arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۷۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۶ - ۰۸ آذر ۱۳۹۵

فروش سال سینمای آمریکا از 10 میلیارد دلار عبور کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
انجمن بین‌المللی سینماداران آمریکا اعلام کرد، میران فروش گیشه آمریکای شمالی در سالجاری میلادی ار مرز 10 میلیارد دلار عبور کرد.

به گزارش انتخاب؛ به نقل از ورایتی، این اولین باری است که سینمای آمریکا مجموع فروش سالانه خود را در فاصله یک ماه پیش از پایان سال میلادی به رقمی بالغ بر 10 میلیارد دلار می‌رساند.

در این میان اینمیشن «در جستجوی دُری» محصول کمپانی دیزنی و شانس اصلی اسکار 2017 در شاخه انیمیشن با فروش 486.2 میلیون دلاری پرفروش‌ترین فیلم سینمای آمریکا تا به این‌جای سال 2016 بوده است و پس از آن فیلم‌های «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» با 408.1 میلیون دلار، «زندگی مخفیانه حیوانات خانگی» محصول یونیورسال با 367.6 میلیون دلار، «کتاب جنگل» دیگر محول دیزنی با 364 میلیون دلار و «ددپول» از کمپانی فاکس با 363.1 میلیون دلار قرار دارند.

پیش از این رکورد سینمای آمریکا در رسیدن به فروش بالای 10 میلیارد دلار در هفتم دسامبر سال 2013 و هشتم دسامبر 2012 کسب شده بود در حالی که در سال 2015 میلادی این میزان فروش تا تاریخ 18 دسامبر حاصل نشده بود، با این وجود مجموع فروش کل سال 2015 به رکورد 11.12 میلیارد دلار رسید.

پیش‌بینی می‌شود فیلم «روگ وان: داستانی از جنگ ستارگان» که اولین فیلم برگرفته از مجموعه اصلی «جنگ ستارگان» است، به فروش آغازین بیش از 130 میلیون دلار در فاصله 16 تا 18 دسامبر برسد. با این وجود «باب ایگر»، رییس کمپانی دیزنی اعلام کرده است انتظار فروشی در حد و اندازه‌های «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» برای این فیلم ندارد؛ چرا که «روگ وان» متعلق به سری اصلی فیلم‌های «جنگ ستارگان» نیست.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان