arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۸۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۵ - ۲۹ دی ۱۳۹۴

قاضی عسکر: اعزام آزاد به عتبات خلاف مصوبه شورای امنیت است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: اعزام زایران ایرانی در قالب کاروان های آزاد، خلاف مصوبه شورای عالی امنیت ملی است زیرا مسئولیت اعزام زایران عتبات با سازمان حج و زیارت است. 
 
به گزارش ایرنا ، در زمان حاضر برخی مشتاقان زیارت عتبات عالیات پس از گرفتن ویزا در قالب کاروان های آزاد به عراق سفر می کنند. 

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از سازمان حج و زیارت، حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسگر در جمع مدیران مجموعه و هتل های ثابت نجف اشرف ضمن قدردانی از تلاش های صورت گرفته در نجف اشرف، خواستار تلاش های بیشتر مسؤولان برای ارتقای سطح کیفی خدمات زایران شد. 

وی با بیان اینکه مساله عتبات در اولویت کاری حج و زیارت قرار دارد، افزود: از آن جائی که ملت ایران و عراق از لحاظ فرهنگی به هم نزدیک هستند و مرقد 6 معصوم ما در عراق واقع است؛ از این رو عتبات برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است و برای گسترش اعزام زائران و توسعه فرهنگ اهل بیت (ع) تلاش بیشتری انجام خواهیم داد. 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، تصریح کرد: برای توسعه کمی و کیفی سفر زایران ایرانی به عتبات باید برنامه ریزی جامعی صورت گیرد و اگر چنین شد موفقیت بزرگی را بدست خواهیم آورد. 
وی با بیان اینکه مردم ایران علاقه خاصی به زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) و دیگر اعتاب مقدسه در عراق دارند، افزود: باید برای روان سازی سفر زایران ایرانی به عتبات تلاش کرد و ارایه بسته های مختلف زیارتی در عتبات ضروری است تا زایران بیشتری فرصت حضور در این سرزمین را پیدا کنند. 

وی با بیان اینکه تمام مسئولان حج و زیارت برای ارتقای برنامه های عتبات تمام وقت فعالیت می کنند، تصریح کرد: در همه حوزه های فرهنگی و خدماتی باید کیفیت فعالیت ها در عتبات افزایش یابد. 

حجت الاسلام احمد احسانی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از فعالیت ها و برنامه های فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در این شهر پرداخت و از همکاری خوب عتبه با بعثه مقام معظم رهبری خبر داد.

نظرات بینندگان