arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۰۰۴
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۰۸ - ۰۸ تير ۱۳۹۰

اعتراف ضمني استاندار به عدم تحقق وعده هاي سال 89

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مراسم معارفه معاون سياسي امنيتي استانداري خراسان رضوي در پي ادغام معاونهاي سياسي- اجتماعي و امنيتي انتظامي با حضور تني چند از مديران اجرايي و فرمانداران شهرستانهاي استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ما، استاندار خراسان رضوي در اين مراسم گفت: معاونهاي سياسي اجتماعي و امنيتي انتظامي در اکثر استانهاي کشور به جز چند استان مرزي با عنوان يک معاونت فعاليت دارند و براي يکسان سازي مديريت هاي استان سراسر کشور، اين ادغام براساس ابلاغيه وزارت کشور انجام شد.

محمود صلاحي افزود: برقراري و استمرار امنيت در استان يکي از مهمترين وظايف اين معاونت است، چرا که خراسان رضوي و مشهد به دليل وجود مضجع شريف رضوي، 20 ميليون زائر داخلي و دو ميليون زائر خارجي از اين نظر از جايگاه ويژه اي برخوردار است.

وي تصريح کرد: با توجه به هزار کيلومتر مرز مشترک، عملکرد دستگاههاي امنيتي در اين حوزه مطلوب است و اين در حالي است که بايد به موضوعات امنيتي حساس بود و شناسايي عوامل زمينه ساز ناامني و راههاي گسترش امنيت را تا حصول نتيجه پيگيري کرد.

استاندار خراسان رضوي مسايل اجتماعي را يکي ديگر از موضوعات کاري اين معاونت برشمرد و گفت: در اين حوزه توجه به سازمانهاي مردم نهاد و تشکلهاي مردمي از جمله آموزش و پرورش بايد مورد توجه قرار گيرد و با برنامه ريزي صحيح نسبت به ارتقاي شاخصهاي اجتماعي اقدام کرد.

فقط 30 درصد بودجه جذب شد

وي با بيان اينکه 30 درصد از بودجه فرهنگي سال گذشته استان محقق شده خاطر نشان کرد: با توجه به تفکيک بودجه زيارت و شاخصهاي فرهنگي بايد در زمينه اجراي بعضي زير ساختهاي زيارت و فرهنگي طرحهاي مناسب ارايه داد.
وي افزود: در حوزه سياسي نيز حضور حداکثري مردم و برگزاري انتخابات سالم و آزاد از مسايلي است که در حوزه معاونت سياسي امنيتي بايد به آن توجه شود.
وي تصريح کرد: با برنامه ريزي هاي دقيق خراسان رضوي در برگزاري انتخابات سالم و پرشور بايد سرآمد همه استانها باشيم.
وي از مسؤولان اجرايي و فرمانداري حاضر در اين مراسم خواست از هر گونه دخالت در انتخابات پرهيز کنند و تمامي فعاليتهاي خود را در چارچوب قانون اجرايي کنند.
گزارش خبرنگار ما حاکي است، پس از قرائت حکم وزير کشور، محمد غفاري معاون سياسي امنيتي استاندار خراسان رضوي گفت: با اين ادغام هيچگونه تغييري در ساختار تشکيلاتي ايجاد نخواهد شد مديران و مسؤولان هر دو حوزه با همان رويکرد قبلي مشغول به کار خواهند بود.

تلاش براي برگزاري انتخابات سالم

وي افزود: انتخابات مظهر مقبوليت و به فعليت رسيدن حکومت الهي است و ما بايد براي هر چه بهتر و سالم تر برگزاري آن تلاش کنيم.
وي گفت: تمام تلاش خود را براي برگزاري انتخاباتي سالم و با حضور حداکثري مردم به کار خواهيم گرفت.
گفتني است استاندار خراسان رضوي فروردين ماه سالجاري در پاسخ به پرسش خبرنگار ما درخصوص تخصيص بودجه فرهنگي اذعان کرده بود 100 درصد اين بودجه اختصاص پيدا خواهد کرد.


نظرات بینندگان