arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۶۴۹۱
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۵ - ۲۴ آبان ۱۳۹۴

نهایی شدن حضور 28 هیئت تجاری خارجی در سیستان و بلوچستان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

استاندار سیستان و بلوچستان درباره نهایی شدن حضور هیئت‌های تجاری خارجی بیشتری به این استان خبر داد: باید از هم اکنون یک تیم مذاکره برای حضور 28 هیئت اقتصادی خارجی از21 کشور همراه با هفت کشور ناظر که در اواخر دی ماه یا اوایل بهمن ماه امسال به استان سفر خواهند کرد تعیین شود و از فرصت‌های بی‌نظیری که برای این خطه فراهم شده است به خوبی استفاده کنیم.

منطقه سیستان و بلوچستان، "علی اوسط هاشمی" در جمع صنعت‌گران استان و به نقل سازمان صنعت و معدن، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در تبدیل سیستان و بلوچستان به استانی اقتصادی و نقش فعالان این بخش در تحولات آن اظهار کرد: امروز زمینه محرومیت‌زدایی از این خطه فراهم شده است.

هاشمی افزود: در جلسات با مسئولان کشوری طی چند هفته اخیر مطرح شد که باید رایزنان خارجی را به این استان دعوت کرده و یا ما به آنجا آمده و شناخت دقیقی از استان و قابلیت‌ها به آن‌ها ارائه شود، زیرا همه چیز نباید تنها در تهران متمرکز باشد. ایران فقط تهران نیست و می‌طلبد که تاجران و رایزنان اقتصادی کشورها در هر نقطه از این کشور به دنبال همکاری باشند و مهم ایجاد درک بین ما و هیئت‌های خارجی است.

وی گفت: اراده مسئولان استان بر ایجاد یک نمایشگاه از توانمندی‌های این منطقه است که باید به فکر راه‌اندازی آن باشیم و با برگزاری جشنواره اقوام همزمان با اجلاس رایزنان اقتصادی حاضر از کشورهای مختلف که در اواخر دی یا اوایل بهمن در استان و چابهار برگزار می‌شود، راه‌اندازی شود.

وی با خواندن سیستان و بلوچستان به عنوان استانی سفید اظهار کرد: مردمان آن در کنار نیروهای امنیتی و نظامی استان این افتخار را شکل داده‌اند و باید تغییر نگاه‌ها را در همین همایش‌ها دنبال کرد و دیگر نباید در زمان سفر مسئولان به این استان پلیس برای اسکورت آن‌ها برود چون استانی امن داریم.

وی ادامه داد: امروز دو فرصت استثنایی به وجود آمده تا از همسایگان خود که بازار خوبی برای صادرات ما دارند استفاده ببریم.

استاندار خطاب به صنعت‌گران استان تصریح کرد: انتظار است با فراهم شدن بستر همکاری‌ها با کشورهای مختلف و تشکیل تیم‌هایی برای گسیل به این کشورها و اعتمادسازی و بارگیری، راه را بر خود هموار کنید و دیگر جای انتقادی از دولت نیست، اگر به اقتصاد مقاومتی می‌اندیشیم باید تلاش بیشتری از خود نشان دهیم.

وی درباره مشکلات ورود دام به استان هم گفت: با شش وزیر و معاون جهادکشاورزی صحبت‌هایی شده و آن‌ها را قانع کرده‌ایم اما آن‌ها این موضوع را تهدید برای کشور می‌دانند و اعتقاد دارند با ورود دام‌های غیربهداشتی و مریض، بیماری‌های مختلفی وارد کشور می‌شود، اما با آوردن دلایل مختلف به آن‌ها از این بابت اطمینان داده و موفق شدیم تا این مشکل را هم حل کنیم و علاوه بر خروج دام سیستان برای فروش به شهرها و استان‌های دیگر، موافقت انتقال شترها را گرفته‌ایم که در این جا دیگر باید فعالان این بخش با پاکستان هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.

وی بیان کرد: دام را مردم وارد می‌کنند البته به شرطی که دام جوان باشد و باید هم کشتار و هم سیستم بسته بندی در استان ایجاد شود.

وی با انتقاد از برخی فعالان در عرصه معدن گفت: معادن زیادی در استان وجود دارند که به حال خود رها شده‌اند و این تضییع حق مردم این استان است قول می‌دهم در صورتی که در هر نقطه معدنی فعال شود جاده و برق آن را به آن جا بیاورم و زیرساخت‌های آن را آماده کنم تا شاهد ورود فناوری نو همراه با اراده قوی برای تغییرات در این استان باشیم.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان