arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۳۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۷ - ۱۷ آبان ۱۳۹۵

سفیر سابق سوریه در آمریکا: انتخاب کلینتون برای ریاست جمهوری آمریکا به معنای دامن زدن به جنگ‌ سوریه است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سفیر سابق سوریه در آمریکا و سفیر کنونی سوریه در چین اعلام کرد که انتخاب «هیلاری کلینتون» بعنوان رئیس‌جمهوری آمریکا به مفهوم دامن زدن بیشتر واشنگتن بر ناآرامی‌های سوریه می‌باشد.

به گزارش انتخاب، «عماد مصطفی» سفیر کنونی سوریه در چین و سفیر سابق کشورش در آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت که«هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در صورتیکه بعنوان پیروز انتخابات معرفی شود، همچنان سیاست گذشته واشنگتن در دامن زدن به درگیری‌های سوریه را دنبال می‌کند.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش کرد، کلینتون در حین آخرین مناظره انتخاباتی خواستار گسترش حملات هوایی آمریکا علیه داعش و حمایت از نیروهای زمینی در مبارزه برای بازپس‌گیری شهر «الرقه» در سوریه شد.

مصطفی در این خصوص گفت: «کلینتون از هیچ‌ تلاشی برای برای ادامه و دامن زدن بیشتر بر درگیری‌های سوریه دریغ نمی‌کند. این به مفهوم حمایت سیاسی وحشیانه‌تر از تروریست‌ها است که برچسب معارضان میانه‌رو به آنها زده‌اند و همچنین به مفهوم ارسال سلاح‌ها و مهمات و پول بیشتر برای اینها و همچنین استفاده مستقیم آمریکا چه به صورت تصادفی یا عمدی از نیرو در سوریه است».

طبق این گزارش، کلینتون در حین مبارزات انتخاباتی خود خواستار افزایش نفوذ آمریکا در خاورمیانه، ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه، افزایش فشار به «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه و تقویت حمایت از معارضان مسلح سوریه شد و تصریح کرد که تسلیح‌کردها که بهترین شریک آمریکا در سوریه و عراق هستند، برای مبارزه با داعش را مورد بررسی قرار می‌دهد.

ائتلاف تحت رهبری آمریکا، از سال 2014 علیه داعش در سوریه و عراق حملات هوایی انجام می‌دهد که این حملات هوایی با هماهنگی دولت سوریه یا شورای امنیت سازمان ملل انجام نگرفته است.
منبع: فارس
نظرات بینندگان