arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۰۷۱۲
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۰ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۴

انقراض نسل برخی گونه‌های پروانه ها تا سال ۲۰۵۰

مطالعه ای کم سابقه نشان می دهد برخی گونه از پروانه ها در آینده ای نه چندان دور در بریتانیا منقرض خواهند شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


صفحه خواندنی ها را از اینجا دنبال کنید

این مطالعه که به تازگی در نشریه Nature Climate Change منتشر شده حکایت از آن دارد که برخی گونه از پروانه ها شرایط زیستی مناسبی نداشته و اگر شرایط به همین ترتیب ادامه یابد در آینده نه چندان دور، به تاریخ خواهند پیوست.محققان در این بررسی به سراغ اطلاعات ثبت شده در گذشته رفته و آنچه که بر سر 28 گونه از پروانه ها در بریتانیا روی داد را مورد کنکاش دقیق قرار دادند. داده هایی که در گذشته به ثبت رسیده است نشان می دهد در سال 1995 که یکی از داغ ترین سالهای بریتانیا در عصر حاضر به شمار می آید جمعیت 6 گونه از پروانه های این منطقه از جهان تا مرز نابودی پیش رفت.

حالا این نگرانی وجود دارد که در صورت تداوم اوضاع جوی فعلی در بریتانیا گونه های زیادی از پروانه ها منقرض شوند. مدلهای آب و هوایی نشان می دهند که در سالهای پیش رو بریتانیا با خشکسالی های زیادی روبرو خواهد بود.

به عقیده دانشمندان تداوم خشکسالی ها و از بین رفتن هر چه بیشتر زیستگاه های پروانه ها به آینده ای تاریک برای این دسته از حشرات منجر خواهد شد.

از این رو محققان هشدار می دهند که اگر شرایط به همین منوال ادامه یابد تا سال 2050 گونه هایی از پروانه ها در بریتانیا که نسبت به تغییرات محیطی و خشکسالی ها حساسیت بیشتری دارند به تدریج در سرازیری انقراض قرار گیرند.
منبع: مهر
نظرات بینندگان