arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۹۶۴۴
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۰ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۴

وکيل‌مدافع بابک زنجاني:‌ به قوه قضاييه اعتماد کنيد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وکيل‌مدافع بابک زنجاني از مسئولان و رسانه‌ها خواست به قوه قضاييه اعتماد کامل داشته باشند تا دستگاه قضايي با صلابت و در جوي آرام به پرونده موکلش رسيدگي کند.

رسول کوهپايه‌زاده با اشاره به روز خبرنگار اظهار کرد: اين روز را به همه خبرنگاران و دست اندرکاران و اصحاب رسانه تبريک عرض مي کنم و ان شاء الله که بيش از پيش در راه تحقق اهداف مقدس و رسالت خطير حرفه و هنر خبرنگاري موفق باشند.

وي گفت:‌ مسلما قلم ما و زبان هايي که از سر صدق و حسب مسئوليت حرفه اي به بيان اخبار و تحليل مسائل مي پردازند، قابل احترام و نزد پروردگار ماجور هستند.

وکيل مدافع بابک زنجاني تصريح کرد: من به عنوان يک شهروند ايراني و بر اساس وظيفه قانوني دفاع از موکلم، ضمن اداي احترام به همه خبرنگاران بزرگوار،‌ تذکر اين نکته را از باب « فذکر ان ذکري تنفع المومنين» لازم مي دانم.

وي ادامه داد: همانطور که مستحضر هستيد، موکل من يعني آقاي بابک زنجاني اکنون صرفا در مظان اتهام قرار دارد و همه به خوبي مي‌دانند تا زماني که جرم فردي پس از رسيدگي در دادگاه صالح اثبات نشده و راي قطعي مبني بر محکوميت وي صادر نشده، اخلاقا، شرعا و قانونا پذيرفته نيست که در اين خصوص اظهارنظر ماهوي و به آبرو و شخصيت افراد خدشه وارد شود.

کوهپايه زاده گفت: اين قضيه اخيرا موجب تشويق و نگراني خانواده موکلم شده و پدر و مادر بيمار و رنجور ايشان را نگران و مضطرب کرده است.

وي با بيان اينکه بعضا مطالبي را در رسانه‌ها مشاهده مي کنم که باعث تعجب است، افزود: برخي مواقع اظهارنظرهاي سياسي و غير کارشناسانه‌اي که بدون مطالعه پرونده، خارج از ضوابط و چارچوب هاي حقوقي صورت مي گيرد واقعا کمکي به روشن شدن حقيقت و صيانت از حقوق ملت نمي کند، بلکه در اين راه يک آفت هم محسوب مي‌شود.

وکيل مدافع بابک زنجاني گفت:‌ من تعجب مي‌کنم چطور افرادي که حتي يک برگ از اين 209 جلد پرونده حجيم و پيچيده را مطالعه نکرده اند ولي به خودشان اجازه مي‌دهند در اين خصوص اظهارنظر کنند و باعث تشويق و نگراني هاي عمومي شوند.

وي گفت: من خاضعانه از همه مسئولان اخلاق مدار و خبرنگاران متعهد تقاضا مي کنم که در اين شرايط به قوه قضاييه اعتماد کامل کنند و اجازه دهند دستگاه قضايي با صلابت و اقتدار در يک جو آرام و به دور از حواشي سياسي و جنجال هاي جناحي به کارش برسد؛ چرا که درگير شدن با مسائل جناحي و حزبي، آفت پرونده هاي حقوقي است.

کوهپايه‌زاده ادامه داد: يقينا اگر آن جو آرام حاکم شود دستگاه قضايي هم با دقت و صحت رسيدگي خواهد کرد و در اين صورت هم حقوق بيت المال استيفا و هم حقوق قانوني و شرعي موکل رعايت مي‌شود.

وکيل مدافع بابک زنجاني گفت: بار ديگر ضمن اداي احترام از همه بزرگواران خواهش مي کنم اخلاقا و قانونا به اين قضيه توجه جدي کنند. همچنين با توجه به اينکه اين بداخلاقي ها بعضا تکرار شده ناچارم يادآوري کنم که به هر حال حق موکل در پيگيري کيفري مطالبي که حاوي توهين و افترا است، در مرجع ذي صلاح محفوظ خواهد بود.

وي با اشاره به تعيين 11 مهر به عنوان وقت رسيدگي به پرونده موکلش، درباره آخرين وضعيت اين پرونده گفت:‌ مطالعه پرونده همچنان ادامه دارد. ضمن اينکه ايشان نامه اي به رياست محترم جمهور، نمايندگان محترم مجلس و اعضاي کميسيون انرژي مجلس نوشتند و در آن به طور مشخص خدماتي که در زمان وجود تحريم ها و مشکلات ارائه کردند را اعلام داشته اند.

کوهپايه زاده گفت که بابک زنجاني در اين نامه تاکيد کرده که اگر بازداشت صورت نمي گرفت يا به نحو مقتضي او مي توانست بيرون از زندان باشد، شايد در استرداد پول‌ها قدم‌هاي موثرتري برداشته مي شد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان