arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۴۸۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۵ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۰

راه اندازي سايت تصاوير رفتار ماموران ناجا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرمانده نيروي انتظامي گفت: براي انعكاس رفتار ماموران ناجا، سايتي طراحي خواهيم كرد تا مردم نسبت به ارسال تصاوير و سخنان نا مناسب ماموران اين نيرو اقدام كنند.

به گزارش انتخاب به نقل از ايرنا، سرتيپ پاسدار 'اسماعيل احمدي مقدم' روز چهارشنبه در مراسم توديع و معارفه رييس پليس مبارزه با مواد مخدر در مورد نوع برخورد ماموران نيروي انتظامي در سطح شهر و كلانتري ها افزود: در صورتي كه برخورد بد و زننده‌اي از ماموران خود مشاهده كنيم برخوردهاي لازم را انجام خواهيم داد.
وي اضافه كرد در سازماني به ابعاد ناجا كه با نيروهاي چند صد هزارنفري در حال خدمت به مردم است نمي‌توان مدعي شد كه همه افزاد آن قانون را رعايت كنند و برخورد درستي داشته باشند.
احمدي مقدم با اشاره به حادثه كرمان و درگيري مامور نيروي انتظامي با خبرنگاري در ورزشگاه اين شهر گفت: گرچه در آن صحنه خبرنگار نيز تندروي كرده بود اما با بررسي هاي به عمل آمده مامور مقصر شناخته شد و برخورد لازم نيز صورت گرفت.
وي تاكيد كرد اگر همه بدانند كه دوربيني رفتار آنان را ثبت مي‌كند برخوردها و نوع رفتار تغيير خواهد كرد.
احمدي مقدم با بيان اين كه تصور ناجا بر اين است كه ماموران از لحاظ رفتاري پيشرفت داشته اند، افزود: اما تصور ما كافي نيست و لازم است مردم در اين خصوص قضاوت كنند.

** نسبت به گسترش آسيب ها هشدار مي دهم
وي در ادامه درباره مبارزه با مواد مخدر گفت: با توجه به روند كنوني مبارزه با مواد مخدر، نسبت به گسترش آسيب‌هاي آن احساس خطر كرده و هشدار مي‌دهم.
فرمانده نيروي انتظامي با بيان اين كه ۴۵ درصد از مجرمان در زندان‌ها مربوط به مواد مخدر هستند، گفت: ۸۰ درصد سارقان معتاد بوده و عمدتا معتادان پول مواد مخدر خود را از راه‌هاي نامشروع به دست مي‌آورند.
وي با اشاره به كشفيات سوخت قاچاق در مرزهاي آبي و زميني كشور گفت: با درنظر گرفتن ميزان هزينه صرف شده در بخش احصاي سوخت و قاچاق آن مي‌توان به اين نتيجه رسيد كه با صرف هزينه‌هايي كه در اين زمينه تلف شده است همه مرزهاي شرقي كشور مسدود خواهد شد و در نتيجه بحث ورود مواد مخدر از طريق زمين كاهش چشمگيري خواهد داشت.
احمدي مقدم با بيان اين كه پليس مواد مخدر امروز با آنچه كه در سال هاي گذشته بود قابل قياس نيست، گفت: بالا رفتن كنترل مرزهاي زميني و هوايي موجب افزايش كشف در مرز و كاهش كشف در درون كشور و همچنين كاهش چشمگير دستگيري حجاج ايراني در كشور عربستان شده است.
وي افزود: متناسب با تهديدات لازم است سرمايه گذاري صورت گيرد و در حال حاضر منابع مطلوب در زمينه مبارزه با مواد مخدر نداريم.
احمدي مقدم گفت: ۹۵ درصد از مرزهاي سيستان و بلوچستان مهار شده است و در نتيجه شاهد كاهش ورود قاچاق از اين طريق هستيم.

** فرمانده ناجا: اعتراض به منظور مسايل زيست محيطي مقدس است
فرمانده نيروي انتظامي همچنين گفت: موضوع محيط زيست و دفاع از آن مساله مقدسي است كه ضمن تلاش براي حفظ آن بايد از اعتراض‌ها نيز دفاع كرد.
سرتيپ پاسدار اسماعيل احمدي مقدم افزود: نوع اجتماع براي مسايل زيست محيطي بايد قانوني باشد و نبايد چنين تجمعاتي را امنيتي كرد.
وي تاكيد كرد معترضين به مسايل زيست محيطي مي‌توانند با تجمع در سالن‌هاي اجتماعات و برگزاري ميتينگ‌ها نسبت به مسايل و موارد مورد علاقه، اعتراض و يا اظهارنظر كنند.
احمدي مقدم خاطر نشان كرد ناجا با تفريح و هيجان از قبيل آب پاشي و اعتراض به مسايل زيست محيطي موافق است اما نبايد بستري فراهم آيد تا اينگونه اعتراضات و تفريحات به عرصه اي براي ظهور ضد انقلاب تبديل شود.
وي در بخش ديگري از سخنان خود در مورد ميزان بودجه صرف شده در بخش پيشگيري و مقابله با مواد مخدر گفت: سند راهبردي به همين منظور تنظيم شده كه بسيار جامع و افتخارآفرين خواهد بود.
احمدي مقدم خاطر نشان كرد ساز و كارهاي لازم و منابع لازم در اين سند پيش بيني شده و تا پايان برنامه پنجم توسعه، اعتبارات لازم درنظر گرفته شده است.
همچنين در اين مراسم سرتيپ دوم پاسدار حميدرضا حسين آبادي رييس سابق پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا از كشف ۸۰ درصدي مواد مخدر در استان‌هاي شرقي خبر داد و گفت: در حال حاضر با بيش از ۳۰ كشور منطقه ارتباط زنده داريم و بسياري از پليس هاي عضو اكو در ايران آموزش‌هاي لازم در مورد مبارزه با مواد مخدر را دريافت مي‌كنند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
0
9
اوه که قلوب رئوفی ، حتما هم رسیدگی میشه آنهم در قالب نمایش
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
0
1
لزومی ندارد دولت زحمت بکشند و سایت عکس راه بندازند. نیروهای ای تی قبلا این کار را کرده اند.
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
0
1
بازم دمش گرم که حد اقل میخواد یه کاری بکنه . خدا میدونه چقدر در این مراکز رفتار ها زننده است...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
0
2
فقط حجم دامین این سایت یه چیزی نزدیک به شونصدگیگ باشه تابشه تایه هفته اطلاعات راارسال کنیم چون زودپرمیشه
نظرات بینندگان