arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۸۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۲ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵

محاکمه 14 یمنی در امارات به اتهام ارتباط با اخوان المسلمین

پایگاه خبری اخبارالساعه امروز چهارشنبه نوشت: 14 یمنی در امارات به اتهام تاسیس شاخه ای از اخوان المسلمین در این کشور دستگیر و محاکمه شدند .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پایگاه خبری اخبارالساعه امروز چهارشنبه نوشت: 14 یمنی در امارات به اتهام تاسیس شاخه ای از اخوان المسلمین در این کشور دستگیر و محاکمه شدند .

به گزارش انتخاب، این پایگاه خبری نوشت: دادگاه عالی اتحادیه امارات ٬ محاکمه این افراد را در دست بررسی دارد اما وکلای آنها این افراد را از هرگونه دلیلی که اتهام آنها را تثبیت کند ٬ مبرا دانستند.

وکلای یمنی ها گفتند : تمامی مراحل بازجویی و دستگیری این افراد بدون مجوز قانونی از دادگاه صورت گرفته است چون هیچ دلیل و برهانی علیه آنها وجود ندارد و پرونده آنها از هرگونه دلیل و مدرکی که دست داشتن آنها را در تاسیس هرگونه گروه بین المللی، منطقه ای یا محلی مرتبط با گروه های تروریستی ثابت کند، خالی است.

به گفته وکلای متهمان، هیچ مدرک، عکس، فیلم، ارتباط تلفنی یا مشابه آن که ثابت کند این افراد با گروه های خارج از کشور ارتباطی داشته باشند ٬ در پرونده آنها وجود ندارد.

آنها افزودند که همه اعتراف های گرفته شده از متهمان در شرایط سخت و بد بازداشتگاه ٬ بخصوص در زندان های انفرادی و در شرایط غیر بهداشتی و انسانی و با زور از آنها گرفته شده است.

دادگاه عالی ابوظبی پیش از این نیز دهها تبعه اماراتی و مصری را به اتهام آنچه که تهدید ناشی از اسلام سیاسی ارزیابی کرده ٬ محاکمه کرده بود .

در سال های گذشته ٬ دهها شهروند اماراتی، یمنی و مصری به اتهام های ارتباط با گروه اخوان المسلمین مصر تحت تعقیب قرار گرفته و زندانی شده یا از امارات اخراج شده اند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان