arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۳۵۸۰
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۲۰ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۴

آمریکا به اسقرار سلاح های اتمی خود در ژاپن اقرار کرد

دولت آمریکا پس از چند دهه سکوت در قبال شایعاتی مبنی بر ذخیره سلاح های اتمی این کشور در ژاپن در زمان جنگ سرد، سرانجام با انتشار یک بیانیه این موضوع را به صورت رسمی تایید کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در بیانیه منتشر شده در پایگاه اینترنتی وزارت دفاع آمریکا آمده است که این کشور سلاح های اتمی خود را پیش ازبازگشت حاکمیت اوکیناوا به ژاپن در 15 مه 1972میلادی (30 اردیبهشت 1351) در این جزیره مستقر کرده بوده است.

به گزارش «انتخاب»، گروه غیردولتی'آرشیو امنیت ملی آمریکا' واقع در دانشگاه «جرج واشنگتن» روز گذشته در واکنش به این موضوع با انتشار یک بیانیه نوشت که آمریکا زمان و منابع بسیاری را با به تاخیر انداختن افشای این حقیقت اتلاف کرده است.

این گروه ضمن استقبال از پایان سکوت آمریکا، با اشاره به تصاویر منتشره بیش از دو دهه پیش که در آنها عکس هایی از حضور سلاح های هسته ای آمریکا دراین منطقه مشاهده می شد، نوشت: اهمیت این خبر تحت تاثیر حقایق افشا شده قبلی کاهش یافته است.

ژاپن تنها کشوری است که تاکنون مورد حمله اتمی قرار گرفته است. دولت آمریکا در سال 1945 و در بحبوحه جنگ جهانی دوم با حمله اتمی به شهرهای هیروشیما و ناکازاکی ژاپن، مرگ بیش از 210 هزار نفر از ژاپنی ها را رقم زد.

ژاپن پس از این واقعه همواره خود را در زمره حامیان خلع جهانی سلاح های هسته ای معرفی کرده است.
منبع: ایرنا
برچسب ها: سلاح اتمی ، آمریکا ، ژاپن
نظرات بینندگان