arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۷۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۲۰ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۶

رحیمی: موارد نقض برجام از سوی آمریکا، به کمیسیون مشترک ارائه شده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: گزارشی از موارد نقض برجام از سوی آمریکا به کمیسیون مشترک ارائه شده است.

به گزارش انتخاب به نقل از خانه ملت، علیرضا رحیمی روز یکشنبه با اشاره به تصویب کلیات طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار داشت: کلیات طرح با حضور عباس عراقچی رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام بررسی و تصویب شد.
 
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: همچنین مصوبه اخیر مجلس نمایندگان آمریکا بررسی شد و نمایندگان برای تقویت طرح مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا پیشنهاداتی در راستای تقویت طرح مطرح کردند.
 
وی گفت: کلیات طرح در کمیسیون تصویب شد و برای بررسی جزییات آن حداقل یک جلسه بحث و گفت و گو خواهد شد.
 
رحیمی با اشاره به صحبت های عراقچی اضافه کرد: مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا و سنا ناقض بندهای 26، 27 و 29 سند توافق هسته ای است که این موضوع از سوی تیم مذاکره کننده ایرانی در جلسه اخیر کمیسیون مشترک مطرح شد.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موارد نقض برجام به کمیسیون مشترک منعکس شده است، اظهار داشت: به این جهت لازم بود در ایران نسبت به این بدعهدی واکنش نشان داده می شد که در مجلس فوریت طرح تقابل تصویب شد.

** اقدامات خصمانه آمریکا خارج از برجام است
 
همچنین مرتضی صفاری نطنزی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه آمریکا برجام را به طور آشکار نقض نمی کند، گفت: از آنجایی که اقدامات خصمانه آمریکا خارج از برجام است، نمی توان از مسیر طرح شکایت در برجام موضوع را در شورای امنیت سازمان ملل پیگیری کرد.
 
وی با اشاره به تصویب کلیات طرح یک فوریت مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه تاکید کرد: وزارت امور خارجه نیز با کلیات طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه موافق بود و قرار شد در نشست های دیگر به جزییات طرح ورود کنیم.
 
این نماینده مجلس تاکید کرد: با این حال وزارت امور خارجه اسناد و مدارک بدعهدی آمریکا در برجام را به شورای امنیت سازمان ملل برده و نامه نگاری هایی نیز با رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا داشته است.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در شرایطی که آمریکا برجام را به طور آشکار نقض نمی کند ما نیز باید طرح مقابله ای خود را غیرهسته ای و غیر برجامی تهیه و تنظیم کنیم تا نقض توافق هسته ای از سوی ایران رخ ندهد.
نظرات بینندگان