arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۴۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۴ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۵

از آزادی قریب‌الوقوع فلوجه تا هشدار العبادی به تعرض‌‌کنندگان به آوارگان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرمانده عملیات آزادسازی فلوجه با اشاره به احتمال آزادسازی کامل این شهر ظرف چند روز آتی، وجود تعداد زیادی بمب دست ساز در شهر را عامل کندی روند عملیات اعلام کرد.
 
به گزارش انتخاب، نخست وزیر عراق نیز تاکیدکرد بغداد در مساله تعرض‌ها علیه آوارگان هرگز با خاطیان مسامحه نخواهد کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، عبدالوهاب السعدی، فرمانده نظامی عراق و مسئول عملیات آزادسازی شهر فلوجه اعلام کرد که این شهر ظرف چند روز آینده آزاد خواهد شد اما پیشرفت عملیات به دلیل تعداد زیاد مین‌ها و مواد منفجره در شهر کند شده است.
 
 السعدی افزود: نیروهای امنیتی از جنوب فلوجه به سمت مرکز این شهر در حال پیشروی هستند اما این روند به دلیل تاکید ما بر حفظ جان شهروندان با احتیاط دنبال می‌شود.
 
 وی تاکید کرد: ظرف چند روز آینده آزادی کامل فلوجه را اعلام خواهیم کرد. عملیات آزادسازی شهر فلوجه واقع در غرب بغداد از 22 مه آغاز شده است.
 
فرماندهی عملیات مشترک عراق نیز در این رابطه اظهار داشت: به دلیل تعداد بالای بمب‌های دست سازی که داعش در شهر کار گذاشته عملیات به کندی پیش می‌رود.
 
 فرماندهی عملیات مشترک عراق در ادامه از خنثی سازی نزدیک به 150 تا 200 بمب در هر 100 متر پیشروی در شهر خبر داد و افزود: اطلاعاتی به دست ما رسیده مبنی بر اینکه داعش پس از بمب گذاری خودروها، آن را جهت مقابله با پیشروی نیروهای عراقی در خانه‌ها مخفی می‌کند.
 
 این در حالی است که نیروهای داوطلب مردمی هشدار دادند، در صورتی که کندی  عملیات آزادسازی فلوجه بیش از این ادامه یابد وارد عمل خواهند شد.
 
 از سوی دیگر، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق پس از پایان جلسه دولت اظهار داشت: بغداد هرگز در مساله تعرضات فردی علیه آوارگان همزمان با عملیات آزادسازی فلوجه مسامحه نخواهد کرد و متهمان را به دستگاه قضایی ارجاع خواهد داد.
 
 
العبادی گفت: طرح آزادسازی فلوجه با موفقیت پیش می‌رود و نیروهای ما هر روز پیشروی کرده و اهداف خود در آزادسازی شهر و نجات غیرنظامیان از فلوجه را محقق می‌سازند.
 
 
نخست وزیر عراق افزود: برخورد انسانی نیروهای عراقی با آوارگان شایسته تقدیر است اما در موارد تعرض به این آوارگان جایی برای سکوت و مسامحه با خاطیان وجود نداشته و آنها بازداشت شده و برای محاکمه به دستگاه قضایی ارجاع داده خواهند شد.
 
 
وی افزود: ما نباید به شایعه‌ها دامن بزنیم و آنها را تایید کنیم لازم است در انتشار اخبار و اطلاعات در رسانه‌ها درباره مساله آوارگان دقت لازم انجام شود. 
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان