arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۸۶۷۷
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۸ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۶

برای کسب رتبه تک‌رقمی تلاش نکردم / در هیچ یک از کلاس‌های فراتر از مدرسه شرکت نکردم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رتبه ۹ کشوری رشته انسانی با بیان اینکه برای کسب رتبه تک‌رقمی تلاش نکردم، گفت: در هیچ یک از کلاس‌های فراتر از مدرسه شرکت نکردم.

به گزارش انتخاب به نقل از تسنیم، در کنکور امسال دانش آموزان کاشانی و آران و بیدگلی خوش درخشیدند و دو دانش آموز رشته انسانی به نام های زینب ابن علی و زهرا شیدائیان آرانی به ترتیب رتبه‌های 4 و 9 کشوری را کسب کردند.

خبرگزاری تسنیم کاشان بر همین اساس با زهرا شیدائیان آرانی به گفت‌وگو نشست که مشروح این گفت‌وگو تقدیم خوانندگان می‌شود:
 
پیش‌بینی شما درباره رتبه خود قبل از اعلام نتیجه چه بود؟

شیدائیان آرانی: قبل از کنکور سراسری پیش بینی می‌کردم رتبه من بین 10 الی 15 شود در حالی که برای رتبه تک رقمی تلاش نکرده بودم اما با توجه به نتایج کنکورهای آزمایشی توقع من بهتر از 9 بود و با توجه به اینکه از پاسخ به سئوالات کنکور راضی نبودم از خودم رتبه 10 الی 15 توقع داشتم و از آنجا که رتبه 9 کسب کردم خوشحال هستم.

در زمان کنکور چه میزان از فضای مجازی، شبکه های اجتماعی و رسانه‌ها استفاده کردید؟

شیدائیان آرانی: در زمان کنکور میزان استفاده من از تلویزیون بسیار کم بود و هرچقدر به کنکور نزدیک می‌شد میزان استفاده خود از رسانه‌ها را کم کرده و به میزان مطالعه خودم اضافه می‌کردم و به طور کامل از تمام کانال‌ها و گروه های غیر درسی بیرون آمدم و از آنجا که از طریق شبکه اجتماعی با مشاور خود در ارتباط بودم میزان استفاده از این شبکه‌های اجتماعی بالا بود.

در سالهای گذشته چگونه درس می‌خواندید؟

شیدائیان آرانی: در سال‌های اول، دوم و سوم دبیرستان برای کنکور درس نمی‌خواندم و صرفا درس خواندن خود را به امتحانات مدرسه محدود می‌کردم و ساعات مطالعه من در طول سال تحصیلی کم بود اما از تابستان سال سوم به صورت جدی شروع به درس خواندن برای کنکور کردم و از تفریحات خود کم کرده و به صورت جدی درس خواندن را پیگیری کردم.

 آیا از کلاس های کنکور و برنامه های آموزشی فراتر از برنامه های مدرسه استفاده می‌کردید؟

شیدائیان آرانی: خیر؛ من فقط از آزمون‌های آزمایشی استفاده کردم و در هیچ یک از کلاس‌های فراتر از مدرسه شرکت نکردم زیرا کلاس‌ها و برنامه‌های مدرسه و کنکورهای آزمایشی را برای موفقیت در کنکور کافی می‌دانستم.

توصیه شما به دیگر کنکوری‌ها در سال‌های آینده چیست؟

شیدائیان آرانی: لازم است دانش آموزان کنکوری انگیزه و اعتماد به نفس داشته باشند و نتیجه حاصله را نیز به خدا محول کنند که در این صورت بهترین نتیجه با توجه به تلاش‌های انجام داده صورت می‌گیرد.
 
 چه رشته‌ای را انتخاب می‌کنید و قصد ادامه تحصیل در چه دانشگاهی دارید؟

شیدائیان آرانی: هنوز برای رشته به صورت جدی تصمیم نگرفتم و لازم است برای انتخاب رشته و انتخاب دانشگاه خود با چند نفر مشاوره بگیرم و به همین جهت رشته و دانشگاهی مد نظرم نیست و در این مورد تصمیمی نگرفتم.
 
 نقش پدر و مادر و خانواده در کنکور تا چه حد بوده است؟

شیدائیان آرانی:  پدر و مادر در موفقیت در کنکور نقش به‌سزایی دارند و همکاری آنان با دانش آموز بسیار مهم است و همین که یک مقدار از تفریحات خود کم کرده و داوطلب را برای کنکور آماده کرده و خوراک ذهنی را فراهم کنند بسیار با اهمیت است.

 عوامل موفقیت خود را چه می‌دانید؟

شیدائیان آرانی: انگیزه و به این که به خودم اعتماد داشتم و نتیجه را به خدا واگذار کردم و مدرسه نیز تمامی امکانات و شرایط را برای من فراهم کرد و از آنجا که در مدرسه رشته معارف اسلامی می‌خواندم به همین دلیل یک دفترچه بیشتر از علوم انسانی می‌گرفتیم و این مهم در رتبه تاثیرگذار بود.
نظرات بینندگان