arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۳۷۶۱
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۰۸ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۵

تاکتیک اصولگرایان معتدل در قبال نزدیکان رئیس جمهور سابق

چهره های معتدل اصولگرا همچون علی لاریجانی و محمدرضا باهنر که در سال های اخیر از جمله منتقدان دولت احمدی نژاد بوده اند معتقدند عملکرد دولت یازدهم رضایت بخش بوده است و جامعه احمدی نژاد را در انتخابات آتی قبول نمی کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یکسال تا انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم باقی مانده است و شاید مهم ترین سوالی که این روزها در فضای سیاسی کشور مطرح می شود این باشد که آیا محمود احمدی نژاد در انتخابات سال آینده شرکت خواهد کرد یا خیر.

به گزارش انتخاب، این روزها نزدیکان احمدی نژاد از در راه بودن خبرهای خوب در سال آینده خبر می دهند و با انتقاد از عملکرد دولت یازدهم در حوزه های مختلف سعی در فراهم کردن شرایط برای حضور احمدی نژاد در عرصه سیاسی می کنند.

نزدیکان احمدی نژاد معتقدند احمدی نژاد شرط حضور خود در انتخابات را دعوت حضوری مردم می‌داند و تنها به این واسطه حاضرخواهد شد در عرصه انتخابات حضور داشته باشد. حضور جمعیت گسترده در میدان نارمک و فریاد حمایت از احمدی نژاد و دعوت از او برای حضور در انتخابات سال آینده بخشی از این برنامه است.

برای همین موضوع نیز نزدیکان احمدی نژاد فعالیت خود را آغاز کرده اند و این روزها به دنبال پررنگ جلوه دادن سفرهای استانی محمود احمدی نژاد و استقبال گسترده مردم از وی هستند.

در همین راستا عبدالرضا داوری که از نزدیکان رئیس‌جمهور سابق کشورمان محسوب می‌شود، با تاکید بر اینکه احمدی نژاد یک پایگاه اجتماع بسیار قوی و یک سبد رای 60 درصدی را دارا هستند؛ گفته است در همه نظرسنجی‌ها اقبال به شخص احمدی نژاد 60 درصد است. ایشان اگر در هر رقابتی شرکت داشته باشند رای‌شان اگر افزایش پیدا نکند در کف 60 درصدی باقی می‌ماند.

اما از سوی دیگر چهره های معتدل اصولگرا همچون علی لاریجانی و محمدرضا باهنر که در سال های اخیر از جمله منتقدان دولت احمدی نژاد بوده اند معتقدند عملکرد دولت یازدهم رضایت بخش بوده است و جامعه احمدی نژاد را در انتخابات آتی قبول نمی کند.

علی لاریجانی در این رابطه می گوید می گوید فکر نمی‌کنم آقای احمدی نژاد در ایران خیلی جاذبه‌ای باشد، آنها که دو دوره رئیس‌جمهور بودند دوباره به صحنه بیایند. مخصوصا آنکه خیلی تجربیات موفقی هم نداشته باشند.

همچنین محمدرضا باهنر گفته است آن هایی که در سیاست هستند و کار می کنند آن مشکلات جدی را که در زمان احمدی نژاد به وجود آمده و هنوز هم ادامه دارد،  کاملا حس می کنند. اما این آدم ها نباید تصور کنند که همه کشور این گونه فکر می کنند، چون هر کسی مخاطب خاص خودش را دارد که روی مسائلی حساسیت دارد یا ندارد.

وی همچنین در واکنش به حمایت از احمدی‌نژاد در انتخابات پیش‌ رو و خط قرمز بودن مشایی، گفته است من خط قرمزی ندارم، من از ایشان حمایت نمی کنم. وقتی حمایت نمی کنم خط قرمز نمی خواهد.

در این شرایط که نزدیکان احمدی نژاد در تلاش برای برجسته کردن اقدامات رئیس جمهور سابق هستند به نظر می رسد اصولگرایان معتدل همچون علی لاریجانی و محمدرضا باهنر سعی دارند با شفاف سازی از عملکرد دولت سابق مشی اصولگرایان معتدل را از حامیان احمدی نژاد جدا کرده و همسو با وی در انتخابات شرکت نکنند.

*نامه نیوز
نظرات بینندگان