arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۵۵۵
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۷ - ۱۳ تير ۱۳۹۰

نتایج بد سيگاري بودن مادر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 نتیجه مطالعات نشان می دهد سیگاری بودن زنان باردار سبب می شود تا کلسترول مفید بدن نوزادانشان کاهش یابد که این امر مشکلاتی را در سنین بالاتر به همراه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی "انتخاب" Entekhab.Ir ؛ بر اساس نتیجه به دست آمده در این تحقیق علمی وقتی نوزادانی که از مادران سیگاری متولد می شوند به سن هشت سالگی می رسند میانگین کلسترول مفید آنان در مقایسه با کودکانی که از مادران غیر سیگاری متولد شده اند 10 درصد کمتر است.

در این مطالعه ضمن تاکید بر این مطلب که در کاهش کلسترول این نوع نوزادان برخی مسائل چون در معرض دود سیگار دیگران قرار گرفتن تاثیری نداشته است تاکید شد تنها تاثیر این کاهش سیگاری بودن مادر در دوران جنینی کودک بوده است.

به گزارش پایگاه خبری روزنامه اخبار العالم ترکیه، دیوید سلرماگر استاد دانشگاه سیدنی درباره این مطالعه گفت: این مطالعه ثابت کرد سیگاری بودن مادر تاثیرات سوئی بر جنین دارد و جنین را در دوران پس از تولد در معرض بیماریهایی چون بیماری قلبی قرار می دهد که این عوارض تا سن هشت سالگی و حتی بالاتر خود را نشان خواهد داد با این حال این مطالعه همچنان نیازمند تحقیق بیشتری است .

در این مطالعه سلامت 405 کودک از دوران جنینی مورد تحقیق قرار گرفته است. کلسترول مفید که به (HDL) معروف است یکی از عوامل پیشگیری از بیماریهای قلبی به شمار می آید. در کشورهای غربی 15 درصد از مادران در دوران بارداری سیگار می کشند.
نظرات بینندگان