arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۱۵۰۳
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۵ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶

واعظی: قابلیت پخش زنده شبکه اجتماعی اینستاگرام ادامه دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات محدود شدن قابلیت پخش زنده در شبکه اجتماعی اشتراک گذاری عکس (اینستاگرام) را تکذیب کرد.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا، محمود واعظی امروز (سه شنبه) در اینستاگرام نوشت: سرویس پخش زنده این شبکه در برهه برگزاری انتخابات یکی از سرویس های موثر است که همه نامزدها در حال استفاده از آن برای تبلیغات خود هستند و سیاست قطعی دولت بر استمرار جدی این خدمات است.
 
فعالان فضای مجازی برخی ستادهای انتخاباتی در روزهای گذشته اعلام کردند پخش زنده (لایو) شبکه اجتماعی اشتراک گذاری عکس(اینستاگرام) محدود شده است و آنان نمی توانند از این قابلیت استفاده کنند.
 
انتشار این مطالب واکنش سریع سخنگوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را به همراه داشت و «محمدرضا فرنقی زاد» محدودسازی شبکه اجتماعی اشتراک گذاری عکس (اینستاگرام) و صافی گذاری (فیلتر) برنامه پخش زنده (لایو) این شبکه اجتماعی را تکذیب کرد.
 
وی افزود: هیچ مرجع قانونی اعم از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مراجع قضایی یا کمیته تعیین مطادیق مجرمانه این برنامه را فیلتر نکرده اند و اگر اختلالی در اجرای آن وجود دارد به سرورهای این شبکه اجتماعی مربوط می شود؛ وگرنه از داخل کشور برای فیلتر آن تصمیمی گرفته نشده است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز چندی پیش تاکید کرد طبق منشور حقوق شهروندی دسترسی به شبکه های اجتماعی حق مردم است و نباید این شبکه ها فیلتر شوند.
برخی آمارهای تایید نشده شمار کاربران فعال ایرانی اینستاگرام را 35 میلیون می داند.
به گزارش ایرنا، اینستاگرام حاصل تلاش «کوین سیستروم و مایک کریگر» 2 فارغ‌التحصیل دانشگاه استنفورد است.
 
فیسبوک در سال 2012 اینستاگرام را در حالی که فقط 13 کارمند داشت و شمار کاربران آن به 30 میلیون نفر رسیده بود، با پرداخت یک میلیارد دلار تصاحب کرد.
بر اساس آخرین برآوردهای صورت گرفته، اکنون ارزش اینستاگرام به بیش از 35 میلیارد دلار رسیده است.
نظرات بینندگان