arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۶۱۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۳ - ۲۲ آبان ۱۳۹۴

دیگر خطای برنامه‌سازان صداوسیما لاپوشانی نمی‌شود/آذری‌زبان‌ها درمورد «فیتیله» سعه‌صدر داشته باشند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیر شبکه مستند با انتشار یادداشتی، نسبت به اتفاقات اخیر درباره برنامه «فیتیله» که موجبات رنجش خاطر جمعی از هموطنان آذری زبانمان را فراهم کرده بود، واکنش نشان داد.

در متن یادداشت امیر تاجیک  آمده است:

«سازمان صداوسیما در دوران تازه مدیریتی، از همان ابتدا بنا را بر رعایت اصول حرفه ای و اخلاقی رسانه ای گذاشته است. یکی از این اصول حرفه ای تلاش برای حفظ رویه های درست و اصلاح رویه های غلط گذشته است. در عین حال پذیرش خطا و انحراف، یکی از مسائل مهم و الزام آور در یک رسانه حرفه ای است. مدیریت سازمان به خوبی آگاه است که پذیرش هرگونه اشتباه در هر بخش از سیستم تحت نظر خود، اولین گام جهت افزایش اعتماد عمومی به این رسانه مردمیست و قدم ابتدایی جهت بازگشت به مسیر درست می باشد.

اتفاق تلخی که هفته گذشته در یکی از برنامه های تلویزیونی افتاد و موجب رنجش خاطرهموطنان آذری زبان ما شد، مدیریت رسانه ملی را برآن داشت تا در اقدامی حرفه ای مسئولیت این خطای آشکار را بر عهده گرفته و برای جبران آن سریعا اقدامات لازم را مبذول دارد.

عذرخواهی فوری ریاست و معاونت محترم سازمان صداوسیما از مردم شریف ایران و عدم تعلل در پذیرش این انحراف، نشان از تقدم اخلاق مداری و مردم داری در کلیه سیاست های سازمان دارد. چنانچه در گذشته سعی بر آن بود که خطای دست اندرکاران برنامه‌ساز به هر ترتیب لاپوشانی شود و به گونه ای توجیه گردد. بعضا هفته ها طول می کشید تا مدیریت، بالاجبار زبان به عذرخواهی بگشاید. لکن برکناری دوتن از مدیران ناظر برنامه مذکور و عذرخواهی فوری مدیران سازمان نشان از تغییر رویه های گذشته دارد.

هرچند در این میان باید توجه داشت که "احترام" و "اعتماد" دو مقوله ای هستند که مدیریت سازمان نه فقط با مردم که در رابطه با برنامه سازان خود هم آن را بکار می بندد و به حفظ آن پافشاری می کند. گروه برنامه ساز "فیتیله‌ها" که سال‌هاست با برنامه های شاد و متنوع خود رضایت کودکان این سرزمین، حتی کودکان عزیز آذری زبان را بدست آورده و بی شک جزو محبوب ترین تیم های برنامه ساز صداوسیما هستند، بنا به انسان بودن خود دچار لغزش و خطا می شوند. بنابراین نباید با این هنرمندان که مردم عزیز ایران به خوبی از تلاش آنها جهت راه اندازی جنبش های خیریه ای متعدد در اقصی نقاط کشور آگاهند و تا به حال بارها در لباس اقوام مختلف در جهت ایجاد همدلی قومی گام برداشته اند، برخورد حذفی و قسری داشت و بخاطر یک اشتباه، ولو تلخ و آزار دهنده، چنان کینه ای به دل گرفت که زحمات سالیان دراز آنها را زیرسوال ببرد.

مدیریت سازمان طبق قولی که به مردم ایران داده است با عوامل این تخلف برخورد جدی خواهد داشت اما سعه صدر و پذیرش عذرخواهی مقصرین، صفاتی درخور هموطنان غیور آذری زبان ما نیز هست. البته اگر بخواهیم در مسیر انصاف حرکت کنیم باید گفت باعث تاسف است که نماینده مردم عزیز ارومیه در مجلس شورای اسلامی با استفاده از عبارتی سخیف، شأن نمایندگی مجلس را زیر سوال برده اند. ایشان در ابتدای نطق خود بر "پیش قدم بودن در اصول و آرمان های انقلاب در پیروی از ولایت معظم فقیه و پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی ایران" ادعا داشته اند که بلافاصله با بکار بردن عبارت زننده "فیتیله ات را پایین می کشیم" در مورد نماینده و معتمد رهبر معظم انقلاب عملا برخلاف ادعای نخستین خود قدم برداشته اند! شاید پسندیده تر آن باشد که برای رفع بداخلاقی های سهوی، دست به انجام اعمال غیراخلاقی عمدی زده نشود! بهتر آن است که در مواجهه با مسائل اینچنینی از مسیر قانونی و منطقی پیگیری صورت پذیرد تا هم رسانه ملی و هم نمایندگان ادیب و فرهنگ مدار مردم آذری زبان در یک فرآیند معقول و منطقی به جبران اتفاقات تلخ گذشته بپردازند.»

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
حسین زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
1
7
انتخاب بشیوه خودت انتخاب میکنی. نا امیدم کردی.
نظرات بینندگان