arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۶ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۰

ديپلماسي عمومي بزرگترين مانع براي جنايتهاي آل سعود

اين روزها مردم در يمن و بخصوص در بحرين زير فشار شديد حکومتهاي خود قرار گرفته اند و اين ظلم وقتي با حمايت کشوري، مثل عربستان سعودي که داعيه حکومت اسلامي را دارد، همراه مي شود، بيشتر قلبهاي مسلمانان و مردم آزاديخواه جهان را متألم مي کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اين روزها مردم در يمن و بخصوص در بحرين زير فشار شديد حکومتهاي خود قرار گرفته اند و اين ظلم وقتي با حمايت کشوري، مثل عربستان سعودي که داعيه حکومت اسلامي را دارد، همراه مي شود، بيشتر قلبهاي مسلمانان و مردم آزاديخواه جهان را متألم مي کند.

عجيب تر آنکه دولت آل سعود که کليد دارخانه خداست، اکنون به سوزاندن کلام خدا دست زده و مساجد مسلمانان را تخريب مي کند. واقعيت ظلم آل سعود و وابستگي آنها به رژيم صهيونيستي، امروز بيش از گذشته براي همگان آشکار شده است و آنها در واقع، مجري اوامر تصميم گيران واشنگتن و تل آويو هستند.

متأسفانه قرآن سوزي که تا ديروز توسط برخي مسيحيان متعصب و دروغين انجام مي شد، امروز به دست کساني صورت مي گيرد که قرار بود، حافظ کلام خدا باشند. اگر چه بايد تأکيد کرد، مخالفت آل سعود و آل خليفه پيش از اين هم در کشتار حجاج بيت ا... الحرام، حمايت از دولتهاي ديکتاتور منطقه، هماهنگي با رژيم صهيونيستي براي محاصره غزه، حمايت از تروريستها و وهابيون تندرو براي کشتار مسلمانان و... کاملاً روشن بود.

دولت بحرين، امروز تحت حمايت عربستان که در حقيقت تأمين کننده امنيت آمريکا در آبراه خليج فارس است، مردم خود را قتل عام مي کند، اما بايد بداند هر چند اين روند ممکن است در کوتاه مدت جواب بدهد، اما بدون ترديد در دراز مدت تنها باعث تحريک بيشتر احساسات مردم منطقه و گسترش مخالفتها به بيرون از بحرين خواهد شد.

دولت بحرين دقيقاً به همين دليل هم تلاش مي کند با وارد کردن اتهامهاي واهي به ايران، به اقدام پيشگيرانه دست زده و مانع از هر گونه تلاش کشورهاي منطقه براي توجه به خواست مردم کشورش شود. اين ترفندي است که از همان روزهاي نخست در دستور کار دولتمردان بحريني قرار گرفت. در واقع، آنها به خوبي مي دانند مشکل کشورشان هيچ ارتباطي به ايران ندارد، اما اين را هم پذيرفته اند که اين انقلاب اسلامي ايران است که با تأثير خود توانسته دلهاي مردم را بيدار کرده و آنها را براي گرفتن حقوق مسلمشان تحريک کند.

به
همين دليل، همه همت خود را به کار گرفته اند تا با متهم نمودن ايران نگاه هاي جهاني را از کشورشان به بيرون معطوف کرده و همچنين ايران را از هرگونه اقدام عليه سرکوب مردم مظلوم بحرين منصرف کنند.

اما در اين ميان، سياستمداران ما بايد با هوشياري کامل با موضوع مواجه شده و اجازه سؤاستفاده را از مقامهاي سعودي و بحريني بگيرند. استفاده از ظرفيت ديپلماسي عمومي، رسانه هاي ايراني و بين المللي، نهادهاي مردمي و سازمانهاي غيردولتي بين المللي و منطقه اي بهترين راهکار دفاع از مردم بحرين است.

اين وظيفه ماست که با استفاده از آگاهي مردم منطقه و اطلاع رساني درست، جنايتهاي رژيم آل خليفه و آل سعود را براي همگان روشن کرده و اجازه ندهيم آنها با متهم کردن ايران مانع از انتشار جنايتهاي خود شوند.به عنوان مثال، ما مي توانيم از ظرفيت کشورهايي مانند ترکيه و عراق بيشتر استفاده کرده و اجازه بدهيم نهادهاي مردمي و جريانهاي دانشجويي داخلي و خارجي با همکاري هم، مردم جهان را نسبت به واقعيت جنايتهاي بحرين آگاه کرده و اجازه ندهند رسانه هاي غربي موضوع بحرين و يمن را وارونه جلوه داده و منافع نامشروع خود را از طريق شيخ نشينهاي کوچک خليج فارس دنبال کنند.مسؤولان ما حتي بايد از جنايتهاي بحرين در راستاي اتحاد بيشتر شيعه و سني استفاده کرده و ظرفيتهاي اهل سنت در برخورد با جنايتکاري را فعالتر کنند.

* سيامک باقري


نظرات بینندگان