arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۷۴۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۷ - ۲۵ تير ۱۳۹۰

زبان فارسی در مدارس لبنان رسمیت یافت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حسان دیاب وزیر تربیت و آموزش عالی لبنان گفت:ایران، كشوری پیشرفته در زمینه‌های مختلف علمی است و ما سعی جدی در گسترش روابط علمی بین دو كشور داریم.

به گزارش خبر حوزه، وی در دیدار سفیر و رایزن فرهنگی ایران در بیروت ابراز داشت:طبعاً یادگیری زبان فارسی در توسعه این روابط نقش مهمی را ایفا خواهد نمود.

وزیر تربیت و آموزش عالی لبنان موافقت خود را برای راه‌اندازی رشته زبان و ادبیات فارسی در سطح لیسانس در دانشگاه لبنان و نیز رسمیت یافتن زبان فارسی بعنوان زبان اختیاری در مدارس را اعلام نمود و بنا شد از طریق نماینده وزارت موضوع پیگیری شود.

خاطر نشان می شود این دیدار پیرو كسب رأی اعتماد دولت از پارلمان لبنان و برای ارائه پیام تبریك وزیر علوم ایران به حسان دیاب انجام گرفت.

در این دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران گزارشی از پیشرفت‌های علمی و آكادمیك ایران در زمینه‌های هوا فضا- طب- علوم مهندسی و...  ارائه و خواستار اجرائی شدن توافق‌نامه های منعقده بین دو كشور ایران و لبنان در زمینه گسترش روابط علمی آموزشی گردید.

همچنین در این دیدار گزارشی از روند مساله زبان فارسی در دانشگاه لبنان و مدارس غیر انتفاعی داده شد و اعلام گردید مقدمات تأسیس رشته زبان و ادبیات فارسی در سطح لیسانس در دانشگاه لبنان با همكاری رایزنی فرهنگی ایران انجام شده و فقط منتظر موافقت وزارت تربیت می‌باشد تا بتواند این رشته تحصیلی در سال‌جاری دانشجو بپذیرد.

از سوی دیگر برخی از مدارس رسمی و خصوصی آمادگی خود را برای تدریس زبان فارسی بعنوان زبان اختیاری اعلام نموده‌اند و این متوقف بر به رسمیت شناخته شدن زبان فارسی بعنوان زبان اختیاری از سوی لبنان می‌باشد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
NETHERLANDS
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
1
1
زبان فارسی به چه درد آنها می خورد!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
1
0
شرکتهای بزرگ دنیا به عربی و ترکی و... کاتالوگ و راهنمای استفاده چاپ می کنن ولی فارسی رو به حساب نمی یارن. با وجودی که خیلی از آنها از بازار ایران درآمد هنگفتی کسب می کنند.
نظرات بینندگان