arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۵ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۰

اولتیماتوم دولت عراق: گروه تروریستی مجاهدین خلق باید تا پایان ۲۰۱۱ بروند

دولت عراق به بقایای گروه رجوی در عراق هشدار داد که باید تا پایان سال ۲۰۱۱ این کشور را ترک کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دولت عراق به بقایای گروه رجوی در عراق هشدار داد که باید تا پایان سال ۲۰۱۱ این کشور را ترک کنند.

به گزارش مهر به نقل از رویتزر، به دنبال درگیری های اخیر در اردوگاه اشرف، دولت عراق روز دوشنبه از ضرب الاجل برای تعطیل کردن این اردوگاه تا پایان سال جاری میلادی و همچنین انتقال ساکنان آن به خارج از عراق خبر داد.

علی الدباغ، سخنگوی دولت عراق، در بیانیه ای ضمن تاکید بر تروریستی بودن گروه مجاهدین خلق (منافقین) اعلام کرد: دولت عراق تصمیم قبلی خود برای بستن اردوگاه اشرف را اجرا خواهد کرد و ساکنان این اردوگاه تا پایان ماه دسامبر فرصت دارند که عراق را ترک کنند.

علی الدباغ گفت : این سازمان باید با همکاری سازمان ملل متحد و دیگر سازمان های بین المللی و با استفاده از همه ابزارهای سیاسی و دیپلماتیک از خاک عراق خارج شود.

آسوشیتدپرس نیز به نقل از دباغ که پس از پایان جلسه دولت صحبت می کرد، می نویسد: عراق برای آنها گزینه‌ ای (برای ماندن) نیست.

در پی تلاش نیروهای عراقی در صبح روز جمعه ۱۹ فروردین برای استقرار ایست بازرسی در اردوگاه اشرف، اعضای گروهک منافقین با آنها درگیر شدند که این درگیری ها تعدادی کشته بر جا گذاشت.

پلیس عراق می گوید: این درگیری پس از آنکه اعضای این اردوگاه به نیروهای پلیس حمله کردند صورت گرفته است؛ ادعایی که مورد قبول مجاهدین خلق نیست.

ارتش عراق می‌گوید نیروهای امنیتی در واکنش به اقدامات تحریک‌آمیز و سنگ پرانی ساکنان اردوگاه اشرف وارد عمل شدند.

در حالی که خبرگزاری رویترز از کشته شدن ۱۰ نفر در این درگیری خبر داد، رسانه‌های نزدیک به این گروه تعداد کشته ها ۳۴ نفر و مجروحان حادثه را صدها نفر اعلام کردند و این در حالی است که ارتش عراق نیز تعداد کشته ها را ۳ نفر برآورد کرده و نمایندگان سازمان ملل متحد نیز گفته اند که هنوز نتوانسته‌ اند وارد اردوگاه شوند.

روز یکشنبه سرهنگ "بَری جانسون” سخنگوی نیروهای آمریکایی مستقر در عراق نیز گفت که ارتش آمریکا از دولت عراق خواسته تا اجازه دهد این ارتش به ساکنان اردوگاه کمک‌ پزشکی ارسال کند اما دولت عراق این درخواست را رد کرده ‌است.

ساکنان اشرف اعلام کرده اند که انتظار آنها از نیروهای آمریکایی بیش از ارائه کمک های درمانی است.

اردوگاه اشرف در عراق، محل اسکان حدود ۳۴۰۰ تن از اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران است.

نظرات بینندگان