arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۴۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۳ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۵

اسپانیا 500 جاسوس برای مقابله با داعش استخدام می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مقامات اطلاعاتی اسپانیا قصد دارند 500 جاسوس را برای مقابله با تهدیدات داعش و ردگیری فعالیتهای این گروه در فضای مجازی از جمله تبلیغات و جذب نیرو استخدام کنند.
 
به گزارش انتخاب، به نقل از پایگاه راشا تودی، فلیکس سانز رولدان، رئیس آژانس اطلاعات ملی اسپانیا اظهار کرد که این سازمان قصد دارد تا سال 2020 طرح افزایش نیروی خود را تکمیل کند. این طرح قرار است در راستای راهبرد جدید مبارزه با تروریسم ملی اسپانیا که سال گذشته به تصویب رسید اجرا شود.
 
رولدان در یک سمینار امنیتی و دفاعی در شهر تولدوی اسپانیا گفت: ماموران جدید در زمینه‌های ریاضیات، ارتباطات و رایانه متخصص خواهند بود. مهارت آنها برای مبارزه با نسل جدید تروریستی همچون داعش که مسلط بر تکنولوژی است ضروری خواهد بود.
 
همچنین به گفته مدیر آژانس اطلات ملی اسپانیا، این آژانس گروه‌های تروریستی را یک تهدید بزرگ و مهم  و فراتر از تهدید افراطگران داخلی نظیر گروه جدایی طلب "اتا" در باسک می‌داند.
 
همچنین این آژانس اتدازه واحد مربوط به مقابله با تروریسم داخلی در اسپانیا را کاهش داده و به جای آن واحد اطلاعات خارجی را تقویت کرده است.
 
سانز رولدان گفت اسپانیا با سرویس‌های اطلاعاتی دیگر کشورها همکاری نزدیک دارد و نیروهای ضد داعش در حال پیروز شدن هستند اما شکست نهایی این گروه به زمان زیادی احتیاج دارد.
 
همچنین فرانسیسکو مارتینز واسکوئز، وزیر امور امنیتی اسپانیا نیز که در سمینار مذکور سخنرانی کرده گفت بر اساس برآورد 170 شهروند اسپانیایی خاک این کشور را برای پیوستن به افراطگران در خاور میانه ترک کرده‌اند. به گفته وی از میان این افراد بالغ بر 20 تن به اسپانیا بازگشته و یا در بازداشت یا در فهرست افراد تحت نظر هستند.
 
وی همچنین خاطر نشان کرد که برخی از دیگر کشورهای اروپایی مثل فرانسه و انگلیس خیلی بیشتر از اسپانیا چنین افرادی را دارند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان