arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۶۴۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۲ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۴

مبارزه با آلودگی بصری در تهران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ساماندهی تابلوهای اصناف در قلب پایتخت، با هدف ایجاد زیبایی بصری و در راستای زیباسازی سیما و منظرشهری در آغاز سال نو و اجرای طرح استقبال از بهار انجام می شود.

به گزارش انتخاب، یکی از مشکلاتی که مردم بارها درباره آن گلایه کرده اند آلودگی بصری ناشی از تابلوهای بی در و پیکر در سر در مغازه هاست.

این مشکل بارها در نشست با مسئولان شهرداری مطرح شده، از جمله اینکه رئیس سازمان زیباسازی در این باره به سرویس مشکلات مردم گفت طبق نظارت بازرسان این سازمان، با تابلوهای غیرمجاز اصناف مقابله می شود.

علیرضا سعادتی، رئیس اداره زیباسازی منطقه شش نیز اعلام کرد: به منظور ساماندهی تابلوهای اصناف در سطح نواحی شش گانه منطقه، در یک جلسه آموزشی به مسئولان زیباسازی نواحی نحوه مقابله با تابلوهای غیرمجاز با حضور منوری مدیر تبلیغات صنوف و بازار سازمان زیباسازی شهر تهران آموزش داده شده است تا نواحی شهرداری نیز برای رفع آلودگی بصری اقدام کنند.

او گفت: با توجه به وضعیت نابهنجار تابلوهای سردر واحدهای صنفی که اکثرا بدون توجه به قوانین و مقررات نصب شده است، علاوه بر آلودگی بصری محیط شهری و آزار شهروندان، مزاحمت هایی را با ورود به حریم عمومی، خصوصی، معابر ایجاد می کند که رعایت حقوق شهروندی امری ضروری و اجتناب ناپذیراست.

به گفته رئیس زیباسازی منطقه شش، در ساماندهی تابلوهای اصناف، مواردی همچون تابلوهای بدون مجوز، تابلوهای فرسوده و نازیبا در دستور کار قرار گرفته تا تابلوهای نامناسب تعویض، مرمت و بازسازی، رنگ آمیزی و شست وشو شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
0
0
متاسفانه از يك طرف نيت خدمت رساني هست و از طرف ديگر آسيب وارد ميشود. در منطقه اميرآباد شمالي خيابان جانبازان انقلاب بين كوچ 25 و 26 يك انبار زيبا سازي شهرداري، محل جمع آوري همين تابلوها و لوازم جمع آوري شده مي باشد كه اولا تا كنون تلي از همين تابلوها را آنجا دپو كرده و منظره اي شبيه انبارهاي ضايعات جنوب شهر ايجاد كرده اند. در ثاني دقيقا راس ساعت 3 الي 4 بامداد كه همه خواب هستند اقدام به جابجايي و تخليه اين ضايعات مي كنند كه عليرغم تذكرات مكرر كه اين ساعت مناسب اين كار نيست و مردم در خواب هستند، متاسفانه كو گوش شنوا. گناه ما كه ساكن كوچه اي هستيم كه به ناگاه يك قطعه زمين را شهرداري تصاحب و تبديل به چنين انباري كرده است چيست؟
لطفا مسوولان حداقل يكبار اين متن را بخوانند هر چند كه اميدي به انتشار آن نيست
نظرات بینندگان