arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۴۵۲۷
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۰۸ - ۱۴ آبان ۱۳۹۴

پيروزي ائتلاف ايراني-روسي بر پروپاگانداي غربي

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دستگاه های رسانه ای غرب با دستکاری و تخریب اطلاعات، سفید را سیاه و زشت را زیبا، اشغالگری را آزادی بخشی  و آزادی خواهی را تروریسم می نامند و شگفت آنکه افکار عمومی  دنیا ناهشیارانه  مفتون این عملیات فریب آمیز روانی می شود. همچنین نقش پرقدرت زبان و جادوی کلمات را نباید فراموش كرد. می توان حقایق تلخ و زشت را در ورای واژگان مخفی کرد و به اين وسیله  ملتی را و حتی جهانی را فریب داد. دروغ های شایع در سوریه  همانند دروغ‌های جنگ خلیج فارس بود که  توسط دستگاه های تبلیغاتی غرب درحوزه جنگ روانی انتشار ‌داده مي‌شد. براي مثال : 

- استفاده ارتش سوریه از سلاح‌های شیمیایی، وجود تسلیحات هسته ای و...
- نیروهای روسیه مخالفان بشاراسد را مورد حمله قرار می دهند 
- جنگنده های روسی به اهداف غیر نظامی حمله می کنند 
و ده‌ها و صد ها مورد دروغ‌های از این دست را مطرح می کردند . 
با وجود تبلیغات  وسیعی که آمریکایی‌ها  و دستگاه‌های تبلیغاتی غرب درسوریه  مبنی بر  سیاه‌نمایی و کم اهمیت جلوه دادن  اقدامات  مستشاران  روسی و ایرانی با همکاری ارتش این کشوردر سوریه عنوان کرده اند و نیز تأکید مقامات غربی بر عدم نیاز عراق به روسیه در مبارزه با داعش  و همچنین سفر مقامات آمریکایی به عراق  و کشورهای منطقه و اعلام اینکه هیچ  چشم انداز روشنی در  حملات روسیه  مشاهده نمی شود اما بر خلاف اظهارنظر کارشناسان غربی شاهد تلاش‌های قدرتمندانه در مبارزه با نیروهای تروریستی و تکفیری داعش و نقش بی بدیل این نیروها در جلوگیری از فروپاشی رژیم سوریه، جلوگیری از فجایع انسانی در این کشورها، مدیریت‌بحران در پیشگیری از آوارگی شمار زیادی از  مردم این کشور و بروز تلفات و خسارات  قابل توجه به زیرساخت های حیاتی این کشور هستیم. 
 دوره های آموزشی  فشرده در پایگاه‌های آمریکایی
دوره های آموزشی  فشرده و سنگینی به  نیرو های  تروریستی  و مخالفان بشار اسد و گروه‌های معارض داده می شود.
در این پایگاه ها جزيیات دقیق عملیات خرابکاری و انفجار به آنها آموزش داده شده  و شبه نظامیان  مهارت‌های لازم  را برای انتقال اخبار و رویدادهای جدید و شناسایی امواج رادیویی کسب می کنند. از دیگر اقدامات این نیروها می توان به شناسایی ساختار و تشکیلات  نیروهای امنیتی مسئول حفاظت از تأسیسات استراتژیک ارتش سوریه و عملیات گشت‌زنی و تهیه و جمع آوری اطلاعات اشاره كرد.
با مرور تحولات چند روز اخیر از جمله تحرکات نیرو های  نظامی روسیه درسواحل دریای مدیترانه، حضور 6 ناو جنگی درسواحل این کشور، ایجاد پایگاه‌های نظامی، تخلیه سلاح و مهمات بی‌شماری در بندر لاذقیه، حملات  قاطعانه جنگنده های  روسی و درهم کوبیدن مواضع داعش، به نظر می‌رسد روسیه قصد ندارد تا نابودی کامل گروه‌های تروریستی و تکفیری صحنه میدان را ترک كند. 
درواقع یکی از اهداف روسیه از ورود به  سوریه کنترل این کشور بر مناطق استراتژیک دریای مدیترانه و تنگه های استراتژیک ترکیه و تحت کنترل قرار دادن مسیر انتقال انرژی خاورمیانه  به اروپا و فشار به كشورهاي شمالی این حوزه است. در عین حال غربی ها  مطمئن اند که با رفتن  بشار اسد، هرج و مرج و ناامنی  این کشور را در بر خواهد گرفت؛ آنها تلاش دارند  ساختار موجود را  حفظ کنند و سعی خواهند كرد تا طرحی را اجرا کنند که در نهایت  باعث کناررفتن تدریجی اسد از  ساختار  سوریه  باشد. 
همچنین  سعی دارند  از طریق گفت وگو های  سیاسی با همه  طرف‌های درگیر این ساختار را حفظ کنند که به دنبال ثبات و بازگشت به وضعیت  استقرار  هستند؛ یکی از آن طرف ها ایران است. در عین حال می توان این‌گونه عنوان کرد که رویکرد اوباما ترکیبی از  شیوه های  نظامی ،دیپلماتیک  و حقوقی است. برای افکار عمومی جهانی این مسئله هنوز روشن نیست  و اهداف  آمریکا در سوریه  را در هاله ای از ابهام فرو برده.در ادامه می توان به موضع گیری اقتدارآمیز  دولتمردان  ایران و ایستادگی بر مواضع خود در وین و عدم تغییر درمواضع اصولی و برحق کشورمان و فقدان مماشات  در برابر مخالفان دولت سوریه و تأکید برنقش مردم در سرنوشت سیاسی این کشور اشاره كرد.  درحالی‌که در اجلاس وین مخالفان بشار اسد  بر حکومت موقت و در اختیارداشتن همه حکومت زیرنظر خودشان تاکید داشتند اما حکومت سوریه به‌همراه روسیه این برداشت را تحت عنوان حذف بشار اسد  از صحنه قدرت، رد کردند.

*علیرضا جعفری زاده - قانون



نظرات بینندگان