گونه‌ای که نیروهای انسانی نمی‌توانند تردد کنند، تصریح کرد: آتش‌سوزی از خط راس شروع و به خط القعر رسیده که شرایط و قرائن نشان می‌دهد آتش‌سوزی کاملاً عمدی بوده و در چندین منطقه آتش‌سوزی شروع و گسترش‌یافته است.

وی بابیان اینکه ابزاری که برای آتش‌سوزی جنگل‌ها در کشور وجود دارد شاخه درختان و آتش کوب‌های سبک است که در اختیار نیروها قرار دارد، خاطرنشان کرد: بحث جی‌پی‌اس و مقدار خسارت اطلاع‌رسانی می‌شود تا بعداً اقداماتی در جهت احیا انجام شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
آرمین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
0
3
میلیارد ها تومان سرمایه ملی در حال سوختن است
کوهدشتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
0
3
ملت ایران بدانید یه فاجعه زیست محیطی تو شهر بی امکانات کوهدشت در حال وقوعه ......
افسوس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
0
3
هلیکوپتر بعداز دو روز به منطقه اعزام شده که آب پاش هم نبوده
پارسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
0
3
آتش سوزی امروز ادامه پیدا کرده در منطقه
نظرات بینندگان