arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۱۸۶۰
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۰۹ - ۲۹ مهر ۱۳۹۶

چین فضا را به روی بانک های خارجی باز می کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تارنمای چاینا ارگ می نویسد که چین قصد دارد با توجه به پیشبرد اصلاحات و درهای باز ، فضای بیشتری برای حضور بانک های خارجی در این کشور مهیا کند.

به گزارش ایرنا ، درهای صنعت بانکی چین بتدریج به روی سرمایه گذاران و بانک های خارجی بازتر خواهد شد و آنها می توانند سهام بیشتری از موسسات مالی و بانکی را در اختیار بگیرند.
گوا شو چینگ رییس کمیسیون مقررات بانکی چین در نوزدهمین کنگره حزب حاکم در پکن اذعان کرد که سهم بانک های خارجی در بازار چین در پنج سال گذشته کاهش یافته است.
آمار نشان می دهد کل سرمایه بانک های خارجی در چین اکنون 442 میلیارد و 140 میلیون دلار می باشد که تنها معادل یک ممیز 29 درصد از کل سرمایه موسسات مالی و بانکی چین می باشد و این رقم از پایان سال 2012 میلادی تاکنون یک ممیز 82 درصد کاهش یافته است.
گوا گفت که ما به بانک های خارجی از این پس با توجه به میزان سهامی که در بانک ها و بخش ها و موسسات مالی چین دارند اجازه می دهیم فعالیت گسترده تری داشته باشند.
از سپتامبر سال 2003 این کمیسیون تنها اجازه داده است که بانک های خارجی نزدیک به 20 درصد از کل سهام موسسات مالی را در چین در اختیار داشته باشند.
دولت چین از ماه اوت امسال بخشنامه ای منتشر کرد و در آن تاکید نمود که بسیاری از محدودیت هایی که الان پیش روی بانک های خارجی در این کشور وجود دارد ، باید برداشته شود.

نظرات بینندگان