arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۱۰۴۶
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۵ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

شهرداری تهران: آماری از تعداد دقیق موش‌های شهر تهران وجود ندارد/ می‌توان زاد و ولد آن‌ها را کنترل کرد

مدیر کنترل حیوانات مضر شهری شهرداری تهران با بیان اینکه کلانشهرهای دنیا با مشکل موش درگیر هستند چرا که این حیوان زاد و ولد زیادی دارد، گفت: در تازه ترین اقدام برای کنترل موش‌های تهران از مواد شیمیایی غیرسمی تولید شرکت‌های دانش بنیان تولید داخلی استفاده کردیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: مدیر کنترل حیوانات مضر شهری شهرداری تهران با بیان اینکه کلانشهر‌های دنیا با مشکل موش درگیر هستند چرا که این حیوان زاد و ولد زیادی دارد، گفت: در تازه‌ترین اقدام برای کنترل موش‌های تهران از مواد شیمیایی غیرسمی تولید شرکت‌های دانش بنیان تولید داخلی استفاده کردیم.

درخصوص افزایش موش‌های موذی در پایتخت و راه‌های مقابله با آن، افزود: نمی‌توان موش‌های موذی را به طور کامل ریشه کن کرد چرا که این حیوان زاد و ولد زیادی دارد، بسیار باهوش است و از سوی دیگر خود را با هر نوع شرایط محیطی به سرعت خود وفق می‌دهد.

گودرزی ادامه داد: موش‌ها هیچگاه به نقطه صفر زاد و ولد نمی‌رسند و هیچ کجای دنیا هم نتوانسته ادعا کند که زاد و ولد را به طور کامل متوقف و وجود موش را ریشه کن کرده است، اما می‌توان تعداد و زاد و ولد آن‌ها را کنترل کنیم تا زیادتر نشوند.

گودرزی درخصوص نحوه کنترل موش‌های شهری تهران هم گفت: در قرارداد‌های جدید از موادغیرسمی دانش بنیان تولید داخل استفاده می‌کنیم و طی سه ماه آینده امیدواریم نتیجه آن را در سطح شهر مشاهده کنیم.

وی با تقدیر از همکاری مردم برای تماس با سامانه ۱۳۷ برای موضوع موش و طرح شکایت در این مورد تاکید کرد: نتیجه کار ما در تعداد تماس و شکایات مردم درخصوص موش‌ها با سامانه ۱۳۷ مشخص می‌شود.

گودرزی در عین حال از شهروندان درخواست کرد که از ریختن پسماند‌های خانگی و پسماند غذا‌ها برای حیوانات شهری خودداری کنند تا تعداد موش‌ها کاهش یابد.

وی با بیان اینکه آماری از تعداد دقیق موش‌های شهر تهران نداریم، گفت: از مرکز مطالعات شهرداری تهران و ۲ دانشگاه خواسته ایم این کار را انجام دهند و قراردادی هم در این مورد منعقد شده است گو اینکه قبلا این کار انجام شده بود، اما نتوانسته بودند، تعداد دقیق را مشخص کنند.

مدیرکنترل حیوانات مضر شهری تاکید کرد: استفاده از تفنگ بادی و تله‌های انفجاری برای از بین بردن موش‌ها منسوخ شده است و حتی برخی شهروندان برای استفاده از اسلحه به منظور از بین موش‌ها به ما انتقاد می‌کردند که دیگر ما از این روش استفاده نمی‌کنیم.

گودرزی گفت: ما از ۲ راهکار فیزیکی و شیمیایی برای کنترل موش‌ها استفاده می‌کنیم که در روش فیزیکی تفنگ را حذف کردیم و بجای آن از تله‌های چسبی، بستن منافذ شهری و سرپوش‌های یک طرفه روی راه آب‌ها استفاده کنیم.

وی یادآور شد: در روش شیمیایی نیز استفاده از مواد غیر سمی دانش بنیان تولید داخل در دستور کار قرار داده ایم که امیدواریم تا سه ماه آینده نتایج آن را ببینیم.

نظرات بینندگان