arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۰۱ - ۲۷ تير ۱۳۹۰

هيولاي لپ تاپ ها به بازار مي آيد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اميرحسين کريمان: هيولاي لپ تاپ ها به بازار مي آيد.

به گزارش سرویس علمی آموزشی "انتخاب" Entekhab.IR ؛ سرانجام دو سال پس از آنکه شرکت آمريکايي «جي اسکرين» خبر از طراحي و عرضه لپ تاپي هيولا مانند داد اينک ثبت نام از علاقمندان خريد اين لپ تاپ که «اسپيس بوک» نام دارد شروع شده است.

اگر هيچ اطلاعاتي درباره محصول جنجالي شرکت «جي اسکرين» نداريد يا بدرستي نمي دانيد «اسپيس بوک» چيست به صورت خلاصه مي توان گفت، اين رايانه در واقع لپ تاپي است که دو صفحه نمايش دارد.

وقتي صحبت از مانيتورهاي اين لپ تاپ مي شود منظور يک نمايشگر بزرگ و يک نمايشگر کوچکتر جانبي نيست؛ بلکه پاي دو نمايشگر تمام عيار 17/3 اينچي در ميان است که هر کدام رزلوشن تصويري با کيفيت 1920 در 1080 پيکسل را پشتيباني مي کنند.

اين دو مانيتور بر روي هم مي لغزند(به صورت کشويي) بنابراين کاربر «اسپيس بوک» مي تواند بسته به نيازش تنها از يک مانيتور استفاده کند يا با بيرون کشيدن نمايشگر دوم به صورت همزمان از هر دو صفحه نمايش در کنار يکديگر بهره مند شود.

طبيعي است با وجود دو نمايشگر نمي توان انتظار يک لپ تاپ سبک وزن را داشت و «اسپيس بوک» را نيز از مسأله گريزي نيست زيرا در کنار ضخامت 5 سانتيمتري، لپ تاپ شرکت «جي اسکرين» بيشتر از 4/5 کيلوگرم وزن دارد.

ويژگي هاي فني «اسپيس بوک» از دو سال پيش که معرفي شد تا اکنون که در آستانه ورود به بازار است تغييرات زيادي داشته است.

اين لپ تاپ در دو مدل 2400 و 2800 دلاري عرضه خواهد شد که به ترتيب به پردازنده Core i5 ، 4 گيگابايت حافظه رم، پردازنده گرافيکي GeForce GTS 250M با يک گيگابايت حافظه ويديويي اختصاصي و پردازنده Core i7 ، 8 گيگابايت حافظه رم، به همراه کارت گرافيک مدل قبلي مجهز شده اند.

شتاب بازار فناوري به گونه اي است که ابزارهاي الکترونيکي مختلف هنوز از گرد راه نرسيده و کودکي و جواني و ميانسالي پشت سر نگذاشته به پيري و چه بسا مرگ مي رسند. عده اي از تحليلگران دنياي فناوري هاي ديجيتال هم بر اين باورند «اسپيس بوک» که دو سال از معرفي آن گذشته، به دلايل مختلف - از وزن، طراحي عجيب و حجيم گرفته تا پيکره بندي فني آن - از مدتها پيش به تاريخ پيوسته است و اينک در آستانه ورود به بازار، مرده اي بيش نيست اما بايد منتظر بود و ديد مشتريان بازار فناوري هاي نو در برابر آن چه واکنشي نشان مي دهند.
نظرات بینندگان