arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۱ - ۲۲ تير ۱۳۹۰

در امریکا؛ هر دقیقه یک تجاوز رخ می دهد

به نوشته پایگاه خبری آلترنت در آمریكا هر دقیقه یك زن مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته و در هر 15 ثانیه یك مورد ضرب و شتم در این كشور رخ می‌دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به نوشته پایگاه خبری آلترنت در آمریكا هر دقیقه یك زن مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته و در هر 15 ثانیه یك مورد ضرب و شتم در این كشور رخ می‌دهد.

به گزارش فارس، گزارش نقض حقوق بشر آمریكا هرساله توسط سازمان‌های مردم نهاد و كشورهای مختلف تهیه می‌شود تا به بررسی وضع حقوق بشر در این كشور پرداخته و مردم سایر كشورها را نسبت استفاده ابزاری از این موضوع توسط دولتمردان آمریكا آگاه كنند.

گزارش كامل نقض حقوق بشر در آمریكا، انگلیس، فرانسه و آلمان در سال 2010 كه توسط بخش سیاست خارجی مركز پژوهش‌های مجلس تهیه شده از نظر خوانندگان می‌گذرد.

* نمونه‌هایی از قربانیان شكنجه در آمریكا
- عمر خضر (كودك افغانی) در سن 15 سالگی به اتهام اقدام تروریستی دستگیر و ابتدا 8 سال و نهایتاً به 40 سال زندان محكوم می‌شود. او پس از سال‌ها اعلام بی گناهی، اتهامات خود را می‌پذیرد. طبق اظهارات مایكل مالوف كارمند سابق پنتاگون، اعتراف وی زیر شكنجه به دست آمده است. همچنین وكلای وی از جمله موارد شكنجه به «كندن مو، تهدید به تجاوز، زندگی در سلول انفرادی، محرومیت از معالجات پزشكی، غل و زنجیر و غلتاندن وی در تركیبی از ادرار خود و روغن كاج» اشاره كرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، دادستان ارشد دادگاه نظامی گوانتانامو گفته است كه بر اساس توافق با وی به جرم خود، او امكان تقاضای تجدید نظر ندارد.

وكلای وی و گروه‌های حقوق‌بشر اعلام كردند كه وی در زمان وقوع جرم یك كودك سرباز بوده كه اكنون باید به خانه‌اش بازگردد، اما دادستانان گفتند چون او به عنوان یكی از اعضای القاعده فعالیت می‌كرده و سرباز رسمی نبوده یك جنایتكار جنگی است، اما مایكل مالوف معتقد است كه آمریكا قانون بین‌المللی مربوط به اسرار جنگی را امضا كرده و این قانون شامل كسانی كه سرباز نیستند هم می‌شود.

* گوانتانامو؛ جهنم روی زمین
- بنیام محمد (اهل اتیوپی) كه ساكن بریتانیا می‌باشد و سال‌ها در پایگاه‌ها نظامی آمریكا در خلیج گوانتانامو اسیر بوده است، مدعی شكنجه توسط بازجویان آمریكایی می‌باشد. او پس از تبرئه از اتهاماتش به بریتانیا برگردانده شد.

- مد سالبان (اهل سومالی) كه 8 سال در گوانتانامو اسیر بود پس از آزادی گفت این زندان جهنم روی زمین است. بسیاری از زندانیان در آنجا بینایی یا سایر اعضای بدنشان را از دست دادند و برخی دچار بحران‌های شدید روحی شده و بعضی دست به خود كشی زدند.

* جان باختن در زندان پس از 9 بار شوك الكتریكی
- بارون پیكس (آمریكایی) كه به خاطر مصرف كودكائین بازداشت شده بود در ژانویه 2008 پس از 9 مرتبه وارد آمدن شوك الكتریكی به وی توسط یك افسر پلیس، جان باخت.

- رونی. ا. وایت (آمریكایی) جوان 19 ساله كه در یك سلول انفرادی در یك مركز تادیبی در پرنس جورج مریلند نگهداری می‌شد در 29 ژوئن 2008 بر اثر خفگی فوت كرد.

* تجاوز و خشونت جنسی و سیستماتیك
- آمار بالای تجاوز به عنف و عدم پیگرد و مجازات متجاوزان
خشونت جنسی، تهدیدی جدی برای زنان آمریكایی است. گزارش‌ها حاكی از آن است كه ایالات متحده بالاترین میزان تجاوز به عنف را در بین كشورهایی كه چنین آمارهایی را منتشر می‌كنند، داراست. میزان تجاوز به عنف در آمریكا 13 برابر بیشتر از انگلستان و 20 برابر بالاتر از ژاپن است.

به گزارش پایگاه خبری Now.org در ایالات متحده زنان جوان كم در آمد در سنین بین 20 تا 24 سال بیشتر در معرض خشونت‌های خانگی و آزار‌های جنسی قرار دارند و در هر دو دقیقه یك نفر قربانی تجاوز می‌شود. هر سال 4.8 میلیون نفر زن در آمریكا مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند. زنان جوان اقلیت‌های مذهبی در معرض خطرهای ناشی از سوء استفاده‌های جنسی یا ضرب و شتم هستند. از هر 5 دختر دانشجو آمریكایی یك نفر مورد تجاوز قرار گرفته است و تنها كمتر از 5 درصد از این موارد به پلیس گزارش می‌شود.

* هر دقیقه یك تجاوز و هر 15 ثانیه یك مورد ضرب و شتم
به نوشته پایگاه خبری «آلترنت» در این كشور هر دقیقه یك زن مورد سوء استفاده جنسی قرار می‌گیرد. در این كشور هر 15 ثانیه مورد ضرب و شتم گزارش شده است. تجاوز جنسی به زنان بومی در ایالات متحده شایع است. برخی از زنانی كه توسط سازمان عفو بین‌المللی مورد مصاحبه قرار گرفته‌اند اظهار داشته‌اند كه در جامعه خودشان كسی را نمی‌شناسد كه تجربه خشونت جنسی نداشته باشد.
نكته مهم آن است كه كمتر از 5 درصد متجاوزان به عنف گناهكار شناخته شده و فقط 3 درصد از آنها در زندان هستند، یعنی از هر 16 متجاوز به عنف 15 نفر آزاد هستند.

* تجاوز به 90 درصد از زنان نظامی آمریكایی
تجاوز و تبعیض بزرگ‌ترین مشكل زنان سرباز آمریكایی است و یك سوم آنان از سوی فرماندهان به زور مورد تجاوز قرار می‌گیرند و بررسی‌ها نشان می‌دهد كه 90 درصد از آنان آن را گزارش نمی‌كنند، زیرا از تبعات آن بیم دارند.

بنابر گزارشی كه پنتاگون منتشر كرده است، در سال 2008 در حوزه نیروهای نظامی آمریكا 2900 مورد تجاوز جنسی گزارش شده است كه نسبت به سال ما قبل 9 درصد افزایش نشان می‌دهد. در این بین تنها 292 مورد به دادگاه نظامی انجامیده است. همین گزارش تصریح دارد كه رقم واقعی می‌تواند 5 تا 10 برابر این آمار باشد.

به گزارش رویترز، طی مصاحبه‌هایی كه با 40 زن شاغل در بخش نظامی آمریكا به عمل آمده است، 10 نفر اظهار داشته‌اند كه مورد تجاوز جنسی واقع شده‌اند، 5 نفر اظهار داشتند كه مورد حملاتی واقع شده‌اند كه هدف از آنها تجاوز بوده و 13 نفر گفتند كه مورد اذیت و آزار جنسی قرار گرفته‌اند.

* قربانیان تجاوز
خانم جن اسپرنگر و مارتی ریبیر و نمونه‌هایی هستند كه در فصلنامه‌ دانشگاه كلمبیا از آنان نام برده شده است. خانم ریبیرو كه سرگروهبان نیروی هوایی آمریكا بوده است، در سال‌های 2003 و 2006 از سوی همكار نظامی‌اش مورد تجاوز قرار می‌گیرد. زمانی كه وی مسئله را گزارش می‌دهد از سوی دادگاه نظامی به دلیل همراه نداشتن اسلحه هنگام سوء قصد محاكمه می‌شود. این مسئله باعث از دست دادن شغل وی می‌شود و پس از یك سال بی گناهی وی اثبات می‌شود.

* پرونده قضایی 90 درصد زندانبانان آمریكایی به دلیل تجاوزات جنسی
بر اساس گزارشی كه در شصت و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل ارائه شده، آمریكا و پیمانكاران خصوصی‌اش مردان مسلمانی را كه در عراق و سایر كشورها بازداشت كرده بودند، مجبور می‌كردند كه به یكدیگر تجاوز كنند.

موارد متعدد تجاوز به زندانیان توسط كاركنان زندان گزارش و ثبت شده است. بر اساس گزارش واشنگتن پست در طول 8 سال گذشته آماز تجاوز افسران و كاركنان زندان به زندانیان 2 برابر شده است. بیش از 90 درصد از زندانبانان به دلیل تجاوزات جنسی دارای پرونده قضایی هستند. 40 درصد از این افراد نیز جنایات دیگری غیر از جنایات جنسی در پرونده‌شان وجود دارد.

گزارش دیده بان حقوق بشر حاكی از آن است كه به مهاجران در بازداشتگاه‌های آمریكا تجاوز جنسی صورت می‌گیرد. بر اساس گزارش دیده بان حقوق بشر، تعداد واقعی نمونه‌های تجاوز ممكن است بسیار بیشتر باشد چون بیشتر از قربانیان این تجاوز‌ها به كشورهای خود بازگردانده شده باشند.

در این گزارش دیده‌بان حقوق بشر تأكید كرده است تعداد تجاوز‌ها و آزار جنسی كه در بازداشتگاه‌ها روی می‌دهد ناشناخته است. در یك مورد، در سال 2008 پنج زن كه در بندر ایزابل در تگزاس دستگیر شده بودند، مورد تجاوز جنسی قرار گرفتند. نگهبان این بازداشتگاه‌ها وارد اتاق هر كدام از این ز‌ن‌ها شده و به آنها گفتند كه تحت آموزش‌های پزشكان فعالیت می‌كنند و به این زنان تجاوز كردند.

بر اساس گزارش‌ها، در سال 2007 نیز یك قربانی قاچاق انسان در زندان فلوریدا مورد تهاجم جنسی قرار گرفته بود.

* نقض سیستماتیك حقوق كودكان
- آمار بالا تجاوز جنسی
انجمن پزشكی آمریكا نیز در گزارش آماری خود آوره است: سالیانه بیش از دو میلیون تجاوز جنسی علیه كودكان و نیز غفلت و مسامحه درباره آنها صورت می‌گیرد، اما زمانی كه پای آمار مربوط به مرگ و میر به میان می‌آید، ارقام نگران كننده‌تر می‌شوند، زیرا سالیانه 1100 كودك آمریكایی به دلیل شدت تجاوزات جنسی جان می‌سپارند و این رقم 1.6 فوت در هر 100 هزار مرگ را تشكیل می‌دهد. بر اساس مطالعات صورت گرفته، حدوداً از هر 7 مرد آمریكایی یك تن تا پیش از رسیدن به سن 18 سالگی مورد تجاوز قرار می‌گیرند.

نتایج تحقیقی كه به وسیله مركز كنترل و پیشگیری بیماری ایالات متحده انجام شد، نشان می‌دهد كه یك سوم دختران نوجوان آمریكایی - سه میلیون - بیماری جنسی سرایتی STD دارند.
دختران نوجوان آمریكای - آفریقای، اغلب به شدت مبتلا شده‌اند. نزدیك به نصف زنان آمریكایی - آفریقایی با یك نوع بیماری جنسی سرایتی آلوده شده‌اند، در حالی كه زنان سفید پوست آلوده شده در مقایسه با آن 20 درصد است.

* خود فروشی كودكان فراری از خانه
- عدم حمایت قانونی از كودكان فراری
پایگاه اینترنتی چاینا پرس به نقل از مركز تحقیقات بهداشت، عمومی آمریكا در تاریخ 28 اكتبر 2009 گزارشی را منتشر كرد كه بر اساس آن یك سوم بچه‌هایی كه از خانه فرار می‌كنند و یا از خانه طرد می‌شوند برای به دست آوردن غذا، مواد مخدر و جای خواب دست به خود فروشی می‌زنند و از نظر دستگاه قضایی این كودكان قربانی نیستند، بلكه كودكان بزهكار به شمار می‌آیند!

* ازدواج اجباری دختران
در تگزاس در یك فرقه طرفدار چند همسری برای مردان برخی از دختران 12 ساله مجبور به ازدواج با مردان میانسال شده‌اند.

* قانونی بودن مجازات و اعدام كودكان
ایالات متحده از جمله اندك كشورهایی در دنیاست كه كودكان نیز مانند بزرگسالان مشمول مجازات‌های جنایی می‌شوند. آمریكا تنها كشوری در دنیاست كه در دادگاه‌های آن برای كودكان حكم حبس بدون امكان آزادی كامل یا مشروط صادر می‌شود.

در حال حاضر 2381 زندانی از این نوع در زندان‌های ایالات متحده وجود دارد. 73 مورد از این زندانیان به خاطر جرم‌هایشان در سن 13-14 سالگی محكوم به مرگ در زندان می‌شوند، 49 درصد این زندانیان آمریكایی - آفریقایی هستند و اغلب آنان از خانواده‌ فقیر هستند و كمك‌های قانونی كافی به آنها نمی‌شود. این كودكان بدون توجه به اینكه تا چه اندازه اصلاح شده‌اند، در زندان و بدون هیچگونه آزادی مشروطی خواهند مرد. كودكان كم سن و سال به طور غیر قانونی در بین زندانیان بزرگسال در زندان‌های آمریكایی دورانی را سپری كرده‌اند.

طبق نظرات كلی كمیته حقوق كودكان سازمان ملل در آوریل 2007، محكوم كردن به مرگ یا زندگی در زندان بدون امكان آزادی ناقض ماده 37 كنفوانسیون حقوق كودكان است. شورای حقوق بشر سازمان ملل به هنگام بررسی شاخص‌های حقوق بشر در ایالات متحده در سال 2006، گفت محكوم كردن كودكان به زندگی در زندان بدون امكان آزادی مواد 7 و 24 میثاق بین‌المللی راجع به حقوق سیاسی و مدنی را نقض می‌كند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
یاس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۲
4
0
آمریکا =مهد شیطان
واقعا داریم تو یکی از بهترین مملکت ها زندگی می کنیم و قدرش رو نمی دونیم.
هرجا که اسلام و مسلمان واقعی باشه اونجا آرامش و امنیت حکم فرماست.
من نمی گم اینجا هیچ مشکلی نداریم اما می گن از خیلی از کشور های دیگه از هر نظر بهتریم.
خب تمام دنیا مشکلات اقتصادی دارن ما هم داریم.
ایران بهترین کشور دنیاست.فداش بشم.
hz
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۲
0
1
درسته ايران كشور باحاليه ولي بعضي ادماي پاچه خوار مثل تو و برخي مسيولين بي سواد فاتحشو خوندن زياد احساساتي نشو برات خوب نيست
نگران
|
GERMANY
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۲
0
2
آخی .... نگران بودم از تجاوزات اخیر در کشورمان !
خیالم راحت شد !! با این آمار ارائه شده ، کلی جلو هستیم و در امن و امان !! آخی ... مردم از خوشی !!
خواص
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۲
0
0
یک ... دو ... سه ... چهار ... واقعا ؟؟؟؟
تو همین چند دقیقه 5 نفر آره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بی خیال بابا !!!! اونجا هم زورکیه ؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۲
0
0
ااااااا فکر کردم فقط تو ایران به زور به ناموس مردم تجاوز میشه حالا دیگه خیالم راحت شد
نظرات بینندگان