arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۱۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۱ - ۲۶ تير ۱۳۹۵

اوباما: همه از اردوغان حمایت کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا ساعاتی پیش از تمامی طرف ها در ترکیه خواست تا از دولت قانونی اردوغان حمایت کنند.
 
به گزارش انتخاب، خبرگزاری آسوشیتدپرس امروز (شنبه) با اعلام این خبر افزود: اوباما در بیانیه ای که پس از جلسه با مشاوران امنیت ملی خود صادر کرد، از تمامی طرفها در ترکیه خواست تا شکیبایی به خرج داده و از خشونت و خونریزی پرهیز نمایند.

 «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد: عصر امروز با مولود چاووش اوغلو گفت و گو و بر حمایت مطلق آمریکا از دولت غیرنظامی و قانونی ترکیه و نیز نهادهای دمکراتیک تاکید کردم.
 
کری در آغاز تحولات ترکیه، اظهار امیدواری کرده بود که ثبات، صلح و انسجام بار دیگر به این کشور باز گردد.
 
این در حالیست که کاخ سفید نیز با صدور بیانیه ای، حمایت آمریکا از دولت قانونی ترکیه را اعلام و بر لزوم خویشتن داری تمام گروه های سیاسی در وضعیت فعلی ترکیه تاکید کرد.
 
به گزارش تارنمای خبری نیویورک تایمز، در بیانیه کاخ سفید آمده است: رئیس جمهوری و وزیر خارجه آمریکا تاکید دارند که تمام گروه های سیاسی باید در حمایت از دولت قانونی ترکیه عمل کنند، از خود خویشتن داری نشان دهند و از خون ریزی و خشونت پرهیز کنند.
 
در اثر کودتای نافرجام ساعات نخستین بامداد امروز (شنبه) بخشی از ارتش ترکیه، تا کنون دست کم 60 نفر کشته و حدود یکهزار نفر مجروح و 754 نظامی نیز دستگیر شده اند و به نظر می رسد که اوضاع سیاسی ترکیه کم کم به آرامش باز می گردد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان