arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۴۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۰۹ - ۱۵ دی ۱۳۹۵

روابط ایران و اروپا در سال 2017 به کدام سمت می رود؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حیف است که ما جلوی ورود هواپیماهای جدید را بگیریم.فرودگاه های کشورمان توانایی پذیرایی از هواپیماهای دنیا را دارند و بدون شک این صنعت به وقت خود بازده هم دارد.
 
به گزارش انتخاب، عباسعلی منصوری آرانی، نماینده مجلس نهم با اشاره به روابط ایران و اروپا در سال ۲۰۱۷ گفت: یکی از بحث های مهمی که همواره جزیی از سیاست ایران بوده بسط و ارتقای روابط در سطح ببن الملل با تمام کشورهای است که بر اساس منطق منافع مشترکی را دنبال میکنند.
 
وی ادامه داد: اروپا نقش مهمی را در مباحث علمی، دیپلماتیک و صنعتی دارد و ما نیز به دنبال گسترش روابط هستیم.
 
منصوری با بیان اینکه در روابطمان با اروپا فراز و نشیب های داشته ایم، خاطرنشان کرد: روابط با اروپا قطعا به سود دو طرف است. هم ایران که کشور قدرتمند خاورمیانه است و هم اروپا به عنوان قاره ای که تاثیرات بسیار مهمی در سایر حوزه ها دارد.
 
عضو سابق کمیسیون امنیت ملی، ادامه داد: مثلا در حوزه گردشگری ما به عنوان کشوری که تمدن و جاذبه های بسیار زیادی داریم قطعا میتوانیم پذیرای گردشگران خارجی باشیم. سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال را میتوان از مهمترین دستاوردهای جذب گردشگر دانست.
 
این کارشناس با بیان اینکه توسعه راه ها و وسایل ارتباطی باید با سرعت بیشتری انجام بگیرد، تصریح کرد : حیف است که ما جلوی ورود هواپیماهای جدید را بگیریم و با آن مخالفت کنیم. فرودگاه های کشورمان توانایی پذیرایی از هواپیماهای دنیا را دارند و بدون شک این صنعت به وقت خود بازده هم دارد.
 
نماینده سابق کاشان افزود : ما تاکنون تعریف جامع و کاملی در این گونه مسائل نداشته ایم. کشور ما جوان و نیازمند اشتغال زایی است.
 
منصوری با اشاره به روابط ایران و اروپا در خصوص برجام گفت : تاکنون نشده که کشورهای طرف مذاکره اروپایی بخواهند نقدی به برجام بزنند و در اجرای آن مانع تراشی کنند. آنها به برجام متعهد هستند و روابطی که با ایران دارند نیز گویای همین مسئله است.
 
وی ادامه داد: اروپا نیز مشتاق اجرایی شدن برجام است و ما نیز باید از فرصت و موجی که برجام در اختیارمان گذاشته است به خوبی استفاده کنیم.
  
عضو سابق کمیسیون امنیت ملی، با اشاره به گسترش روابط با اروپا پس از برجام تصریح کرد :ایران به عنوان یک کشور قدرتمند به تعهدات خود در قبال برجام پایبند است و متقابلا هیچ کشور اروپایی نیز این فرصت را از دست نخواهد داد.
منبع:نامه نیوز

نظرات بینندگان