arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۴۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۶ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۵

زنگ خطر در شهرک صنعتی بوکان به صدا درآمد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرویس آذربایجان غربی- آتش گرفتن کارگاه بزرگ تولید لوله های بتنی در شهرک صنعتی شهرستان بوکان، زنگ خطر نبود یک ایستگاه اختصاصی آتش نشانی در این شهرک به صدا درآود.

روز جمعه (۲۹ بهمن ماه)  انبار کارگاه تولید لوله های سیمانی که در آن پشم و کارتن نگهداری می شد، در شهرک صنعتی این شهرستان طعمه حریق شد و آتش سوزی وسیعی را به همراه داشت.

«ظاهر فیضه» روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بوکان در این خصوص به خبرنگار کردپرس گفت: به دنبال تماسهای مردمی مبنی بر آتش سوزی در شهرک صنعتی بوکان، تیمهایی از دو ایستگاه آتش نشانی بوکان به محل حادثه اعزام شدند که به علت وسعت آتش سوزی از ایستگاه شهر سیمینه و ایستگاه روستایی کلتپه قورمیش نیز درخواست تیمهای کمکی شد.

وی افزود: در نهایت این آتش سوزی بعد از دو ساعت  ۱۴ نیروی آتش نشانی در قالب پنج تیم  مهار شد که کارشناسان سازمان آتش نشانی در حال بررسی علت این آتش سوزی و میزان خسارات این حادثه هستند.

 اعزام نیروهای آتش نشانی از بوکان، سیمینه و روستای کلتپه قورمیش به محل آتش سوزی در شهرک صنعتی در حالی صورت می گیرد که به گزارش روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی آذربایجان غربی، «احسان جوی» مدیرعامل این شرکت در ۱۷ بهمن ماه امسال در جریان بازدید از  شهرک صنعتی اعلام کرده بود که ساختمان آتش نشانی شهرک صنعتی بوکان با صرف هزینه ای بالغ بر ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در مساحتی به متراژ ۲۷۳ متر مربع آماده بهره برداری است.

«فواد اسماعیل پور» رییس هییت مدیره شهرک صنعتی بوکان در گفت و گو با خبرنگار کردپرس ضمن تایید این موضوع گفت:آشیانه مجهز و کامل برای آتش نشانی در شهرک صنعتی بوکان ساخته شده است و آماده بهره برداری است، اما متاسفانه هنوزخودرو آتش نشانی به آن اختصاص داده نشده است. 

وی افزود :شرکت شهرکهای صنعتی استان گویا چند دستگاه ماشین آتش نشانی خریداری کرده است اما هنوز هیچ ماشینی را به بوکان اختصاص نداده اند.
مدیر عامل واحد تولیدی کاردو کارتن بوکان تصریح کرد:شهرداری سیمینه که در ۱۵ کیلومتری شهرک صنعتی قرار دارد دارای یک ماشین آتش نشانی است که به شهردار سیمینه پیشنهاد دادم موقتا این ماشین را در شهرک صنعتی مستقر کنند.چون شهرک صنعتی بوکان در محدوده جغرافیایی سیمینه است و وظیفه اطفا حریق این شهرک بعهده این شهرداری است.از طرفی به شهربوکان هم نزدیکتر است طبیعی است که شهرداری سیمینه با پیشنهاد بنده موافقت نکنند.

وی افزود: از طرفی آتش نشانی بوکان هم اظهار می کند هرگونه آتش سوزی در خارج از محدوده شهر بوکان به عهده آتش نشانی بوکان نیست و اگر همکاری می کنند به دلیل حس مسولیت و انساندوستی خودشان است و درجریان حادثه آتش گرفتن کارگاه بزرگ تولید لوله های بتنی در مدت ۱۳ دقیقه از زمان تماس با آنها در محل آتش سوزی حاضر شدند.

وی در ادامه در خصوص ایمن سازی کارگاه های شهرک صنعتی بوکان در برابر حوادثی چون آتش سوزی نیز گفت :متاسفانه عموم کارخانه های شهرک صنعتی بوکان در زمینه ایمنی در کارگاه کم توجهی می کنند و کارگران هم از آموزش کافی برای ایمنی در کارگاه برخوردار نیستند و خود کارگاه ها مجهز به سیستم های اطفا حریق نیستند.

رییس هییت مدیره شهرک صنعتی بوکان افزود:در این راستا دوره هایی از سوی سازمان فنی حرفه ای استان و شهرستان تحت عنوان ایمنی در کارگاه برگزار میشود ولی متاسفانه به دلیل مشغله کاری تولیدکنندگان زیاد مورد استقبال قرار نگرفته است.

شهرک صنعتی بوکان با ۶۲ هکتار مساحت در ۷ کیلومتری شهرستان بوکان در جاده میاندوآب- بوکان قرار گرفته است و در حال حاضر نیز ۶۱ واحد تولیدی در آن در حال فعالیت هستند.
نظرات بینندگان