arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۴۴۹۶
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۰ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶

نماینده تهران: بداخلاقی انتخاباتی برخی نامزدها لزوم مشارکت حداکثری پای صندوق‌ها را گوشزد می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: شیوه نامزدهای به ظاهر متشرع و ارزشی در مناظرات تلویزیونی نشان داد که آقایان به جای پاسخ به سوالات مجری، تخریب، توهین، دروغ و فرار از پاسخ به عملکرد خود را در دستور کار دارند.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مازنی گفت: بداخلاقی و بدرفتاری برخی نامزدها در کاهش مشارکت مردم پای صندوق‌های رای تاثیرگذار است اما این مسئله لزوم مشارکت حداکثری مردم پای صندوق‌های رای را گوشزد می‌کند.
 
نماینده مردم تهران در مجلس اظهار کرد: در بین چهار نامزد باقی مانده برخی نامزدها به تشریح دستاوردها  و عملکردهای خود می‌پردازند و وارد حاشیه‌ها نمی‌شوند اما دسته دیگر با بداخلاقی، تخریب، توهین، دروغ و وعده‌های فریبنده در تلاش هستند از پاسخگویی درباره عملکرد خود طفره بروند. حقیقت درباره این دو گروه به حدی مشخص است که مردم به راحتی می‌توانند سره را از ناسره تشخیص دهند.
 
وی افزود: شیوه برخی نامزدها در مناظرات تلویزیونی نشان داد که آقایان به جای پاسخ به سوالات مجری در پی اثبات اتهام یا اتهامات یک فرد مرتبط با جریان رقیب و نه شخص نامزد، بود حتی مسائل خانوادگی و ناموسی نامزدها مورد هجمه نامزدهای به ظاهر دین‌دار و  متشرع قرار گرفت.
 
این عضو مجمع روحانیون مجلس هشدار داد: این روش‌ها موجب دل‌سردی مردم و دلیلی برای اثبات فاقد صلاحیت بودن این نامزدها برای قرار گرفتن در جایگاه مقدس ریاست جمهوری است.
 
مازنی با یادآوری اعتماد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به مردم، گفت: امام (ره) به مردم اعتماد داشتند. بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران پس از انتخاب بنی‌صدر توسط مردم با وجودی که می‌دانستند وی فرد مناسبی برای جایگاه ریاست جمهوری نیست اما از بنی‌صدر حمایت کردند. پس از آگاهی و درکِ مردم از آثار این انتخاب، مجلسی  را برگزیدند که وی را عزل کرد.
 
نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: مردم نشان داده‌اند اگر در مرحله‌ای گول تبلیغات دروغین و رفتارهای فریبنده و پوپولیستی نامزدهای ریاست جمهوری را می‌خورند اما اشتباه خود را در انتخابات بعدی جبران می‌کنند؛ البته این فراز و فرودها و زمین خوردن‌ها و بلند شدن‌ها طی 38 گذشته موجب آگاه‌تر و پخته‌تر شدن مردم شده است.
نظرات بینندگان