arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۸۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۶ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵

دادستان کل کشور: در بیان واقعیت‌های جامعه، نیمه خالی و پر لیوان بازگو شود

دادستان کل کشور، قاچاق کالا را یک تهدید و آسیب جدی دانست که عده‌ای در سطوح مختلف از آن بهره‌مند می‌شوند و نمی‌توان تصور کرد چندین کانتینر کالای قاچاق وارد کشور شود و از گمرک هم عبور کند و همه نسبت به آن بی‌تفاوت باشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 دادستان کل کشور، قاچاق کالا را یک تهدید و آسیب جدی دانست که عده‌ای در سطوح مختلف از آن بهره‌مند می‌شوند و نمی‌توان تصور کرد چندین کانتینر کالای قاچاق وارد کشور شود و از گمرک هم عبور کند و همه نسبت به آن بی‌تفاوت باشند.

به گزارش انتخاب، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری در همایش استانی امام سجاد(ع) در بندرعباس اظهار کرد: دشمنان نظام اسلامی و رسانه‌های وابسته به آن‌ها کلمات و نکاتی را از سخنان مقام معظم رهبری و مسئولان اجرایی انتخاب کرده و در کنار هم قرار می‌دهند تا بگویند بین آنها اختلاف وجود دارد.

منتظری در نظر گرفتن حقوق و منافع عامه را یکی از مواردی دانست که با چالش و آسیب روبروست و متولی و متکفل مشخصی نیز ندارد.

وی با اشاره به غنای کتاب رساله الحقوق امام سجاد(ع) گفت: اگر این کتاب را در یک سو و منشور حقوق بشر (سازمان ملل) را در سوی دیگر قرار دهیم، مشاهده می‌شود رساله الحقوق از چنان جایگاه بالاتر و کامل‌تری برخوردار است که می‌توان گفت با منشور حقوق بشر قابل مقایسه نیست.

وی تاکید کرد: تمام آنچه انسان برای زندگی نیاز دارد در رساله الحقوق آمده و 50 موضوع در حوزه هایی مانند حقوق خداوند، حقوق رهبری و حکومت، حقوق شخصی و اجتماعی و خانوادگی و تجارت توسط امام سجاد (ع) با کلمات ساده و زیبا و عمیق مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: اگر این کتاب مورد توجه قرار گرفته بود در جامعه شاهد پایمال شدن حق در هیچ بخشی نبودیم و مناسب است اقشار مختلف مردم، این مجموعه ارزشمند را با در نظر گرفتن معانی و ترجمه فارسی آن با دقت مطالعه کنند.

دادستان کل کشور در ادامه اظهار کرد: در بیان واقعیت های جامعه باید نیمه خالی و پر لیوان هر دو بازگو شود تا خلاف عدل و انصاف نباشد.

منتظری اضافه کرد: تنها نیمه خالی را دیدن موجب ناامیدی می‌شود که ابزار شیطان است و ندیده گرفتن مشکلات نیز زمینه غرور و آسیب‌های بعدی را فراهم می کند.

این مقام قضایی کشور یادآور شد: از حدود 40 روز گذشته که به سمت دادستان منصوب شده شاهد از بین رفتن حقوق مردم در حوزه های مختلفی مانند منابع طبیعی، جنگل، دریا، اقتصادی و بانکی و دیگر بخش ها بوده‌ام.

وی قاچاق کالا را یک تهدید و آسیب جدی دانست که عده‌ای در سطوح مختلف از آن بهره مند می شوند و نمی توان تصور کرد چندین کانتینر کالای قاچاق وارد کشور شود و از گمرک هم عبور کند و همه نسبت به آن بی تفاوت باشد.

دادستان کل کشور، هرمزگان را یکی از مبادی قاچاق کالا معرفی کرد و افزود: برای مقابله با این پدیده در استان برنامه‌ای تعریف شده که در حال کامل شدن است و دادستان استان باید برای برخورد با این بلا و آسیب عزم خود را جزم کند.

منتظری اضافه کرد: قاچاقچیان جان و سلامت مردم برایشان اهمیت ندارد و به همین دلیل است که یک هزار و 200 تُن برنج نامرغوب که حتی برای مصرف دامی نیز مناسب نیست، وارد کشور می کنند و این وضعیت در قاچاق دارو و لوازم بهداشتی و آرایشی و غذایی هم دیده می شود.

این مقام قضایی ارشد کشور همچنین با اشاره به فضای مجازی، بسیاری از مسائل جامعه را ناشی از رها بودن این بخش دانست و تاکید کرد: خانواده ها و فرزندان به شدت در خطر هستند و افزایش طلاق و مشکلات اخلاقی و جرائم به دلیل نادیده گرفتن حقایق فضای مجازی است.

 همایش یک روزه امام سجاد (ع) پنجشنبه با حضور دادستان کل کشور، نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس و تعدادی از علمای شیعه و اهل سنت با هدف معرفی ابعاد شخصیت امام چهارم شیعیان در بندرعباس برگزار شد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان