arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۳۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۷ - ۱۷ آبان ۱۳۹۵
اندیشکده یوراسیا:

کلینتون مواضع سخت‌تری در قبال ایران اتخاذ خواهد کرد/ کلینتون صلح طلب نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
با توجه به سوابق و مواضع گذشته‌ «هیلاری کلینتون» وی شخص مناسبی برای صلح بین‌الملل نیست و موجب تنش بیشتر آمریکا با روسیه، ایران و متحدان خاورمیانه‌ای این دو کشور می‌شود.

به گزارش انتخاب، اندیشکده «یوراسیا» در تحلیلی پیرامون «انتخاب محتمل هیلاری کلینتون نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا و مواضع او در قبال ایران و روسیه» نوشت: کلینتون سعی دارد اهرم فشار جدیدی را  برای مهار تهدیدهای روسیه برقرار کرده و در سوریه نیز منطقه پرواز ممنوعه ایجاد نماید. کلینتون که اعتبارش در گروی تجزیه کردن لیبی  است، قصد دارد سوریه را نیز مبدل به لیبی دیگری نماید بنابر این نیروی نظامی بیشتری را به این کشور درگیر جنگ اعزام می‌دارد و در مورد اسرائیل نیز وی بردباری بیشتری را با تل آویو در زمینه کرانه باختری به خرج داده و لزوم راه حل ایجاد دو کشور مستقل را نادیده می‌گیرد.

یوراسیا در مورد مواضع هیلاری کلینتون در قبال «ایران» نیز نوشت: انتظار می‌رود که کلینتون ایران به نسبت دولت اوباما مواضع سخت‌تری را در قبال  اتخاذ کند و شاید با توجه به رفتار‌های منطقه‌ای ایران شرایط جدیدی را در اجرای تعهدهای آمریکا در برجام رقم زند .

بر این اساس، این رویکرد دقیقا همانی  است که صاحبنظران هوادار اسرائیل در آمریکا با هیلاری در جریان گذاشته‌ تا او آن‌ها را انجام دهد.

از سویی دیگر برخی مشاوران سیاست خارجی او نیز آشکارا حامی مواضع سخت‌تر علیه ایران هستند تا سران این کشور را آزرده خاطر کرده و همزمان باعث شادمانی عربستان سعودی دشمن منطقه‌ای ایران شوند که به طور دائم ایران را متهم به دخالت در امور یمن می‌نماید. با توجه به بحران یمن و لزوم تغییر مواضع آمریکا به سوی ایجاد آتش بس و اجرای گفت‌و‌گوهای سیاسی، شاید کلینتون دست ریاض را در ادامه مسیر یک سال و نیم عملیات نظامی ظالمانه که منجر به یک فاجعه انسانی شده را باز گذارد.

در انتهای این مطلب آمده است: در مجموع، ریاست جمهوری هیلاری کلینتون با توجه سوابق و مواضع گذشته‌اش مناسب صلح بین‌الملل نیست و موجب تنش بیشتر واشنگتن با روسیه، ایران و متحدان خاورمیانه‌ای این دو کشور می‌شود.
منبع: فارس
نظرات بینندگان