arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۱۶۳۱
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۳ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۶

سناتور آمریکایی: کنگره اختیار اعلام جنگ را از ترامپ بگیرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رند پال سناتور محافظه کار آمریکایی راهبرد جدید رئیس جمهوری آمریکا درباره افغانستان را هولناک خواند که به مرگ بیشتر جوانان کشورش منجر خواهد شد و از کنگره خواست اختیار اعلام جنگ را از ترامپ سلب کنند.

به گزارش انتخاب، رند پال سناتور جمهوری خواه ایالت کنتاکی روز سه شنبه در مقاله ای در نشریه هیل تاکید کرد کنگره باید هرچه زود تر برای سلب اختیار اعلام جنگ از سوی رییس جمهوری این کشور، رای گیری کند.
 
وی با تمسخر گرفتن اندیشه ملت سازی درکشور های دیگر، ترامپ را به نداشتن شهامت کافی برای خاتمه بخشیدن به ماجراجویی های نظامی این کشور متهم کرد و افزود استراتژی تازه او حاصلی جز کشته شدن شمار بیشتری از جوانان این کشور و صرف میلیارد ها دلار دیگر از پول مالیات دهندگان آمریکایی در این جنگ 16 ساله در برنخوهد داشت.
 
رند پا ل ادامه داده است ترامپ در گفت وگو با او گفته است که قصد پایان دادن به این جنگ را دارد اما حرف، تنها کافی نیست و به همین دلیل او به طور قاطع با اقدامات و تصمیمات فعلی دولت آمریکا مخالف است و آن ها را رد می کند.
 
سناتورایالت کنتاکی در این مقاله به این نکته هم اشاره کرده است که بنا بر اطلاعات به دست آمده ترامپ در گفت وگو با مشاوران نظامی خود با اعزام نیروهای بیشتر به افغانستان مخالف بوده و در نهایت هم حاضر نشده است بیش از رقم چهار هزار نفر به این کشور نیرو بفرستد.
 
وی اظهار کرده است: ترامپ باید بداند که جنگ افغانستان عملا به پایان رسیده و او می تواند برخلاف رییس جمهوری های قبلی این کشور، از این شهامت برخوردار باشد تا به آن برای همیشه خاتمه بدهد.
 
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا شامگاه دوشنبه به وقت محلی در جمع نیروهای نظامی کشورش خبر از راهبرد جدیدی درباره افغانستان داد اما به دلیل آن چه که او آگاه نشدن دشمنان از برنامه های کاخ سفید خواند، سخنی از جزئیات این راهبرد ارائه نداد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان