arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۹۱۹۴
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۲۰ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۶

واکنش متناقض ترزا می و جرمی کوربین به سفر ترامپ

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در حالیکه دفتر نخست وزیر انگلیس خبر روزنامه گاردین درباره تعویق سفر ترامپ به این کشور را رد کرد، جرمی کوربین از این اقدام استقبال کرده است.
 
به گزارش انتخاب به نقل از مهر، ساعاتی پیش روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی اعلام کرد که رئیس‌ جمهور آمریکا در تماسی تلفنی به نخست‌ وزیر انگلیس گفته است تا زمانیکه اعتراضات عمومی در این کشور نسبت به سفرش پایان نیابد، تمایلی به سفر به لندن ندارد.
 
این درحالیست که خبرگزاری رویترز دقایقی پیش در این باره اعلام کرد: دفتر ترزا می نخست وزیر انگلیس بعد از انتشار گزارش روزنامه گاردین اعلام کرد که هیچ تغییری در برنامه سفر ترامپ به لندن ایجاد نشده است.
 
لازم به ذکر است، یکی از مشاوران «ترزا می» به روزنامه انگلیسی گاردین اعلام کرده بود که رئیس‌ جمهور آمریکا در تماسی تلفنی به نخست‌ وزیر انگلیس از عدم تمایل برای سفر به لندن صحبت کرده است.
 
این در حالیست که نخست وزیر انگلیس درست یک هفته پس از مراسم تحلیف ترامپ با وی دیدار و از او برای سفر رسمی به لندن دعوت کرده بود.
 
به گزارش ایندیپندنت، «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلیس از احتمال ملغی شدن سفر رسمی ترامپ به این کشور دفاع کرده و دلیل این کار خود را نیز اختلاف نظرها میان ترامپ با انگلیس بر سر مساله سمینار تغییرات آب و هوایی پاریس و همچنین انتقادات تند ترامپ از «صادق خان»، شهردار لندن عنوان کرده است.
 
کوربین در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: از ملغی شدن سفر رسمی پرزیدنت ترامپ به خصوص پس از حملات وی به شهردار لندن و پا پس کشیدن از توافق آب و هوایی پاریس استقبال می شود.
 
این در حالیست که گفته می شود سفر ترامپ به انگلیس به طور رسمی ملغی نشده اما تکلیف انجام آن در پی ترس از تظاهرات عمومی در این کشور مشخص نشده است.
 
«ترزا می»، نخست وزیر انگلیس پیشتر به طور رسمی از دونالد ترامپ دعوت کرده بود تا از لندن بازدید کند. اما تاریخ دقیق این سفر همچنان مشخص نشده است.
 
دونالد ترامپ در پی انجام حملات تروریستی لندن به انتقاد تند از شهردار لندن پرداخته و نوشت: در حادثه تروریستی لندن دستکم 7 نفر کشته و 48 نفر زخمی شدند و شهردار لندن می گوید دلیلی برای هشدار (امنیتی) وجود ندارد.
نظرات بینندگان