arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۴۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۲۰ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۶

تراکتور 1 - گسترش 1/امیر از باخت پرسپولیس استفاده نکرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تیم تراکتورسازی در حالی که فرصت خوبی برای کم کردن فاصله اش با پرسپولیس داشت اما مقابل گسترش فولاد متوقف شد.
 
به گزارش انتخاب به نقل از "ورزش سه"، تراکتورسازی و گسترش فولاد در ورزشگاه یادگار امام در قالب دربی تبریز به مصاف یکدیگر رفتند؛ تقابل امیر قلعه نویی و فراز کمالوند همواره جذاب بوده و بازی های دو تیم تحت امر آنها معمولا تماشاگرپسند از آب در آمده است. امروز نیز دو تیم بازی بدی انجام ندادند. با این حال تراکتورسازی بهترین فرصت را برای کم کردن فاصله اش با پرسپولیس از دست داد و به تساوی یک بر یک مقابل گسترش فولاد بسنده کرد.
   
هفته بیست و پنجم لیگ برتر/ 12 فروردین ماه 95/ ساعت 17:30
ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز/تماشاگر: حدود 5 هزار نفر
 
داور: احمد صالحی           کمک ها: رضا سخندان و فرزاد بهرامی
 
اخطارها:
 
محمد ایرانپوریان(30)- محمد نوری(54) از تراکتورسازی
 
 
بابک حاتمی(40) و مگنو باتیستا(42) از گسترش فولاد
 
 تراکتورسازی:
محمدرضا اخباری، خالد شفیعی، هادی محمدی، محمد ایرانپوریان، سعید آقایی، محمدرضا مهدی زاده، محمد نوری، کرار جاسم، محمد ابراهیمی، مهدی شریفی و شهرام گودرزی(70- لوسیانو ادینیو)
سرمربی: امیر قلعه نویی
 
گسترش فولاد:
کوروش ملکی، مرتضی اسدی، مصطفی اکرامی، مسعود ابراهیم زاده، بابک حاتمی، مگنو باتیستا، داریوش شجاعیان(90+1- سیدمحسن حسینی) علیرضا نقی زاده، رضا خالقی فر، یوسف سیدی(77- نیما مختاری) و لوسیانو پریرا
سرمربی: فراز کمالوند
 
شرح گل:  
 
یک بر صفر تراکتورسازی(مهدی شریفی): دقیقه 16 ارسال کرار جاسم از جناح راست تراکتورسازی را مهدی شریفی با یک ضربه سر خوب وارد دروازه گسترش فولاد کرد.
 
یک بر یک گسترش فولاد(رضا خالقی فر): در دقیقه 55 ارسال بلند توپ توسط مدافعان گسترش به داخل محوطه جریمه تراکتورسازی با ضربه سر داریوش شجاعیان همراه شد؛ در ادامه اخباری اثر ناقصی روی توپ گذاشت تا توپ روی سر خالقی فر بنشیند و او ضربه اش را درست به جایی بزند که مدافعان تراکتورسازی حضور ندارند و دروازه سرخپوشان باز شود.
 
شرح بازی:

بازی دو تیم سرد و کسل کننده آغاز شدو در 10 دقیقه ابتدایی توپ بیشتر در میانه زمین به چرخش در آمد. هرچه از زمان بازی سپری شد، تراکتورسازی توانست تاکتیک خود را به حریف دیکته کند و به دروازه گسترش فولاد نزدیک شود. شاگردان امیر قلعه نویی در نیمه اول موقعیت های زیادی را روی دروازه گسترش فولاد خلق کردند؛ آنها یک گل زدند، یک بار تیردروازه را به لرزه در آوردند و چند موقعیت خوب را نیز از دوقدمی از دست دادند. به طور کلی گسترش فولاد در نیمه اول حرفی برای گفتن نداشت تا بازی در این نیمه با برتری تراکتورسازی به پایان برسد.
 
 در نیمه دوم اما شرایط فرق کرد؛ گسترش با تدابیر فراز کمالوند هجومی تر شد و برای جبران گل خورده به زمین آمد. آبی پوشان تبریزی از همان دقایق ابتدایی نیمه دوم بازی بهتری را انجام دادند و پس از یکی دو فرصت گلزنی که از دست دادند، به گل تساوی رسیدند. بعد از گلی که خالقی فر به ثمر رساند، بازی متعادل شد و توپ بیشتر در بین هافبک ها به چرخش در آمد. تراکتورسازی که می دانست پرسپولیس بازنده شده، دقایق پایانی را به سود خود رقم زد. این تیم حملات زیادی را روی دروازه گسترش فولاد انجام داد اما این حملات هدفمند و بابرنامه نبود و ره به جایی نبرد.در این دقایق گسترش فولاد نیز چشم به ضدحملات بسته بود که دو موقعیت گلزنی نیز از این طریق به دست آورد اما در نهایت بازی با تساوی یک بر یک به پایان رسید.
 
لحظات حساس:
 
دقیقه 17: ارسال داریوش شجاعیان با ضربه سر رضا خالقی فر همراه شد که محمد رضا اخباری توپ را مال خود کرد.
 
دقیقه 21: ضربه دیدنی کرار جاسم پس از عبور از دو مدافع گسترش فولاد وارد محوطه جریمه شد و ضربه دیدنی را به سمت دروازه زد که توپ با اختلاف بسیار اندک از کنار دروازه به بیرون رفت.
 
دقیقه 33: ضربه ایستگاهی محمد ابراهیمی از پشت محوطه جریمه گسترش فولاد را کوروش ملکی در اختیار گرفت.
دقیقه 37: نفوذ عالی شهرام گودرزی به محوطه جریمه گسترش فولاد، تراکتورسازی را در موقعیتی خوب برای گلزنی قرار داد؛ گودرزی توپ را روی دروازه ارسال کرد و در حالی که شریفی دروازه خالی را پیش رو داشت اما به توپ نرسید.
دقیقه 40: ضربه ایستگاهی کرار جاسم را از فاصله ای دور کوروش ملکی به زیبایی راهی کرنر کرد.
دقیقه 42: ارسال کرار جاسم از روی نقطه کرنر روی سر شهرام گودرزی نشست و ضربه خوب این بازیکن تیر دروازه گسترش فولاد را به لرزه در آورد.
 
دقیقه 51: کرار جاسم از فاصله ای حدودا 40 متری ضربه ایستگاهی اش را به سمت دروازه گسترش فولاد زد که توپ با اختلاف اندکی به بیرون رفت.
 
دقیقه 79: لوسیانو ادینیو پشت محوطه جریمه گسترش فولاد صاحب توپ شد اما ضربه او خوب نبود و توپ از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 88: ارسال داریوش شجاعیان از جناح چپ تیم گسترش فولاد با ضربه سر رضا خالقی فر همراه شد که توپ از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 90+2: ارسال خوب محمد ایرانپوریان از سمت راست با ضربه سر مهدی شریفی همراه شد اما توپ او راهی به دروازه گسترش فولاد پیدا نکرد و فضای بالای دروازه را شکافت.
 
بهترین بازیکن زمین
 
 هافبک عراقی تراکتورسازی، کرار جاسم به عنوان هافبک بازیساز سرخپوشان تبریزی عملکرد خوبی داشت؛ او به خصوص در نیمه نخست حملات زیادی را روی دروازه گسترش فولاد تدارک دید. کرار با استفاده از تکنیک خود خطاهای زیادی را نیز پشت محوطه جریمه گرفت و پاس تک گل تراکتور را نیز برای شریفی ارسال کرد.
 
اتفاق ویژه
 
در روزی که پرسپولیس مقابل صنعت نفت آبادان شکست خورد، تراکتورسازی فرصت مناسبی داشت تا فاصله اش در صدرجدول را با سرخپوشان تهرانی به 7 امتیاز کاهش دهد اما این اتفاق رخ نداد. شاگردان امیر  قلعه نویی بهترین فرصت را برای بازگشت به لیگ برتر از دست دادند تا همچنان در رتبه دوم بمانند و البته سایه استقلال را بیشتر از قبل احساس کنند.
 
حاشیه ها:  
 
 *قبل از شروع مسابقه در رختکن تراکتورسازی محمد ایرانپوریان با کسب اجازه از امیر قلعه نویی بازوبند کاپیتانی را بر دست محمد ابراهیمی بست.
*قبل از شروع بازی اعضای کادرفنی دو تیم برخورد گرمی با یکدیگر داشتند.
*مگنو باتیستا در دقیقه 4 بازی دچار مصدومیت جزئی شد اما خیلی زود به بازی برگشت.
*فرناندو دخسوس غایب بزرگ گسترش فولاد است و از روی نیمکت بازی را تماشا می کند.
*مسعود ابراهیم زاده در این دیدار بعنوان مدافع آخر به میدان رفته است.
*ادینیو فوروارد گلزن تراکتوری در غیاب حاتمی بار دیگر روی نیمکت نشسته است.
*هواداران تراکتور برای پرسپولیس که در 26 فروردین میهمان ماشین سازی خواهد بود خط و نشان کشیدند.
*کمالوند در طول گرم کردن تیم خود در ابتدای ورودی تونل رختکن نظاره گر جو استادیوم بود.
 
*هواداران تیم تراکتورسازی بعد از گلزنی مهدی شریفی این بازیکن را با شعار «مهدی باتعصب» تشویق کردند.
 
*مرتضی اسدی کاپیتان گسترش فولاد که سابقه بازی در تراکتورسازی را دارد، در این مسابقه با بازوبند قرمز رنگ در زمین حاضر شد.
 
 
نظرات بینندگان