arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۶۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۲ - ۱۴ دی ۱۳۹۴

حسام‌الدین آشنا: خودسرها بدانند دوره آشوبگری و اقدامات فرصت‌سوز به‌سر آمده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس جمهـوری تأکید کرد: کسانی که بدون توجه به مقررات کشور و به‌صورت خودسرانه علیه منافع و مصالح کشور اقدام می‌کنند، باید بدانند دوره آشوبگری و اقدامات فرصت‌سوز به‌سر آمده است.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، وی افزود: وزارت کشور، نیروی انتظامی و دیگر نهادهای مسئول همگی از این اقدامات نادرست، دوری کردند. امیدواریم هرچه زودتر سردمداران این جریانات به خود آمده و اجتهادهای شخصی خود را به‌جای نفع وتصمیمات ملی اعمال نکنند. مشروح گفت‌وگوی حسام‌الدین آشنا با «وقایع اتفاقیه» در ذیل آمده است: 

 به سفارت و کنسولگری عربستان در تهران و مشهد  حمله شد؛ «نیروهای خودسر» تعریفی است که منابع رسانه‌ای و دولتمردان از عاملان این رویداد ارائه می‌دهند. آیا دولت نمی‌خواهد با عاملان این رویداد برخورد کند؟ 

اقدامات رژیم سعودی علیه اقلیت شیعه در آن کشور، پاسخ گسترده‌ای را در داخل عربستان و دنیای اسلام به‌دنبال خواهد داشت؛ شیعیان ایران نیز با تأثر یاد این روحانی بزرگوار را گرامی می‌دارند. مقام‌معظم‌رهبری، مراجع عظام تقلید، ریاست محترم جمهوری و دیگر مقامات جمهوری اسلامی ایران به این اتفاق واکنش لازم و مناسب را نشان دادند اما کسانی که بدون توجه به مقررات کشور و به‌صورت خودسرانه علیه منافع و مصالح کشور اقدام می‌کنند، باید بدانند دوره آشوبگری و اقدامات فرصت‌سوز به‌سر آمده است. وزارت کشور، نیروی انتظامی و دیگر نهادهای مسئول همگی از این اقدامات نادرست دوری کردند. امیدواریم هرچه زودتر سرمداران این جریانات به خود آمده و اجتهادهای شخصی خود را به‌جای نفع و تصمیمات ملی اعمال نکنند. 

در قضیه سفارت انگلستان گفتند قرار است با نیروهای خاطی برخورد شود؛ آیا با قضیه سفارت عربستان برخورد می‌شود؟

کسانی که از تجربه دریافت اخطار و هشدار از مقام‌معظم‌رهبری درس نگرفته‌اند، نمی‌توانند در تعرض به سفارتخانه‌ها ادعای ولایت‌‌پذیری و پیروی از ولایت فقیه را داشته باشند. دولت نیز باید در راستای وظایف ذاتی خود در حفاظت از سفارتخانه‌ها و تأمین امنیت اتباع و مأموران خارجی قاطعانه اقدامات لازم را انجام دهند. 

چه ضمانت اجرائی برای تأمین امنیت وجود دارد؟ 

اعمال قانون با همراهی و همسویی  صدا و سیما و نهادهای نظامی و انتظامی انجام می‌شود. 

مرتب در تریبون‌های رسمی گفته می‌شود نیروهای خودسر؛ این نیروهای خودسر چه کسانی هستند؟ 

بی‌شک قوه محترم قضائیه، نیروی انتظامی، سپاه و بسیج به عنوان ضابطین قوه قضائیه درباره قانون‌شکنی افراد خودسر بی‌تفاوت نخواهند‌بود.

نظرات بینندگان