arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۹۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۳ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۵
تهرانفر به انتخاب اعلام کرد:

تسلط حاکمیت بر موسسات غیرمجاز محقق شد

پس از دو سال و نیم شناسایی و رسیدگی به موسسات غیرمجاز امروز معاون نظارتی بانک مرکزی این نوید را می‌دهد که دیگر موسسات بدون مجوز نمی توانند اثرگذاری موثری در اقتصاد داشته باشند و با رفتارهای مالی پرخطر، تهدید محسوب شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پس از دو سال و نیم شناسایی و رسیدگی به موسسات غیرمجاز امروز معاون نظارتی بانک مرکزی این نوید را می‌دهد که دیگر موسسات بدون مجوز نمی توانند اثرگذاری موثری در اقتصاد داشته باشند و با رفتارهای مالی پرخطر، تهدید محسوب شوند.

حمید تهرانفر در گفت و گو با انتخاب اقتصادی توضیح داد: مفهومی که قبلا از موسسات مالی غیرمجاز داشتیم امروز بسیار متفاوت شده است. یک زمانی این موسسات اثرگذاراری قابل توجهی در اقتصاد ایران داشتند اما امروز این اثرگذاری به سطح بسیار پایینی تنزل پیدا کرده است. 

معاون نظارتی بانک مرکزی متذکر شد: هماهنگی‌های بسیار جدی در یکی دو سال اخیر انجام شده که نتیجه آن تسلط بسیار موثری نه فقط بانک مرکزی بلکه حاکمیت بر موسسات غیرمجاز شده است. در حال حاضر موسسات غیرمجاز با فشار حاکمیت به دنبال بهبود رفتار خود در اقتصاد هستند. 

او با بیان اینکه چند موسسه در حال اخذ مجوز هستند به صدور مجوز موسسه کاسپین اشاره کرد و گفت: ما این موسسات را از فیلترهای خوبی رد کرده‌ایم تا با اخذ مجوز به طور کاملا سالمی بتوانند در اقتصاد فعالیت داشته باشند. باقی موسساتی هم که هنوز مجوز نگرفته‌اند دیگر مانند گذشته نمی‌توانند در سایه با رفتارهای خطرناک برای اقتصاد ایران زیان داشته باشند. 

تهرانفر خاطرنشان ساخت: دوستان ما در نیروی انتظامی و قوه قضائیه نیز در رابطه با شناسایی و رسیدگی به فعالیت غیرمجازها با بانک مرکزی همراهی بسیار مناسبی را دارند. در چند نمونه اخیر نیز همراهی و انسجام بسیار بالایی بین این دستگاه‌ها ایجاد شد که شاید برای نخستین بار در کشور باشد که چنین همکاری گسترده‌ای در رابطه با برخورد با موسسات غیرمجاز اتفاق می‌افتد. 

تهرانفر از موسسات غیرمجازی که تا کنون برای دریافت مجوز به بانک مرکزی مراجعه نکرده‌اند خواست هرچه زودتر برای این کار اقدام کرده و موقعیت خود را به خطر نیندازند. 

او نحوره برخورد با موسسات غیرمجاز را برخورد صفر و یک دانست و افزود: تخلف در مورد موسسه‌ای که دارای مجوز فعالیت است قابل رسیدگی است اما در مورد موسسات غیرمجاز اصلا ورود بازرسان به دیدن تخلف معنا ندارد.
نظرات بینندگان