arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۵۷۹۸
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۴ - ۲۰ آبان ۱۳۹۴
با حضور در غرفه «انتخاب»؛

طه هاشمی: مجلس آینده شبیه مجلس پنجم خواهد شد / در کلمه به کلمه سایت «انتخاب» میتوان مستقل و معتدل بودن را مشاهده کرد

حجت الاسلام والمسلمین سید طه هاشمی گفت:معمولا هر دولتی که روی کار آمده مجلس بعدی هم متاثر از تفکر او بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حجت الاسلام والمسلمین سید طه هاشمی گفت: معمولا هر دولتی که روی کار آمده مجلس بعدی هم متاثر از تفکر او بوده است.

دکتر طه هاشمی در بازدید از نمایشگاه مطبوعات ضمن حضور در غرفه «انتخاب» در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت:جامعه دیگر از تندی ها و حرکت های افراطی خسته شده است ، همانطوری که در انتخابات 92 نشان دادند در مجلس هم نشان خواهند داد و من فکر میکنم که مجلس آینده شبیه مجلس پنجم خواهد شد.

وی با بیان این مطلب که «در انتخابات سال 92 با اینکه همه جریانات سیاسی از خودشان نماینده داشتند ، اما تفکر اعتدالی رأی آورد»، افزود:آقای روحانی خوشخبتانه با توجه سابقه دیرینه ایشان در اعتدال گرایی که در مجلس داشتند، از بین آن کاندیداها موفق شدند نظر مردم را جلب کنند و این نشان دهنده این است که مجلس جدید هم اکثریتش متآثر از این تفکر خواهد بود.

هاشمی تصریح کرد: اصولا خبرگان رهبری به خاطر حساسیت جایگاه رهبری دارای ویژگی خاصی است، باید در نظر داشت نمایندگانی که به مجلس خبرگان و مجلس شورا ورود می کنند، نماینده بخش کثیری از اجتماع باشند و نه اینکه صرفاً بخش اندکی را نمایندگی کنند.

وی در ادامه در پاسخ به سئوالی در مورد کاندیداتوری یادگار امام (ره) در مجلس خبرگان افزود:حاج حسن آقا ورودشان به انتخابات ورود مبارکی است. ایشان در حوزه علمیه مورد تأیید بزرگان زیادی است و جلسات بسیار پر بار علمی برگزار می کند و در حال حاضر ما بسیار اندک افرادی را داریم که در سن ایشان دارای چنین رتبه علمی باشند.از نظر اجتماعی هم ایشان یادگار امام هستند و قطعاً ایشان از هر نظر بهتر به تفکرات و اندیشه و آرمان های امام پایبند است و الان دیگر زمان آن رسیده که حضور پیدا کنند .

وی در پایان در خصوص سایت «انتخاب »گفت: «انتخاب» محصول یک تفکری بوده که امروز به همه ثابت شده که این فکر به بار نشسته است. در آن زمانی که من و آقای فقیهی «روزنامه انتخاب» را دایر کردیم، عده ای ما را به خاطر شعارمان که «اعتدال» بود مورد تمسخر قرار می دادند، اما امروز میبینیم که این تفکر در سال 92 در انتخابات پیروز شده است الان هم که به عنوان سایت خبری فعالیت می کنند در تمام سطر به سطر و کلمه به کلمه آن میتوان مستقل و معتدل بودن را مشاهده کرد.


نظرات بینندگان