arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۹۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۷ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۰

احمدی نژاد : مسئولان اجرایی اقدامات کم‌نظیر دولت را گزارش دهند

دولت بر اساس بررسی های دقیق از ظرفیت‌های کشور، اعلام کرد که در سال 90 باید 2.5 میلیون شغل ایجاد شود اما عده ای به جای آنکه دولت را در این موضوع یاری کنند، با طرح مباحثی به دنبال جوسازی و عوامفریبی هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس جمهور با بیان اینکه دولت خود را مدیون تاریخ ملت ایران و آرمان‌های بلند امام راحل و شهدا می‌داند، تاکید کرد: مسئولان اجرایی کشور با ارائه گزارش ‌های دقیق، صحیح و مستمر از فعالیت‌ها و اقدامات کم‌نظیر دولت در پیشرفت و آبادانی کشور اجازه ندهند عده‌ای فضای جامعه را به سوی مسائل بی‌ ارزش سوق دهند.

به گزارش "انتخاب" ، آقای احمدی ‌نژاد پیش از ظهر امروز در نشست مشترک هیئت دولت و مدیران اجرایی کشور با تشریح اقدامات انجام شده در دولت به اجرای قانون هدفمندی یارانه ها اشاره کرد و با تاکید بر اجرای مراحل بعدی و تداوم تبعات مثبت آن گفت: اجرای قانون هدفمندی یارانه ها شروع خوبی برای طرح تحول اقتصادی که بر مبنای دو اصل عدالت و پیشرفت طراحی شده می‌باشد و دولت مصمم است همه هفت بند این طرح را اجرا کند.

 وی در ادامه به اهتمام دولت برای ایجاد اشتغال اشاره و آن را موضوعی فرابخشی عنوان کرد و اظهار داشت: دولت بر اساس بررسی های دقیق از ظرفیت‌های کشور، اعلام کرد که در سال 90 باید 2.5 میلیون شغل ایجاد شود اما عده ای به جای آنکه دولت را در این موضوع یاری کنند، با طرح مباحثی به دنبال جوسازی و عوامفریبی هستند.

احمدی ‌نژاد با اشاره به اینکه امسال بودجه عمرانی حدود 50 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: سال گذشته بیشترین بودجه عمرانی تاریخ کشور اختصاص یافت و امسال نیز علاوه بر افزایش بودجه عمرانی در قانون بودجه، دستگاه های اجرایی اجازه فروش 27 هزار میلیارد اوراق مشارکت، استفاده از کمک 8 هزار میلیارد تومانی دولت برای پرداخت بدهی پیمانکاران ، استفاده از کمک 5 هزار میلیارد تومانی برای پرداخت بدهی به وزارت نیرو ،‌ اجازه استفاده 30 میلیارد دلاری از فاینانس به اضافه حدود 48 میلیارد دلار مجوز فاینانس باقی مانده از سالهای قبل را دارند که می تواند تحرک بزرگی را در عمران و آبادانی کشور ایجاد کند .

وی از مسئولان اجرایی استان‌های مختلف خواست تا صادرات غیرنفتی را جدی بگیرند و گفت: وقتی توانستیم رکورد 32 میلیارد دلار در صادرات غیرنفتی را بشکنیم امسال هم خواهیم توانست رقم 45 میلیارد دلار را محقق کرده و با برداشتن یک گام دیگر از مرز 60 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی بگذریم.

آقای احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به طرح برخی انتقادات از دولت درباره فراوانی تعطیلات در کشور اشاره کرد و اظهار داشت : هیاتی از طرف دولت مامور بررسی و مقایسه تعطیلات در ایران و سایر کشورها شد و نتیجه این بود که فقط یک کشور با 65 روز تعطیلی از ایران با 75 روز، تعطیلات کمتری دارد و سایر کشورها بدون استثناء بیش از 100 روز تعطیلی دارند و جالب اینکه کشورهایی که بالاترین تولید ناخالص داخلی را دارند، بیش از 125 روز در سال تعطیلی دارند.

رییس جمهور اضافه کرد: وقتی دولت بنا به شرایطی یک روز در کشور را تعطیل اعلام می‌کند برخی تمام بودجه کشور در بخش های مختلف را جمع کرده و تقسیم بر 365 روز می کنند و فریاد برمی آورند که فلان قدر خسارت به اقتصاد کشور وارد شد و آن را بهانه‌ای برای هجمه به دولت قرار می‌دهند.

احمدی‌نژاد گفت: البته کسانی که این انتقادات را وارد می کنند خودشان به لطف حضور در مسئولیت‌های دولتی از وضعیت مالی خوبی برخوردار هستند و از 365 روز سال بیش از 100 روز آن را با استفاده از بیت‌المال در مسافرت به سر می‌برند و توجهی به این ندارند که یک کارگر که یک سال کار می کند هم احتیاج به یک هفته استراحت و مسافرت دارد.

احمدی‌نژاد با اشاره به اجرای اصل 44 قانون اساسی گفت: در طی 15 سال قبل از دولت نهم در مجموع 3 هزار میلیارد تومان واگذاری از سوی مسئولین وقت صورت گرفت اما در 5 سال اخیر 80 هزار میلیارد تومان بدون کوچکترین مشکلی واگذاری صورت گرفته است.

رییس‌جمهور با بیان اینکه از سال 84 تا به امروز بیش از 30 عنوان کار بزرگ در کشور اجرایی و عملیاتی شده است، گفت: در سال 84 وزارت نیرو، تولید برق کشور را با 38 هزار مگاوات ظرفیت تحویل گرفت اما در حال حاضر 62 هزار و 500 مگاوات برق در کشور تولید می‌شود. در بخش سیمان نیز سال 84 ظرفیت تولید سیمان کشور 32 میلیون تن بود اما امروز با همت و تلاش مدیران اجرایی تولید سیمان کشور از 74 میلیون تن عبور کرده است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
maryam
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۵
0
1
اقدامات کم نظیر؟؟؟؟!!!!!؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
هییییییییییییییییییییییییییییییییی وای من!!!!!!!!!!!!
هیییییییییییییییییییییییییییییییی وای همه!!!!!!!!!!!!
نظرات بینندگان