arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۴۷۱۴
تعداد نظرات: ۶۸ نظر
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۰۹ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۴

پایان رای گیری در سراسر کشور + آنچه امروز گذشت

از ساعت هشت صبح امروز، راگیری برای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در سراسر کشور آغاز شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


از ساعت هشت صبح امروز، راگیری برای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش «انتخاب»،  اخبار لحظه به لحظه از انتخابات در زیر می آید:

درهای شعب اخذ رای در استان‌ها بسته شد

انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی و پنجم خبرگان رهبری با بسته شدن درهای شعب اخذ رای به لحظات پایانی خود نزدیک می‌شود.

انتخابات 7 اسفند ماه که در سراسر کشور از ساعت 8 صبح همزمان آغاز شده بود، بعد از گذشت 16 ساعت و مشارکت ده‌ها میلیونی مردم در آن، به پایان خود نزدیک می‌شود و به محض اتمام، شمارش آرا برای انتخاب 295 نماینده مجلس شورای اسلامی و 80 نماینده خبرگان آغاز می‌شود.


۲۸ میلیون نفر تاکنون در انتخابات شرکت کرده‌اند/ نتایج مجلس خبرگان زودتر اعلام می‌شود

سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات از مشارکت ۲۸ میلیون نفری در انتخابات هفتم اسفند خبر داد و گفت: این آمار براساس تعرفه‌های مصرف شده به دست آمده است.

سیامک ره‌پیک سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات در جمع خبرنگاران درباره آمار دقیق شرکت‌کنندگان در انتخابات در سراسر کشور، گفت: البته آمار دقیق نیست، چون هنوز به طور کامل اعلام نشده، اما تا نیم الی یک ساعت پیش حدود 28 میلیون نفر آمار اعلام شده است که در انتخابات شرکت کرده‌اند.

وی افزود: این آمار افرادی است که رای داده‌اند و طبق تعرفه‌های مصرف‌شده به دست آمده است.

سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه گفته می‌شود نتایج آرای انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری زودتر از مجلس شورای اسلامی اعلام می‌شود، ضمن تایید این خبر، گفت: نتایج انتخابات خبرگان رهبری زودتر از مجلس شورای اسلامی اعلام می‌شود.


نتایج انتخابات تا ظهر شنبه اعلام می‌شود

رحمانی فضلی اظهار کرد: رای دادن در ۹۰ درصد شهرستان‌ها در‌‌ همان ساعات اعلامی، تمام می‌شود اما در حوزه انتخابیه‌های شهرهای بزرگ از جمله تهران این انتظار را داریم که با توجه به تعدد افراد، ساعت رای گیری تمدید شود. 

وزیر کشور ادامه داد: با پایان یافتن رای‌گیری، شمارش آرا آغاز خواهد شد و سعی ما بر این است که تا ظهر روز شنبه نتایج انتخابات اعلام شود. 

انتخابات تا ساعت 23 تمدید شد

زمان برگزاری انتخابات برای اخذ رای تا ساعت 23 تمدید شد.

اخذ یک میلیون و ۵۰۰ هزار رأی در استان تهران تا ساعت ۱۶ امروز

یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در استان تهران تا ساعت ۱۶ امروز رأی خود را به صندوق انداخته‌اند.

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس یک میلیون و 500 هزار نفر در استان تهران تا ساعت 16 امروز رأی خود را به صندوق انداخته‌اند.

هیچ نامزدی حق اعلام پیروزی تا قبل از اعلام نتایج قطعی را ندارد

معاون امنیتی وزارت کشور تأکید کرد: همچنین به تمامی استان‌ها ابلاغ شده که  به هیچ وجه نامزد یا گروهی حق ندارد قبل از اعلام نتایج از سوی مراجع رسمی و قانونی، اعلام پیروزی در انتخابات کنند و اگر نامزدی این مسئله را رعایت نکند هر گونه عواقبی متوجه وی خواهد شد.

احمدی‌نژاد در مسجد جامع نارمک رای داد

محمود احمدی‌نژاد با حضور در مسجد جامع نارمک رای خود را به صندوق انداخت.


 اطلاعیه هیأت نظارت برای دریافت گزارش‌ مردمی

هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی طی اطلاعیه‌ای آمادگی خود را جهت دریافت گزارش‌های مردمی اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی شورای نگهبان اطلاعیه شماره (2) هیات مرکزی نظارت بر انتخابات را منتشر کرد که متن کامل آن به شرح زیر اشت:

بسم الله الرحمن الرحیم

با توجه به همیت نظارت بر انتخابات و نقش تعیین کننده گزارش‌های مردمی در حفظ سلامت انتخابات و صیانت از آرای ملت، بدین وسیله هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی آمادگی خود را جهت دریافت گزارش‌های مستند و مستدل عموم مردم از طرق زیر اعلام می‌نماید:

1) شماره تلفن های 64362931 ـ 64362364 ـ 64362224 ـ 64362352

2) تلفن گویا به شماره 66401012 جهت دریافت پیام‌های صوتی و نمابر.

3) آدرس پستی: تهران، خیابان امام خمینی(ره) ، روبروی دانشکده افسری امام علی(ع)،خیابان فلسطین جنوبی، شورای نگهبان.

هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات

پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری

و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی

عبدالله نوری: آرای مردم تاثیر گذار است، حتی یک رای

عبدالله نوری ضمن تاکید مجدد بر حضور فراگیر مردم در انتخابات اظهار داشت: حضور ملی و شرکت گسترده در انتخابات پیامی روشن خواهد داشت.

 از مردم بزرگوار و هوشیار ایران می‌خواهم با حضور در پای صندوق‌ها و با رای آگاهانه، کامل و هوشمندانهٔ خویش در جهت گسترش» امید «و بهبود» نسبی «شرایط کشور گام بردارند. آراء مردم تاثیر گذار است حتی یک رای.

ان شاءالله دولت محترم هم، با درایت کامل در حراست از آرای مردم کمال دقت را بکند.

علی مطهری رای داد

علی مطهری با حضور در حسینیه ارشاد، رای خود را به صندوق انداخت.

حدادعادل: انتخابات، جشن سیاسی ملی است


غلامعلی حدادعادل پس از انداختن رای خود به صندوق انتخابات در مسجد لرزاده گفت: به نتیجه این انتخابات خوشبینم و اطمینان دارم ملت ایران با همان عزم، اراده و بصیرت همیشگی خود در راه امام راحل و پشت سر مقام معظم رهبری راه خود را ادامه خواهند داد.

وی در خصوص پیام حضور مردم در انتخابات اظهار کرد: انتخابات را یک جشن سیاسی ملی می‌دانم؛ یعنی همه ملت در یک جشن سیاسی شرکت می‌کنند و این پیام بسیار خوبی برای همبستگی و افزایش عزت و اقتدار ملی است.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: تنها کافی است بدانیم در چند ماه گذشته در یکی از کشورهای منطقه که جمعیت آن نزدیک به جمعیت ایران است انتخابات برگزار شد و در مرحله اول آن تنها 2 درصد ملت شرکت کردند. پس اگر می‌خواهید بفهمید که مردم سالاری دینی در ایران چه کرده حضور مردم ما را با کشورهای مسلمان منطقه که تحت تسلط آمریکا هستند مقایسه کنید. این تفاوت مردم سالاری دینی و دیگر کشورهای دنیاست.


احتمال تمدید زمان رای گیری

رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران گفت: خوشبختانه با گذشت نزدیک به ۳ ساعت از زمان اخذ رای با هماهنگی‌هایی که بین دستگاه‌های اجرایی و نظارتی وجود دارد هیچ‌گونه مشکل خاصی بوجود نیامده است و مردم حضور پرشوری در بیشتر شعب دارند.

او با اشاره به وظایف شعب سیار گفت: در این دوره از انتخابات ما نزدیک به ۳۰۰ شعبه سیار داریم و برای اولین بار در این انتخابات مسیر و ساعت این شعب را تعریف کرده‌ایم بطوری که مجریان این شعب موظف هستند در سر ساعت تعیین شده و از مسیر از قبل تعریف شده در مکان‌هایی که به آن‌ها اعلام شده حضور داشته باشند و بعدا در شعبی ثابتی که با ازدحام جمعیت روبرو هستند به عنوان شعبه کمکی حضور داشته باشند.

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار تهران افزود: باتوجه به مشارکت پرشور مردم از ساعت اولیه صبح احتمال می‌دهیم که ساعت انتخابات تمدید شود. البته این تمدید در حوزه وظایف شخص وزیر کشور است و ایشان بنابر گزارش‌های واصله تصمیم‌گیری خواهند کرد.

معاون اول رئیس جمهور آرای خود را به صندوق انداخت

اسحاقی جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور صبح امروز با حضور در ستاد انتخابات کشور آرای خود را به صندوق‌های رأی انداخت.

وی به همراه فرزند خود در ستاد انتخابات کشور حاضر شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رای خود را به صندوق انداخت

 محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با حضور در حسینیه ارشاد رای خود را در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان به صندوق انداخت.

 حضور نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رأی مجاز است

 متن اطلاعیه شماره 23 ستاد انتخابات کشور به شرح ذیل می باشد.

براساس ماده 55 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و تبصره الحاقی ماده 63 آیین نامه اجرایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری، حضور نمایندگان محترم نامزدها در شعب اخذ رأی به همراه کارت شناسایی صادره از سوی هیأت نظارت مربوطه مجاز است و این افراد می توانند تا پایان زمان اخذ رأی و شمارش آراء و تنظیم صورت جلسه در محل شعبه حضور داشته باشند.

همچنین اعضای شعب ثبت نام و اخذ رأی و نمایندگان فرماندار ترتیبی اتخاذ نمایند تا این نمایندگان درمحل مناسبی استقرار یابند. نمایندگان محترم نامزدهای انتخاباتی نیز می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف، بدون دخالت در امور اجرایی، مراتب را به هیأتهای اجرایی یا نظارت شهرستان یا بخش کتباً گزارش نمایند.


11:20: حضور حدود 300 هزار ناظر در 207 حوزه انتخابیه

معاون مدیرکل انتخابات شورای نگهبان گفت: حدود 300 هزار ناظر در 430 شهرستان و 207 حوزه انتخابیه حضور دارند.


عکس‌دار بودن شناسنامه برای شرکت در انتخابات الزامی نیست

به اطلاع اعضای محترم شعب ثبت نام و اخذ رای می‌رساند ملاک اصلی جهت تشخیص واجد شرایط رای دادن مراجعه‌کنندگان محترم به شعب و صدور تعرفه برای ایشان، پس از برسی اصالت شناسنامه، عدم درج مهر انتخابات جاری در شناسنامه و متولد 7.12.1376 یا قبل از آن بودن می‌باشد.

ضمنا یادآوری می‌شود عکسدار بودن شناسنامه الزامی نیست.


ناطق نوری رأی خود را به صندوق انداخت

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام رأی خود را به صندوق انتخابات انداخت.

علی اکبر ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در حسینیه ارشاد رأی خود را برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، به صندق انداخت.

محسن رضایی رای خود را به صندوق انداخت

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ساعات اولیه انتخابات رای خود را به صندوق انداخت.

محسن رضایی با حضور در حسینیه ارشاد در ساعات اولیه انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رای خود را به صندوق انداخت.

روحانی با حضور در وزارت کشور رای خود را به صندوق انداخت

حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان دقایقی پیش در وزارت کشور حضور یافت.

رئیس جمهور در جریان این بازدید در محل اخذ رای که در وزارت کشور مستقر شده حضور یافت و رای خود را به صندوق انداخت.

سیدحسن خمینی رای خود را به صندوق انداخت

آیت الله سید حسن خمینی با حضور در حسینیه جماران در دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان شرکت کرد.

سید حسن خمینی دقایقی پیش رای خود را در حسینیه جماران برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان به صندوق انداخت.

رییس قوه قضاییه رای خود را به صندوق انداخت

آیت‌الله صادق لاریجانی‌آملی رای خود را به صندوق انداخت.

آیت‌الله صادق لاریجانی‌آملی رییس قوه قضاییه دقایقی پیش با حضور در مسجد غریب الغربای آمل رای خود را به صندوق انداخت.

رییس مجلس: حضور مردم در انتخابات مایه مسرت است

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: حضور مردم در انتخابات مایه مسرت است؛ زیرا نشان می‌دهد مردم نسبت به سرنوشت خود حساس‌ هستند.

دکتر علی لاریجانی روز جمعه در مسجد امام حسن عسگری(ع) قم، قبل از انداختن رای خود به صندوق، افزود: مجلس خوب باعث افزایش کارآمدی و توانمندی کشور در حل مشکلات می‌شود.


عارف: مشارکت به 75درصد می‌رسد/ انتظار صف‌های طولانی در ساعت‌های اولیه را نداشتم

رئیس شورای ائتلاف اصلاح‌طلبان با بیان اینکه امیدواریم مشارکت مردم به ۷۵ درصد برسد گفت: پس از انتخابات باید رفاقت شکل بگیرد.

محمدرضا عارف رئیس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان با حضور در حسینیه ارشاد رای خود را برای انتخابات مجلس دهم و مجلس خبرگان رهبری به صندوق انداخت.


آیت الله هاشمی رای خود را به داخل صندوق انداخت

آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دقایقی پیش با حضور در حسینیه جماران رای خود را به صندوق انداخت.

بر اساس این گزارش، دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان امروز برگزار می‌شود.

حضرت آیت الله خامنه‌ای: مردم به قصد افزایش اعتبار و عزت ملی در انتخابات شرکت و دشمن را مأیوس کنند

حضرت آیت الله خامنه‌ای در سخنانی، انتخابات را هم وظیفه و هم حق ملت خواندند و افزودند: انتخابات، کاری بزرگ و خیر و همیشه حائز اهمیت است و در برخی مقاطع نیز اهمیت بیشتری دارد و در معارف و دستورات اسلامی نیز بر پیشروی و سرعت عمل در کار خیر توصیه شده است.

ممنوعیت آثار تبلیغاتی متعلق به نامزدهای انتخاباتی در محل شعبه و اطراف درب ورودی و خروجی

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۱۶ خودتاکید کرد: کلیه اوراق و آثار تبلیغاتی متعلق به نامزدهای انتخاباتی به هیچ عنوان نباید در محل شعبه و اطراف درب ورودی و خروجی آن وجود داشته باشد.

متن اطلاعیه شماره 16 ستاد انتخابات کشور به شرح ذیل است.

بسم الله الرحمن الرحیم

اطلاعیه شماره (16)

به اطلاع اعضای محترم شعب ثبت نام و اخذ رأی میرساند، کلیه اوراق و آثار تبلیغاتی متعلق به نامزدهای انتخاباتی به هیچ عنوان نباید در محل شعبه و اطراف درب ورودی و خروجی آن وجود داشته باشد.

لذا در صورت مشاهده لازم است به سرعت امحاء شود. همچنین اگر در طول زمان رأی گیری َآثار تبلیغاتی از رأی دهندگان در شعبه باقی بماند، آنها را نیز امحاء نمایند.

ستاد انتخابات کشور

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶۸
در انتظار بررسی: ۷
غیر قابل انتشار: ۳۷
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
34
350
امروز روز تعیین سرنوشت است .ماندن درخانه جایز نیست . یاعلی مدد
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
18
153
همیشه تمدید میشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
16
178
خبرهای گیلان رو با دقت بخونییداگر نیاز است رئیس جمهور دخالت کند
پاسخ ها
جمشید
| Netherlands |
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
یادمه همیشه انزلی تخلفات خیلی زیاد بود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
10
113
درود خدا بر بزرگان نیک سیرت و مردم فهیم و دلسوز به حال آینده کشور
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
14
114
به امید پیروز شدن نمایندگان واقعی مردم
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
11
97
صندوق‌ها مگه قرار نبود نیمه شفاف باشه؟ صندوق‌هایی که ما رای دادیم مشابه ریاست جمهوری بود.
ناشناس
|
Romania
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
17
50
آخه این چه انتخاب عکسه!
یه عکس بزارین مردم تشویق به رای بشن!
صدف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
18
90
يكي از مشكلات مردم نداشتن ليست خبرگان مورد حمايت اصلاح طلبان بود. متأسفانه در تبليغات بسيار ضعيف عمل شد. حتي خود سايت انتخاب رو من هر چي گشتم ليست خبرگان مورد حمايت اصلاح طلبان در صفحه اصلي نبود. يه نفر هم ليست آورده بود ولي فقط نام خانوادگي كانديداها بود بدون كد انتخاباتي! خلاصه كلي دردسر كشيديم به خاطر بي خيالي آقايون كه حداقل يه تبليغ درست نكردن! فقط ميگن بريد راي بديد.. يه كم انرژي به خرج ميداديد تا مردم كمتر اذيت بشن
....
ولي خبر خوب اين بود كه من هر كسي رو كه ميديدم به ليست اصلاح طلبان رأي ميداد و ليست دست به دست ميچرخيد. يا حق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
اتفاقا من هم هر کی رو می دیدم لیست اصولگراها جلوش بود ، و بعد می دادن نفراات بعدی!
یادمون باشه انتخابات فقط اون مکان و ساعتی نیست که ما رای میدیم,بلکه از 8 صبح تا 12 شبه , در تمام نقاط !
من هم این همه آدم دیدم به اصولگراها رای دادن اصلا فکر نکردم همه دارن موافق من رای می دن چون مطمئنم جاهای دیگری یا ساعت دیگری در همین مکان کسانی دیگه میان به مخالف اون چیزی که من رای دادم رای میدن.
همینطوز اونجایی که شما رای دادی.
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
حتی تو تهرانم شاهد کمبود لیست اصلاح طلبان کاملا مشهود بود.
متاسفانه تبلیغات بسیار ضعیف بود
فکر کنم از روی لیست خود بنده 10 نفر نوشتند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
8
15
تصویر نخستین بانوی رای دهنده تهرانی
http://www.iribnews.ir/fa/news/1045771/%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1-%D9%86%D8%AE%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%A7%D9%86%D9%88%DB%8C-%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D9%87%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
13
52
امیدوارم پس از انتخابات، حالا هر نتیجه ای هم داشته باشه، فضای دوستی و نزدیکی بین همه گروه ها برقرار بشه و یک جشن ملی را داشته باشیم ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
7
69
اقا حواستون به گیلان هست اینکه اونهایی که رای می خرنند بگیرند عالی هست ولی ایا هواداران جریان رقیبشون رو با تهدید بترسونند و طرفداران یه جناح هرکاری خواستنند بکنند ازاد باشنند این اسمش مهندسی کردن نیست باید رئیس جمهور دخالت کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
خب زنگ بزن گزارشد بده
ناشناس
|
Romania
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
20
117
چرا صدا و سیما، روحانی، هاشمی و ... رو اصلاً نشون نمی ده. واقعاً که
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
همان بهتر که نشان نده شان بزرگان و دلسوزان به حال مردم بسیار بالاتر از آن هستند که این رسانه میلی بخواهد بزرگان این ملت را نشان دهد این سیما به درد خودشون میخوره به کار ملت شریف ایران نمی آید!
علیرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
قانون اینه کسانی که خودشون کاندید باشن رآی دادنشون نشون داده نمیشه چون خودش یه تبلیغه
حسن
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
عزیزم چون خودشون کاندیدا هستند در خبرگان..!!
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
6
39
به امید پیروزی اصلاح طلبان. البته تبلیغشون بسیلر کم بود. اکثر مکان ها لیست اصولگرایان وجود داره و مردمی که براشون فرق نمیکنه از روی این لیست مینویسند چون همه جا هست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
4
40
این عدم تبلیغ اصلاح طلبان واقعا جای تعجب داره. حتی نتونستم یه لیست یا تراکت پیدا کنم اخر مجبور شدم از روی لپ تاپ عکس بگیرم با گوشیم و رای بدم. وقتی به رای دادن تشویق میکنید حداقل یه تبلیغی انجام بدید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
6
32
فقط لیست امید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
0
26
مگه گیلان چه خبره؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
7
33
اگر خبر 1.5 ملیونی شرکت در تهران بوسیله فارس درست باشه خیلی امار پایینی با این امار به خواسته هامون نمی رسیم ما برای اینکه به اصلاح طلبان رای بدییم و توحوزه خودمون کسی نبود رفتیم تو حوزه ای که کاندیدا معرفی کردنند توی مرکز استان رای داددیم اونوقت مردم تهران دارن کم لطفی می کنند ما امیدمان به مردم تهرانه ناامیدمان نکنیید
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
3
36
تهرانی ها تحریم کردن؟ فقط یک میلیون و هفتصد هزار از هشت میلون واجد شرایط؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
کجا هشت میلیون واجد شرایط مومن؟
کل جمعیت تهران هشت میلیون نفر است. شاید سه چهار میلیون نفر واجد شرایط باشند. تا ساعت چهار یک و نیم میلیون رای داده اند. انشاءلله تا ساعت یازده شب آمار به دو و نیم میلیون هم خواهد رسید
مهدی
| United States |
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
ما که از کرج رفتیم تهران رای دادیم به لیست امید که 46 تا بتونیم رای بدیم ... خوب بود نسبتا تازه ساعت 1 ظهر بود و قاعدتا باید خلوت میبود اما صف بود نسبتا و 80 تا 90 درصد هم لیست امید دستشون بود ... تهران قطعا لیست امید اکثریت رو میاره اما سایر استان ها رو نمیدونم ...
گلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
4
47
در حوزه ای که من امروز بودم، به جز یک خانم که به لیست اصولگراها رای میداد بقیه به لیست اصلاحات رای دادن و این عالیه..... امیدوارم مجلس بعدی مجلس تدبیر و امید و عقلانیت باشه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
0
16
طبق قانون نشان دادن تصویر و عکس کاندیداها در تلویزیون امروز ممنوع است.
ناشناس
|
Estonia
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
3
27
خبر تعداد رای دهنده ها دروغه
ناشناس
|
Romania
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
47
9
با توجه به آنچه در صدا و سیما دیدم و آمارها
بنده میزان مشارکت را مردم چیزی حدود 30 درصد می دانم و متاسفانه این یعنی شکست اصلاح طلبان
ناشناس
|
United States
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
3
26
يك ونيم ميليون؟!! خيلي كمه كه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
6
25
از وزارت کشور بخواهید ساعت رای گیری را تا آنجا که میشود مثلاً (24) تمدید کند چون در آن صورت تندروها کلاً شانس خود را از دست می دهند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
2
24
چرا اخبار دروغ اون فالس نیوز رو تکرار میکنید؟
ناشناس
|
Romania
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
1
19
خیلی غیرفعالین! تصاویر هنرمندان و آدمای شاخص جامعه رو در حال رای دادن تیتر کنید!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
3
25
ان هاییکه نشستین پاشید برید رای بدهید مطمین باشید ضرر نداره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
3
31
تهران روی 3.5 ملیون باید باشه تا پیروزی مطلق بشه 1.5 خیلی کمه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
5
34
تا ساعت 4 دست کم 3 میلیون نفر تو تهران رای دادند. واقعا فارس شورشو درآورده برای ناالمید کردن مردم که پای صندوق نرن.
ناشناس
|
-
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
6
44
چرا اسم احمدی نژاد را در این روز می آورید؟ او را باید به انتهای صفحه تاریخ سپرد. مهم نیست او و یارانش کجا رای میدهند
ناشناس
|
Romania
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
1
33
عکس هوشنگ ابتهاج درحال رای دادن تیتر کنید!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
0
19
مردم طبق معمول غیرت دینی و ملی خود را نشان دادند. الحمداله. از این به بعد این نمایندگان هستند و برطرف کردن نیاز های این مردم شریف. ببینیم چکار میکنند. کار اساسی میکنند یا وقتشان به رقابت های سیاسی و تخریب یکدیگر صرف میشود؟
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
2
17
we want a iran, free, independ and integrated in international commuinty
پاسخ ها
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
Isn't it better to use adj before noun lol and you know it's independent not independ
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
4
28
ساعات رای برای تهران اصلا کافی نیست !
دو انتخاب همزمان و نوشتن 30 + 16 نام در لیستها وقت زیاد تری نسبت به انتخابات قبل میگیرد و در تهران اگر تا ساعت 12 شب هم تمدید شود باز هم عده زیادی موفق نخواهند شد رای بدهند .
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
4
24
رای یک و نیم میلیونی تا ساعت 4 نا امید کننده است. متاسف شدم برای مردم تهران. واقعا تاسف آوره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
42
13
خوشبختانه هنوز (١٨:٤٥) شعبه ها شلوغند ، احسنت به غيرت اين ملت ولايتمدار...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
8
36
بابا کجایی ؟الان ساعت هفت بعد از ظهره .مشارکت مردم تهران بالای دو ونیم ملیون رفت . کجایی ؟ دم هاشمی گرم .مردم به هاشمی اعتماد کردند وحتما خیرش را خواهند دید. لیست هاشمی هفتاد درصد آرا مردم را کسب کرد وتمام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
جو نده هموطن! بذار ببینیم عاقبتمون چی میشه! ولی 1.5 میلیون بیشتر بود. خودم 8 صبح رفتم حوزه رای گیری. جلو من 30 نفر مردم بودند. بعد چطور شد 1.5 میلیون؟!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
0
23
همش یک و میلیون نفر رای .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
4
27
ما ساعت 5 دو جا رفتیم گفتند تعرفه تموم شده! محله سعادت آباد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
حوزه های سعادت آباد خیلی شلوغ بودند ما ساعت2رای دادیم داشت تعرفه ها تمام می شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
0
18
شد٢١
ناشناس
|
Canada
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
6
46
دوستان،شک نکنید که گام دوم را محکم تر از گام اول برداشته ایم تا برجام 2 را اینشاالله رقم بزنیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
3
6
اقام رفسنجانی رای اول تهران ایشالا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
2
26
جهت توجه مسئولین وزارت کشور ، تعداد شعبه اخذ رای در تهران با حدود هشت و نیم میلیون حائز شرایط رای اصلا کافی نیست و تعداد زیادی از حق رای دادن محروم میمانند :

= تعداد شعبه در تهران بزرگ = 3528 ثابت + 300 سیار جمعا حدود 3800 مرکز
=زمان لازم برای بررسی شناسنامه ،کارت ملی ، صدور برگه و اثر انگشت رای حدود 1 دقیقه برای هر نفر
= لذا ظرفیت هر شعبه اخذ رای حدود 3800 نفر در دقیقه - برابر 228،000 نفر در ساعت
= برای 12 ساعت رای گیری ظرفیت 2،736،000 نفر
و برای 16 ساعت ( تا 12 شب ) 3،648،000 نفر ظرفیت ثبت نام رای دهندگان است.

این رقم فقط ظرفیت ورود رای دهندگان ( 1 دقیقه هر نفر) را نشان میدهد که با توجه به نوشتن 46 نام در برگه ها هر نفر اقلا 5 دقیقه در مرکز رای میماند که باعث ازدحام و عدم امکان ورودی در حد ظرفیت ذکر شده خواهد بود و نتیجتا تعداد زیادی پشت در میمانند.

بهتر است آمادگی تمدید ساعات تا حداقل 2 نیمه شب یا بیشتر پیش بینی بشود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
4
54
بنظر من هر دو انتخابات امروز از سرنوشت ساز ترین انتخابات بعد از انقلاب است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
0
2
55 میلیون واجد شرایط رای دادن
28 میلیون نه اصلا 30 میلیون
25 میلیون نفر رای ندادن!!!!
ناشناس
|
United States
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
8
2
ایشاا...مصلحت خدا هرچی باشه همون میشه.اصول گرا انشاا...پیروزه.نصر من الله و فتح قریب
داوود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
1
4
درود و صد درود بر ملت آگاه و شریف ایران .پیروز انتخابات ما مردم هستیم که وظیفه خودمان را انجام دادیم. ان شاالله نمایندگان هم به این ملت خوب به خوبی خدمت کنند.
ناشناس
|
United Kingdom
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
2
0
شک نکنید که ما پیروزیم؛ رای تهران بالای 3 میلیونه که دو سومش واس ماست
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
3
8
آقا من بچه پیروزی تهرانم به پیر به پیغمبر هر ده نفر هشت یا نه نفرش به اصلاح طلبا رای دادن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
6
0
من رفتم چک کردم دیدم طبق آمار رسمی مشارکت مردم تو انتخابات مجلس نهم (گذشته) بیشتر از این 28 میلیونیه که تو این دوره شرکت کردند.... والله جو اون روزها هم یادمونه. حال و هوای امروز رو هم که جلوی چشممونه! یعنی تا این حد دولت احمدی نژاد تو شمردن آرا صمیمی برخورد میکرده!؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
0
1
اهواز از ساعت 10 درارو بستن
حوزه فاطمیه گلستان و دزاب
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
2
5
متاسفانه تبلیغات اصلاحات بسیار ضعیف بود. خیلی ها تو مرکز اخذ رای به دنبال لیست بودند اما گیر نمیومد.
افراد پیر هم که براشون زیاد مهم نیست به دلیل فراوانی لیست اصولگرایان به آنها رای میدادند.
اما تو اون لحظه ای که بنده تو مرکز اخذ رای بودم 80 درصد به لیست امید رای دادند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
2
0
من خبر تا 3 ملیون و هفتصد و پنجاه هزار را تا ساعت 23 دارم
یوسف
|
United States
|
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
2
1
انگار از تهران ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر رای دادن..
پوریا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
2
1
آقا تا الان بیدارم به امید خدا خبرهای عالی میرسه از مجلس پنجم به این ور اصلا اینقدر خوب نبودیم عالی بود ممنون ممنون
رای 80 درصدی مردم،دمتون گرم روسفیدمون کردین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
0
3
خیلی جالبه برای سه شهر تالش رضوانشهر ماسال فقط یک نماینده داریم با 250 هزار رأی دهنده، ودر آخر شهر تالش به هر نماینده ای رای داد همون پیروز است چون نزدیک به 150هزار رای دهنده دارد کلا رای ما مردم رضوانشهر و ماسال سوخته حساب است مخصوصا این دوره که همه مردم به این موضوع خوب پی بردن دو شهر به یک نماینده رای دادن اما شهر تالش به نفر دیگر
نظرات بینندگان