arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۶۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۴ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۵

انتقاد تند رییس فدراسیون بوکس از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس فدراسیون بوکس با انتقاد شدید از عملکرد وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک، گفت: در ورزش ایران مسئولان هیچ علاقه‌ای به بوکس ندارند و این نتیجه‌ حاصل از حمایت‌های نادرست آنها از یک نفر است.

رییس فدراسیون بوکس با انتقاد شدید از عملکرد وزارت ورزش  و جوانان و کمیته ملی المپیک ، گفت: در ورزش ایران مسئولان ورزش ایران هیچ علاقه‌ای به بوکس ندارند و این نتیجه‌ حاصل از حمایت‌های نادرست آنها از یک نفر است.

وی افزود: روزبهانی زیر چتر حمایتی مسئولان وزارت ورزش  و جوانان و کمیته ملی المپیک بود و به خاطر همین حمایت‌ها او خودش را تافته جدا بافته از بوکس می دانست. ما برای آماده سازی روزبهانی 400 میلیون تومان هزینه کردیم. او ماهیانه دو میلیون حقوق می گرفت. ما زیر فشار مسئولان ورزش نمی‌توانستیم با روزبهانی برخورد کنیم.

رییس فدراسیون بوکس در ادامه با تاکید بر این که دست او برای برخورد با احسان روزبهانی بسته بود، گفت: ما حق مخالفت با  برنامه‌های روزبهانی و گفتن حرف‌های خودمان را نداشتیم، چرا که او بلافاصله  او به وزارت ورزش  و جوانان و کمیته ملی المپیک انتقال می‌داد و از  بالا دست به ما می‌گفتند که مراقب او باشید و با او برخوردی نکنید.

وی ادامه‌ داد:  روزبهانی خودش را تافته جدا بافته می‌دانست و  به حرف کسی گوش نمی‌داد. به اعتقاد من او تمام شده است و باید به فکر کار دیگری باشد.

ناطق نوری با اشاره به این که انتقادها از فدراسیون در مورد رسیدگی نکردن به مشکلات روزبهانی نادرست است، خاطر نشان کرد:  ما هر چه که در توان داشتیم برای او انجام دادیم و این ناسپاسی است که بگوییم ما برای او کاری نکرده‌ایم. ما در این مدت حدود 400 میلیون تومان برای او هزینه کرده‌ایم و به مسابقات مختلفی اعزام شد.

ناطق نوری در ابتدای صحبت‌های خود به مشکلات راه‌اندازی این فدراسیون و مشکلات آن زمان اشاره کرد و یادآور شد: من و چند تن دیگر از مسئولان فدراسیون بوکس در طی این سال‌ها حقوقی دریافت نکرده ایم و هنوز هم نمی گیریم و تنها به خاطر علاقه مان به این رشته است که در این فدراسیون مانده‌ایم و هنوز هم مشکلات زیادی داریم.

وی ادامه‌ داد: مشکل ما با سازمان صدا و سیما و پخش نشدن از تلویزیون همچنان باقی‌ است و امیدواریم که با آمدن رییس جدید سازمان صدا و سیما تغییراتی در این روند رخ دهد.

رییس فدراسیون بوکس در ادامه، بیان‌ کرد: روزبهانی در هتل المپیک به همراه مربی و چند تن از دوستانش با هزینه فدراسیون بوکس اقامت داشت. در حالی که پانزده نفر از دیگر ملی‌پوشان ما هم مجبور بودند در یک اتاق اقامت داشته باشند. آیا این درست است؟ آیا کسی این همه توجه ما و اعزام‌های برون مرزی روزبهانی را نمی‌بیند که می‌گویند او به مسابقات اعزام نشده است؟ ما هر چه که در توان داشتیم برای روزبهانی هزینه کرده‌ایم.

رییس فدراسیون بوکس با اشاره به این که احسان روزبهانی دو بار پاداش کسب سهمیه المپیک را گرفت، عنوان کرد: او یک بار از فدراسیون این پاداش را دریافت کرد و یک بار هم از مسئولان کمیته ملی المپیک این پاداش را گرفت و نکته جالب این که این پاداش کسب سهمیه المپیک را هم از بودجه فدراسیون کم کردند.

در قسمتی دیگر از این برنامه قندی، مسئول امور مالی فدراسیون بوکس گزارشی را از روند اعتبارات این فدراسیون در سال 94 ارائه کرد و اظهار کرد: از یک میلیارد و 400 میلیون تومانی که با وزارت ورزش و جوانان توافق کرده بودیم، یک میلیارد و 200 میلیون تومان دادند و 200 میلیون تومان هم بابت ورزش های همگانی کم کرده‌اند. ما در سال گذشته 700 میلیون تومان بابت حقوق پرسنل، 200 میلیون تومان بابت خرید رینگ و دستکش و کلاه، 700 میلیون تومان به اعزام‌های برون مرزی، 300 میلیون تومان هزینه اردوها و 40 میلیون تومان بابت هزینه‌های جاری این فدراسیون هزینه کرده‌ایم که این رقم حدود دو میلیارد و 400 میلیون تومان می‌شود و با حسابی سر انگشتی می‌بینیم که کمیته ملی المپیک هنوز هم 700 میلیون تومان به این فدراسیون بدهکار است و ما تنها 580 میلیون تومان از آنها دریافت کرده‌ایم.

وی اضافه‌ کرد: طبق نظر وزارت ورزش و جوانان ما ماهیانه دو میلیون تومان به روزبهانی و 400 هزار تومان به احدی حقوق پرداخت می کردیم که همه اینها از بودجه فدراسیون بود.

حسین نهرودی، ناظر کمیته ملی المپیک در بوکس ، روح الله حسینی – نایب رییس و دانشمند فر دبیر فدراسیون بوکس هم در این نشست حضور داشتند و دقایقی را به سخنرانی پرداختند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان