arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۷۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۱ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵

در دام اختلاف‌ افکنان نیفتید

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه مجلس دهم باید نشان دهد که با سه دوره قبلی مجلس شورای اسلامی فرق دارد،‌ گفت: دو فراکسیون امید و اصولگرایان با رعایت اخلاق، هماهنگی و تعامل مسائل مختلف مجلس را برای حل مشکلات کشور دنبال کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه مجلس دهم باید نشان دهد که با سه دوره قبلی مجلس شورای اسلامی فرق دارد،‌ گفت: دو فراکسیون امید و اصولگرایان با رعایت اخلاق، هماهنگی و تعامل مسائل مختلف مجلس را برای حل مشکلات کشور دنبال کنند.

به گزارش انتخاب، حسین کاشفی با اشاره به اینکه پیام دو انتخابات 92و 94، رعایت اخلاق، توجه به منافع ملی و نه بداخلاقی‌ها بوده است، افزود: این خواسته‌های مردم باید در مجلس دهم تبلور یابد. مجلس دهم باید نشان دهد که دنبال برخورد حذفی و تقابلی نیست، بلکه در رأس امور است و مسائل را به دور از تنش و با بحث‌های کارشناسی پی می‌گیرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه مشکلات متعددی در کشور وجود دارد، اظهار کرد: متأسفانه عده‌ای به جای اینکه به دنبال حل این مشکلات باشند، دنبال اختلاف ‌افکنی میان منتخبان مجلس دهم هستند. در حالی که کشور به انسجام و همدلی نیاز دارد این عده بی‌توجه به منافع ملی و آینده کشور، به اختلاف ‌افکنی روی آورده‌اند. متأسفانه معلوم نیست اینها کی می‌خواهند از گذشته درس بگیرند؟ در دو انتخابات ریاست جمهوری و مجلس اتفاقات بسیار مهمی افتاد و مردم به کسانی رأی دادند که دنبال منافع ملی هستند. چه کسی فکر می‌کرد اصلاح‌طلبان،‌ اصولگرایان را در لیست خود قرار دهند؟ در این دو انتخابات، طرد و نفی جای خود را به همدلی و همکاری داد.

کاشفی در ادامه تصریح کرد: مردم به شعار همدلی رأی دادند. این کشور به همه تعلق دارد و اختلاف سیاسی هم با رعایت قانون اساسی و پذیرش اصل نظام، امر پذیرفته شده‌ای است. ما باید اختلافات را به رسمیت بشماریم اما به رأی اکثریت تن دهیم. اکثریت هم نباید حقوق اقلیت را نادیده بگیرد.

ریئیس پیشین خانه احزاب همچنین خاطرنشان کرد: مجلس دهم باید به دور از تنش باشد و به دولت در حل مشکلات کمک کند نه اینکه مثل مجلس نهم دنبال کارشکنی باشد. البته معتقد نیستم که هرچه دولت بگوید همان شود اما کارشکنی هم نباید انجام شود. خروجی مجلس دهم باید همکاری با دولت برای رفع مشکلات کشور باشد.

کاشفی در ادامه گفت: منتخبان مردم نباید به تله و دام اختلاف‌افکنان داخل شوند. تاکنون نتایج خوبی از تعامل به دست آمده است پس این تعامل و همکاری باید ادامه یابد. منتخبان مردم و فراکسیون امید باید به دنبال منافع ملی باشند و نباید بر سر انتخاب رئیس مجلس تقابل شکل گیرد زیرا این تقابل و اختلاف همان هدفی است که اختلاف افکنان به دنبال آن هستند.

وی در پایان با بیان اینکه انتخاب رئیس مجلس با رأی اکثریت نمایندگان مجلس دهم انجام می‌شود، اظهار کرد: همان سازوکاری که موجب شکل‌گیری لیست امید در انتخابات شد، می‌تواند در انتخابات هیأت رئیسه و روسای فراکسیون‌ها هم تکرار شود.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان