arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۰۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۶ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۵

نخست وزیر هلند: ترکیه به تهدید متوسل شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : نخست وزیر هلند گفت که دولت این کشور تلاش‌ مداوم کرد تا از راه دیپلماسی از وخامت روابط با ترکیه کاسته شود اما مقامات ترکیه به تهدید متوسل شدند.

به گزارش انتخاب، مارک روته نخست وزیر هلند گفته است که دولت این کشور تلاش‌ مداوم کرد تا از راه دیپلماسی از وخامت روابط با ترکیه کاسته شود اما مقامات ترکیه به تهدید متوسل شدند.

بن‌علی ییلدیریم، نخست‌وزیر ترکیه امروز (یکشنبه) و در واکنش به اقدام هلند در ممنوعیت پرواز وزیر خارجه به هلند و همچنین ورود وزیر خانواده به کنسولگری ترکیه در روتردام تاکید کرد که ترکیه "به شدیدترین نحو" تلافی خواهد کرد.

ییلدیریم در بیانیه‌ای گفت: از سمت ما به شدیدترین نحو به این وضعیت اعتراض شده است و  به مقامات هلندی انتقال یافته که به سخت ترین شکل این موضوع تلافی خواهد شد.

وزارت خارجه ترکیه همچنین روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که آنکارا نمی خواهد سفیر هلند برای مدتی به ترکیه بازگردد.

پس از ممانعت هلند از سفر وزیر خارجه ترکیه به این کشور و شرکت در راهپیمایی طرفداران همه پرسی اصلاح قانون اساسی در رتردام، روابط این دو کشور به شدت متشنج شده است.

پلیس ضدشورش در شهر روتردام در غرب این کشور، با پوشش کامل و مجهز به خودروهای آب‌پاش، هواداران «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه که در برابر کنسولگری ترکیه جمع شده بودند را به‌زور، مجبور به ترک محل کرده ‌است.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان