arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۴۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۳ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۵

فلوجه؛ غذا به قیمت جنگ برای داعش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در پی پیشروی‌های ارتش عراق در فلوجه که به ضعف شدید داعش انجامیده، این گروه تروریستی از حربه غذا به عنوان اهرم فشاری برای عضوگیری از جوانان شهر استفاده می‌کند.
عراق فلوجه
 
به گزارش انتخاب، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، با وجود تلاش‌ نیروهای امنیتی عراق برای نفوذ به شهر فلوجه و آزادسازی آن از چنگال داعش، این گروه تروریستی همچنان ساکنان شهر را از طرق مختلف تحت فشار قرار می‌دهد.

 
به گفته عراقی های گریخته از فلوجه داعش از انبارهای مواد غذایی شهر به شدت حراست و از مواد غذایی به عنوان عاملی برای پیوستن جوانان شهر فلوجه که از کمبود غذا و دارو رنج می برند، استفاده می‌کند.

 
هناء 23 ساله از اهالی شمال شرق شهر فلوجه در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز اظهار داشت: اعضای داعش مرتبا پس از تمام شدن مواد غذایی به خانواده‌ها سر می‌زدند و به آنها پیشنهاد ارائه مواد غذایی به کسانی که به این گروه بپیوندند می‌دادند.
 
هناء افزود: به همسایه‌ ما گفته بودند اگر پسرشان به داعش بپیوندد، یک کیسه آرد دراختیار آنها خواهند گذاشت اما آنها قبول نکردند و زمانی که داعشی‌ها رفتند، آن خانواده از شهر فرار کردند. ما نیز از آنجایی که دیگر نه غذایی باقی مانده بود و نه چوبی که با آن آتش روشن کنیم و چون بمباران‌ها بسیار به خانه ها نزدیک بود فرار کردیم.
 
هناء و دیگر کسانی که از فلوجه گریخته‌اند از مدرسه‌ای در شهر الکرمه واقع در شرق فلوجه صحبت کردند که به مرکزی برای پناهجویان تبدیل شده بود و آنها پولی برای خرید غذا از داعش نداشتند.

وی ادامه داد: وضعیت در شهر بی‌نهایت دشوار بود. تنها چیزی که به مقدار بسیار اندک در فروشگاه‌ها باقی مانده بود خرما بود، خرماهای کهنه و خشک که آن‌ هم بسیار گران فروخته می‌شدند.
 
ازهار 45 ساله نیز درباره وضعیت شهر فلوجه اظهار داشت: زندگی در آنجا دشوار بود به ویژه که ما دیگر حقوق دریافت نمی‌کردیم. ظرف هفت ماه اخیر ماه هرچه داشتیم را تمام کردیم و برای زنده ماندن تنها خرما و آب داشتیم و آرد، برنج و روغن با قیمت مناسب دیگر وجود نداشت.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان