arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۴۸۳۳
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۲۲ - ۰۶ دی ۱۳۹۴

جمع‌آوری 3هزار کارتن خواب مرد از تهران/ 13درصد کارتن خواب‌، معتاد نبوده‌اند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
میزان نوشت: مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اجرای طرح جذب کارتن خواب ها و معتادان متجاهر مرد در پایتخت گفت: براساس آخرین آمار موجود، تاکنون بیش از 3 هزار نفر توسط ماموران نیروی انتظامی جذب شدند و به کمپ های ماده 16 انتقال یافته‌اند.

فرزاد هوشیار پارسیان اظهارکرد: حدود یک هفته است که طرح جذب کارتن خواب ها و معتادان متجاهر به طور جدی مورد توجه قرار گرفته و تاکنون نیز با انتقال بسیاری از این افراد به کمپ های ترک اعتیاد، تاب آوری اجتماعی در مناطق آسیب خیز همچون محله هرندی افزایش پیدا کرده است البته هنوز در ابتدای راه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه جذب معتادان به تنهایی نمی تواند هیچ دردی را دوا کند و تنها مسکن موقت است، افزود: امروز که معتادان متجاهر به کمپ های اجباری ترک اعتیاد منتقل می شوند، موضوع مهم این است که حضور مددکاران خبره و زبده را در این اماکن داشته باشیم تا بتوانند آسیب دیدگان را به چرخه طبیعی زندگی بازگردانند.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران گفت: تحت این شرایط از جامعه مددکاری ایران و روانشناسان دردآگاه دعوت می کنیم تا با حضور در این طرح به آسیب دیدگان کمک کنند که به زندگی بازگردانده شوند. شهرداری تهران نیز این آمادگی را دارد تا فضای مناسب را در اختیار مددکاران، روانشناسان و پزشکان قرار دهد.

هوشیار با تاکید بر لزوم شکل گیری عزم ملی برای جلوگیری از بازگشت آسیب دیگان به کارتن خوابی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 3 هزار نفر در مناطق 1، 2، 3، 4، 5 و 12 توسط نیروی انتظامی و با همکاری شهرداری تهران جذب شده اند. البته تمام تلاش ما این بود که اقدامات به گونه ای صورت بگیرد که کلونی آسیب به سمت دیگر حرکت نکند.

وی در پایان گفت: از این تعداد بیش از 400 نفر به دلیل عدم اعتیاد به مددسراها منتقل و از خدمات بهداشتی و مددکاری موجود در این اماکن استفاده کرده اند.

نظرات بینندگان