arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۱۶۵
تعداد نظرات: ۲۰ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۰۴ - ۲۰ تير ۱۳۹۰

به نظر شما احمدی نژاد به وعده ی دادن 1000 متر زمین به هر خانواده عمل می کند؟/ تحلیل بینندگان "انتخاب"، شما هم بنویسید!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محمود احمدی نژاد به تازگی با دادن وعده ای جدید گفت: اگر به هر خانواده ايراني هزار متر زمين بدهيم بسته به اينكه اين زمين كجا باشد؛ مي‌توانيم اجاره را كم و زياد كنيم و در نتيجه كلا دوميليون هكتار زمين به مردم واگذار مي‌شود كه مي‌توانيم از مردم بخواهيم در اين هزار متر زمين صدمترش را خانه احداث كنند و در بقيه زمين فضاي سبز درست كنند كه با اين كار هم مشكل مسكن مردم حل مي‌شود و هم فضاي سبز و در نتيجه مردم نيز آسايش بيشتري پيدا مي‌كنند.

به نظر شما، آیا احمدی نژاد، به وعده خود عمل می کند یا مانند دفعات گذشته(دادن 1 میلیون برای هر نوزاد) به وعده خود جامه عمل نمی پوشاند؟

... و سئوالات و چراهای متعددی که شما بیننده گرانقدر "انتخاب" می توانید نظر و تحلیل خود را با رعایت قواعد، اصول و خطوط قرمز برای ما در زیر (بخش نظرات) بنویسید. ان شالله، بهترین تحلیل ها پس از انتشار در بخش نظرات همین خبر، در ستون اخبار ویژه منتشر خواهند شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
رضادوست
|
AUSTRIA
|
۰۴:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
0
4
آقای احمدی نژاد اگه مسئله شیره مالیدن سر ملته که ملت با 45 مترش هم راضی میشن. چرا اینقدر زیاد؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
0
11
يعني شما واقعا اين طرح رو جدي گرفتين؟
بابا بي خياااااااااال.
پرخیده
|
-
|
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
0
9
آقا دولت در انجام تعهدات مربوط به مسکن مهرش مانده و حالا میاد طرح ویلا باغ 1000 متری میده بیرون.
خداوکیلی با یک دست چند تا وعده وعید ببخشید چندتا هندونه می توان زیر بغل مردم گذاشت ببخشید برداشت منم قاطی کردم ... خدا به خیر کنه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اکبر حاج محمدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
0
4
با سلام و احترام
ای بابا!!!!ملت با شعور ایران گوششان از این حرفهای تو خالی و مفت پر شده و این بار مواظب هستند مجددا پایشان در گودال دروغها و فریبهای عاشقان قدرت نلغزد.مگر قولها و حرفهای قبلی انها محقق شده است که انتظار داشت این مورد عملی شود.فعلا که ملت را در منگنه ای قرار داده اند که با حداکثر تلاش خود شاید بتوانند شکمهای خود را سیر کنند زمین و باغ 1000 متری و اوردن نفت بر سر سفره ها و......هم ارزانی خودشان باشد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
0
9
فقط برای کسب محبوبیت ، چنین طرح هایی را مطرح میکند
ابراهیم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
0
9
دوستان عزیز اجازه دهید اول شعار لحظه سال نو امسال رئیس جمهور محترم مبنی بر تقویت پول ملی محقق شود بعد به شعارهای غیر مناسبتی ایشان توجه کنیم .
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
0
4
بزارين به قبلي ها عمل کنه بعد به اين بحث مي رسيم هنوز بوي نفت هم به سفرمون نرسيده چه برسه به خودش!!
ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
0
10
شما شک دارید!؟؟؟؟
چرا اینقدر سیاه نمایی میکنید!؟
مطمئن باشید اگر امریکا و اسراییل مانع نشوند حتما این امر محقق خواهد شد!!
حالا شاید هزار متر نشه ولی هزار سانتیمتر حتما میشه!
شاید هم هزار میلیمتر!
شما دیگه رو هزار میکرون حتما حساب کن!!!
سهلا
|
CZECH REPUBLIC
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
2
3
والله به نظر اینجانب ایکاش از اول هم روی ایده افقی سازی حتی اگر زمین کمتر از 1000متر هم میشد کار می کردند چون اگر در مملگت ما زمین به قدر کافی است هزینه مالی وزمانبری این پروژه کمتر از پول هایی است که صرف اسانسورها ولوله کشی ها وابرسانی وبرق رسانی به برجهای چندین مرتبه می شود واگر حقیقتش را بخواهید اکثر مردم هم اپارتمان نشینی را اجبارا انتخاب می کنند انشالله که شاهد تحقیق این پروژ]
در تمام شهرها و از جمله تبریز هم بشویم فعلا منتظریم ببینیم چه پیش می اید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
0
5
ای بابا .....!!!!! کار از این حرفا و قولا گذشته . مسائل مهمتری تو 6 سال بوده که باید مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیره .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
0
5
ای بابا .....!!!!! کار از این حرفا و قولا گذشته . مسائل مهمتری تو 6 سال بوده که باید مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیره .
فرزاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
0
4
جناب آقای دکتر احمدی نژاد تنها رئیس جمهوری هستند که تا این حد ایجاد شغل کرده اند!!!!! می دانید چند هزار مورخ را مشغول نوشتن تاریخ نمودهاند؟؟؟؟؟؟؟ در مورد زمین 1000 متری هم به ایشان فرصت دهید، عملی می شود !!!!!!!!!!!!!
نويد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
0
3
پر واضح است كه پس از ماجراهاي پيش امده و ريزش طرفداران اقاي احمدي نژاد و از بين رفتن پايگاه وي در بين بعضي اقشار با اين طرفند مي تواند هم دوباره پايگاه خود را تا حدودي در بين مردم پيدا كند هم دوباره نزديك به انتخابات براي خود و تيمش راي جمع كند اما اين طرح نيز محكوم به شكست است
آرش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
0
3
وعده های پیپلیسمی آقای احمدی نژاد
پیپلیسم یعنی هرچه مردم بگویند و دنباله روی از مردم ، فرد دارای تفکرات پیپلیسم همراه به دنبال انجام کاری است که اکثریت مردم را با خود همراه نماید، در نظر یک فرد پیپلیسم همواره کمیت آماری جامعه بر سایر فاکتورها ارجح است.
پیپلیسم گاه در شکوه پادشاهی ظاهر می شود تا عوام از داشتن چنین حاکم پر هیبت و ثروتمندی احساس غرور نمایند و هرزگاهی از دست و دلبازی حاکم خوشنود و فقر و فلاکت خویش را از یاد برند.
نخبه گرایی و سعی در معرفی خود و کابینه به عنوان اشخاصی نخبه و نشست و برخاست با عالمان و روشنفکران با هدف کسب اعتبار نزد قشر تحصیلکرده جامعه روی دیگر پیپلیسم است.
جلوه دیگر پیپلیسم ایجاد تشابه ظاهری و رفتاری با قشر ضعیف و آسیب پذیر جامعه نظیر یکنواختی در پوشش و بر زمین نشستن و نان و پنیر خوردن و بوسیدن دست کارگر و .. که مردم بگویند که فلانی از ماست و همانند ما زندگی می نماید و بدین ترتیب فرد دارای تفکرات پیپلیسم به هدف خود یعنی جلب حمایت و آرای عامه مردم دست می یابد.
به یقین آقای احمدی نژاد خود بهتر از هر شخص دیگری به نشدنی بودن، یا با چند درجه تخفیف، به صعب الوصول بودن وعده و وعید های خود آگاهست اما سئوال اینجاست هدف ایشان از غافلگیری مسئولین و رسانه ای نمودن طرح های خام و نسنجیده و البته عوام پسند که به طور حتم در مراحل کارشناسی فنی و قضایی از دستور کار خارج و مختومه خواهد شد چیست ؟
به نظر می رسد آقای احمدی نژاد با مطرح نمودن وعده های پیپلیسمی و عجیب و غریب، سعی در معرفی خود به عنوان تافته ای جدابافته و جلب حمایت قشر ضعیف و آسیب پذیر مردم برای پر هزینه نمودن هرگونه رویارویی با دولت فعلی و نیز جلب آرای عامه مردم درانتخابات آتی مجلس و نیز انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری را دارد زیرا ایشان بهتر از هر شخص دیگری می داند که هزینه ی تصمیمات تقابلی و چالش ساز خود را پس از تنفیذ حکم ریاست جمهوری خواهد دید مگر اینکه تحت حمایت اکثریت نمایندگان مجلس و رئیس جمهوری دوره یازدهم قرار گیرد .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
0
3
ای بابا چی میگن چی عمل میکنند .مادر ما 2300 متر زمین ارثی داشته 1120 مترشو تو خیابون کشی گرفتند و شهرداری بقیه رو مجوز داده . حالا که میریم واسه پروانه میگن باید با سازمان مسکن و شهرسازی باید صلاح بروید اونها هم میگن طرح اداری داره . بهد از 2 سال دوندگی میفرمایند باید 70 درصد زمین را از جائی که ما میخواهیم بما بدهید بقیه ازاد است کاری هم به متصرفه شهرداری نداریم .
والا بخدا ما نمیدونستیم از 2300 متر زمین 350 مترش سهم ما میشه و بقیش به برادران ناتنی میرسه .
......ما زمین حلال و پاک مادرمون رو نمیتونیم بدست بیاریم شما وعده زمین ناکجا اباد میدهید. لطف کنید فوانین مملکت را درست کنید همه صاحب خانه میشوند
سید مهدی صالحی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
0
2
از روز اول مطرح شدن این وعده رئیس جمهور در رسانه های مختلف شاهد نقدهای بسیاری از اشخاص مختلف در سمتهای مختلف اعم از دولتی و غیر دولتی بودیم واینجانب هرچه دنبال یک تایید برای این طرح در سایتهای متفاوت (از نظر نگاه سیاسی) گشتم واقعا چیزی پیدا نشد.به نظر این وعده احمدی نژاد بیشتر بخاطر فضای خاص سیاسی کشور وانتقادها از دولت ایشان وهمچنین نزدیک بودن انتخابات مجلس ارائه شده است.البته بسیار هوشمندانه زیرا رئیس جمهور محترم از قبل میدانستند که با طرح ایشان مخالفتهای شدیدی خواهد شد وپس از عدم تصویب این طرح توسط مجلس میتوان توپ را در زمین مجلسی ها و مخالفان انداخت و در بوق و کرنا کرد که مردم عزیز دولت در صدد اجرای این وعده برای شما بود ولی با سنگ اندازی های مجلس و برخی نهادها مواجه شده وناگزیر به انصراف از این طرح هستیم..هرچند همانطور که ذکر شد دولت خود به غیرعملی بودن این وعده اش از تمام جهات واقف است.
مدرس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
0
3
گذشته ، چراغ راه آینده ، این سخن زیبا را در زندگی خود الگو قرار دهید ، چون مستندات بسیاری بر الگو پذیری از این سخن در متون دینی و عقیدتی ما وجود دارد . بخش مهمی از آیات قرآن مجید برای عبرت آموزی ، تاریخ و داستان پیامبران وسر نوشت اقوام و پادشاهان گذشته و نتایج مترتب بر آن را برای ما باز گو میکند و در منابع اربعه( کتب چهار گانه روائی) ما خصوصا در نهج البلاغه علی علیه السلام، سخنان ، نصایح و اندرزهای بسیاری از تاریخ ملل و امم نقل شده است تا از آن عبرت گرفته و سر مشق زندگی خود قرار دهیم و جالب تر این که قرآن کریم هر جا از سر نوشت عبرت آموز ، اسلاف ، سخنی به میان می آورد
می فرماید: ا فلا تعقلون( آیا عقل خود را برای پند آموزی در این داستان بکار نمی گیرید؟) فلا تتفکرون ،( ایا در این قضیه اندیشه نمی کنید؟) ا فلا تشعرون( آیا شعور و خرد خود را برای بهره مندی از سر نوشت این اقوام بکار نمی بندید؟) همه این آیات و روایات می خواهد همان سخن نخست را به اثبات برساند یعنی:
گذشته ، چراغ راه آینده است صرف نظر از آیات روایات، عقل انسان که یکی از ادله اربعه در اصول فقه است ، نیز بهترین گواه بر درستی این سخن است که هر گاه خواستی در صحت و سقم سخنی و یا سخنگوئی اظهار نظر کنی ، آن را با سخنان و عملکرد گذشته سخنگو مقایسه کنید با این مقدمه براحتی می توان در ارتباط با سوال شما اظهار نظر کرد که احمدی نژاد در این مدت شش سال
برای کم کردن فاصله طبقاتی و کوتاه کردن دست مفسدان اقتصادی و رفع مشکل بیکاری و برای خانه دار کردن بی سر پناهان مملکت وووو ، تا کنون طرح های متعددی( که اغلب بار سیاسی و تبلیغاتی آن سنگین تر اجرائی بودن آن داشت) ارائه داد با توجه به نتایج حاصل از این طرح ها آیا فاصله فقیر و غنی کمتر شد یا بیشتر؟ آیا مفسدان اقتصادی دسشان از بیت المال کوتاه شد ؟ و حتی به محاکم معرفی شدند یا همچنانآنها مشغول غارت و فهرست اسامی ان در جیب آقای احمدی نژاد جا خوش کرده؟ آیا بیکاری و مشکل اشتغال مرتفع کردید و یا وضع وخیم تر شد؟ و آیا بی خانمان ها صاحب خانه شدند؟ اگر صاحب خانه بودند ، پس این طرح هزار متر زمین برای چه کسانی است ؟
حقیقت این است که احمدی نژاد در اجرای پروژه ای که مخالف نداشت موفق نبوده تا چه رسد به این طرح که از هفت خوان رستم باید بگذرد و هم اکنون نغمه مخالف آن هر روز و مکرر بگوش می رسد ….. آری برادر
سنگ بزرگ علامت نزدن است
طلبه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
0
3
هزار وعده خوبان یکی وفا نکرد
واعتبروا یا او لی الالباب.............
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
0
3
کسی میونه بعد از گرفتن زمین باید به کی رای بدیم ؟
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۳
0
2
خودت چی فکر می کنی انتخاب؟!
نظرات بینندگان