arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۰۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۲۱ - ۲۳ مهر ۱۳۹۴

تشکیل کمیته مشترک سلامت بین ایران و فرانسه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: تشکیل کمیته مشترک بین ایران و فرانسه برای ارتقاء روابط در حوزه سلامت بسیار موثر است.

 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، سید حسن هاشمی این اظهارات را در دیدار صاحبان صنایع دارویی ، بهداشتی و تجهیزات پزشکی فرانسه عنوان کرد.

هاشمی که به منظور بحث و گفت و گو در زمینه چارچوب های تفاهم نامه نظام سلامت میان ایران و فرانسه به این کشور سفر کرده است در این دیدار به نیاز ایران به یکصد هزار تخت جدید بیمارستانی در 10 سال آینده اشاره کرد و گفت: در این زمینه با شرکت های مختلف خارجی و داخلی مشغول مذاکره هستیم.

ضرورت ارتقای کیفیت دارو و تجهیزات پزشکی ، گسترش و ارتقای بخش های اورژانس، انتقال خون ،پالایشگاه و نیز ساخت بیمارستان از جمله موارد مورد تاکید وزیر بهداشت بود.

هاشمی، اظهارکرد: دولت به رغم مشکلات اقتصادی؛ طی دو سال گذشته اقدامات بسیار بزرگی در زمینه سلامت انجام داده است که تاکید ویژه رییس جمهوری بر ساخت بیمارستان های زنجیره ای ، گسترش ناوگان اورژانس ، انتقال خون و نیز ساخت و تولید واکسن ، گواه این موضوع است.

وی، مهم ترین سرمایه ایران را نیروی دانشمند جوان کشور عنوان کرد و افزود: ملت ما طی سه دهه گذشته ثابت کرده است که ملتی توانمند است.

وزیر بهداشت همچنین گفت: سفر فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه و به ویژه سفر آتی رییس جمهوری اسلامی ایران ، تاثیر شگرفی بر گسترش روابط دو کشور خواهد داشت.
منبع: ایرنا
برچسب ها: تجهیزات ، ناوگان ، واکسن
نظرات بینندگان